پژو ٢٠۶ دوباره به سبد محصولات ایران‌خودرو باز می‌گردد؟

قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو ضمن تاکید بر اینکه توقف تولید محصولات خانواده پژو ٢٠۶ به معنای توقف کامل نیست عنوان کرد: این خانواده خودرویی پس از تطبیق کیفی با استانداردهای جدید سازمان استاندارد به سبد محصولات ایران‌خودرو باز خواهد گشت.
کد خبر: ۱۳۹۸۵۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، کیانوش پورمجیب در نشست خبری امروز گروه صنعتی ایران‌خودرو با خبرنگاران در پاسخ به ایسنا، در رابطه با علل توقف تولید محصولات خانواده پژو ٢٠۶ و استفاده از برخی قطعات آن بر روی پلتفرم خودروی ٢٠٧ و عرضه در قالب پژو ٢٠٧ تیپ ۵ ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: توقف تولید پژو به معنای توقف کامل و خداحافظی و حذف آن‌ها از سبد محصولات این شرکت نیست؛ ما مجبور بودیم که در جهت تطابق این خودروها با استانداردهای جدیدی که سازمان ملی استاندارد به خودروسازان برای اعمال ابلاغ کرده است، تا زمانی که امکان این تطبیق استانداری ممکن باشد، دست نگه داریم؛ چرا که به زمان نیاز داشتیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از ابتدای فروردین ماه امکان تحقق پروژه‌های مرتبط با خودروی ٢٠۶ وجود نداشت؛ این توقف مقطعی تولید در نظر گرفته شد؛ بنابراین زمانی که تطابق استانداری محقق شود، محصولات ٢٠۶ به سبد محصولات ایران‌خودرو بازمی‌گردد.

این مقام مسئول در رابطه با نصب برخی قطعات ٢٠۶ بر روی نسخه پایه ٢٠٧ با حذف برخی قطعات و جایگزینی با قطعات ٢٠۶ و استفاده از فریم داخلی ٢٠۶ برای ٢٠٧ که می‌تواند قیمتی میان این دو (٢٠۶ و ٢٠٧ پایه) باشد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و ذائقه مشتریان در تنوع محصولات و همچنین بحث قیمت خودروها، سیاست واریانت در خودروسازی‌ها یک سیاست درونی است و ما نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که با سازمان فروش صورت گرفت و با توجه به ذائقه و تنوع مورد انتظار مشتریان، این امکان را فراهم کرده‌ایم که خودروها با واریانت‌های قیمت‌های فروش تبدیل به برنامه فروش شود.

پورمجیب تاکید کرد: این بدان معنا نیست که بخواهیم به واسطه حذف آپشنی از خودرو، محصولی جدید متولد کنیم؛ بلکه متناسب‌سازی صورت می‌گیرد تا برخی واریانت‌ها را متناسب با نیاز مشتریان خاص داشته باشیم، همچون اتفاقی که برای ٢٠۶ افتاده یا عرضه دناپلاسها که در بورس با تمرکز کاسه‌ای اتفاق افتاد. این موضوع در خودروسازان خصوصی نیز رخ می‌دهد و به معنای تقلیل ویژگی‌ها و آپشن‌ها برای کاهش قیمت نیست.

وی افزود: چنانچه به صورت کامل یک ویژگی یا آپشنی را حذف می‌کردیم که بواسطه کسری قطعه یا کاهش هزینه بود، میشد گفت که تقلیل صورت گرفته است؛ اما اکنون که همزمان با تیراژ بالا، واریانت‌ های مختلفی داریم که بتوان هم ترمز کاسه‌ای و هم ترمز دیسکی بنا به سلیقه مشتری استفاده کرد، حق انتخاب به مشتری بر اساس قیمت می‌دهد، بنابراین از روی ناچاری تقلیلی صورت نگرفته است که قیمت پایین بیاید. همزمان واریانت‌های مختلفی داریم، همراه با تیراژ بالا، تمام آپشن‌های مدنظر مشتریان در قالب واریانت‌های مختلف خودروها موجود هستند تا مشتری انتخاب کند.

مهدی خطیبی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو- نیز در این رابطه در پاسخ به ایسنا، اظهار کرد: در هر صورت تولید ایران‌خودرو بر اساس چهار مشخصه صورت می‌گیرد؛ تولید در تیراژ بالا، به صورت کامل و با ثبات و باکیفیت به مراتب بالا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ٧٠ درصد تولید، در شبکه تامین صورت می‌گیرد. گاهی اوقات الزامات و محدودیت‌هایی در شبکه تامین وجود دارد که سیاست تولیدی ما نیز منطبق بر محدودیت‌ها و الزامات صورت می‌گیرد. اینکه خودرویی را با حفظ کیفیت بتوانیم با قیمت پایین‌تر به دست مصرف‌کننده برسانیم، در اصل خوب است یا بد؟

خطیبی تصریح کرد: ضمن اینکه خودرویی که در بورس عرضه می‌شود، همچون عرضه‌ای که فردا (دوشنبه) صورت خواهد گرفت؛ تمام مشخصات و ویژگی‌های خودرو اعلام شده و می‌شود؛ بنابراین مشتریان از ویژگی‌ها اطلاع دارند و خرید خود را انجام می‌دهند؛ اگر ایران‌خودرو خلاف بخشنامه عمل می‌کرد، ایراد وارد بود. اما اقدامی صورت گرفته که با حفظ ایمنی و با قیمت پایین‌تر عرضه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها