نظام سلطه برای تزریق عصبیت به جامعه ایرانی به سینما متوسل شده است

دو قطبی‌سازی با رمز سینما

در بالیوود طی سال‌های اخیر به علت روی کارآمدن نخست‌وزیر اسلام‌ستیز، آثار زیادی ضد اسلام و شریعت ساخته شد که «سوپراستار مخفی» یکی از این آثار است که در پلتفرم نماوا این اثر به صورت دوبله به نمایش درآمده بود.
کد خبر: ۱۳۹۸۴۴۳

فیلم سوپراستار مخفی محصول سال 2017 به تهیه‌کنندگی عامرخان و شرکت تولیدکننده آن نیز، عامرخان پروداکشن است که توسط ادوایت چاندان کارگردانی شده است، این کارگردان همراه با عامرخان اثر جدیدی را ساختند که رکورد پرونده‌های کشمیر را در گیشه سال 2022 شکست. فیلم لال سینگ چادا، بازسازی از فارست گامپ است که توانست رکورد فروش بعد از کرونای سینمای هند را به دست آورد.

خلاصه داستان

داستان فیلم سوپراستار مخفی در مورد یک خانواده هندی مسلمان است. انسیه دختری عاشق موسیقی است ولی پدر خانواده فردی متعصب است که به زن خود دائم ظلم می‌کند. نمی‌گذارد انسیه ساز بزند و حتی لپ‌تاپی داشته باشد. انسیه پنهانی به کمک مادرش، نجمه لپ‌تاپی می‌خرد.

یک حساب یوتیوب باز می‌کند و با چادر و پوشیه شروع می‌کند به آواز خواندن، بعد از مدتی او تبدیل به یک ستاره مخفی می‌شود که کسی نام او را نمی‌داند. در مسابقاتی که در مورد ستاره‌های جدید برگزار می‌شود، او برنده می‌شود و باید به سالن مسابقات برود.

در پایان فیلم، مادر باقدرت در برابر پدر خانواده می‌ایستد، انسیه را به مراسم جوایز می‌رساند و در انتها، انسیه چادر خود را برمی‌دارد و به‌عنوان خواننده مشهوری که نامش ترند شده بود به بالا می‌آید و از مادر خود تشکر می‌کند.

فمینیسم در برابر حجاب

فیلم سوپراستار مخفی، یک فیلم فمینیستی ضداسلام و شریعت است. پدر خانواده نماد یک ظالم زن‌ستیز و سوءاستفادهگر است که با استفاده از اسلام، خانواده را به زندان تبدیل کرده است.

پدر خانواده در این فیلم به‌ظاهر فردی تندرو است و دختر خود را ممنوع از هر کاری می‌کند و نمی‌گذارد که او به علایق خود بپردازد. فیلم مردان را به‌گونه‌ای توصیف می‌کند که بار اضافی بردوش خانواده هستند و فقط زندگی با مادران جریان پیدا می‌کند، درصورتی‌ که پدر و مادر کنار هم یک خانواده بزرگ و محکم را تشکیل می‌دهند.

مادر انسیه از شوهرش کتک می‌خورد، فیلم سعی دارد بگوید که شوهر مسلمان، فردی تندرو است که دین اسلام باعث تغییر رفتار این فرد شده است. مادر انسیه در برابر پدر خانواده می‌ایستد و او را راهی مسابقه و آوازخوانی می‌کند. این فیلم اسلام را دینی افراطی توصیف می‌کند که فقط افراد افراطی و تندرو از آن پیروی می‌کنند.

حجاب علیه شریعت

نجمه، مادر انسیه به دخترش پیشنهاد می‌دهد از حجاب برای پنهان کردن هویت خود استفاده کند و کانالی را در یوتیوب ایجاد کند، ساز بزند و آواز بخواند. حجاب در فیلم سوپراستار مخفی، نمادی از پنهان شدن زنان برای هویت و استعدادهای‌شان است. متأسفانه درک درستی از حجاب در این فیلم وجود ندارد و حتی برای اسلام هم این حجاب رعایت نمی‌شود و برای مرد خانواده، حجاب ارزشی ندارد. او در مهمانی‌ها می‌خواهد همسرش لباس‌های باز بپوشد تا به نمایش دربیاید و هر جا که به نفع او باشد از همسرش استفاده می‌کند. فیلمساز یک اثر فمینیستی رادیکال ساخته که سعی داشته اعتقادات مسلمانان را نشانه بگیرد.

وقتی‌ انسیه با چادر برای خواندن پیش عامرخان می‌رود، او نمی‌تواند بخواند و گریه می‌کند. بعد از درآوردن چادر و گریه زیاد، بالاخره او می‌خواند و با تشویق مواجه می‌شود. بالیوود به دنبال یک رفتار فمینیستی و سکولاری است که بگوید چادر مانعی است برای پیشرفت انسان‌ها و فقط می‌تواند پوششی برای هویت باشد. بالیوود با لجن‌پراکنی نسبت به شریعت اسلام و حجاب مقدس چادر، پای خود را فراتر از حد خود گذاشته و باید سینمای ایران، عکس‌العمل مناسبی در مورد پوشش و چادر بسازد. وزارت ارشاد باید ورود کند تا در عرصه سینما و تئاتر در مورد حجاب، آثار فاخری بسازد.

فمینیسم؛ جامعه‌ای بدون مردان

پدر خانواده با کتک زدن و بدرفتاری باهمسرش از او بهره‌کشی می‌کند و فیلم به‌گونه‌ای می‌خواهد بگوید همه مردان مسلمان، زنان خود را کتک می‌زنند و در برابر این رفتار، عامرخان در این فیلم مردی، لاابالی و مشروب‌خوار است که زن‌های زیادی اطراف او هستند.

ارتباط عامرخان و دولت هند

عامرخان چند بار از دولت ضد مسلمان، نارندرا مودی حمایت کرد که در جنبش‌های مختلف برای او توییت زد و اعلام حمایت کرد و نارندرا مودی نیز پیامی برای او ارسال کرد.

ارتباط نخست‌وزیر با بازیگران مسلمان، مثل شاهرخ‌خان، سلمان‌خان و عامرخان، بعد از روی کارآمدن زیاد شد. مودی به دنبال ریشه‌کن کردن مسلمانان در هندوستان است و از فیلم ضد اسلام «پرونده‌های کشمیر» حمایت کرد و حق مردم کشمیر را نیز زیر پا گذاشت. قانون 370 جامو و کشمیر که منطقه‌ای نیمه خودمختار بود از بین رفت که با اعتراض مردم همراه شد.

ترویج روابط دختر و پسر در سنین نوجوانی

در فیلم سوپراستار مخفی، انسیه و چینتان، دختر و پسر نوجوانی هستند که در سکانس‌هایی این دوستی را عادی‌ نشان می‌دهند. در گوشه کلاس باهم قرار می‌گذارند و به‌گونه‌ای سند2030 را در این اثر اجرا می‌کنند تا دوستی دختر و پسر در سنین پایین شکل بگیرد. در این فیلم دوستان را بالاتر از خانواده نشان می‌دهند که چینتان پسر نوجوان، ناجی او می‌شود و زنگ می‌زند تا او را معرفی کند و در کلاس خالی با انسیه و چینتان صحبت و اظهار علاقه می‌کند.

پدر انسیه او را می‌خواهد مجبور به ازدواج با یک شیخ نشین عرب اهل ریاض کند که مادرش با او مخالفت می‌کند. نجمه، مادر انسیه از علاقه چینتان و انسیه خبر دارد و نمی‌خواهد سرنوشتی مانند گذشته خودش داشته باشد.

فیلمساز، ازدواج را مانعی برای پیشرفت می‌داند که قرار گذاشتن در سنین پایین را برای کودک مفید می‌داند تا او در سنین بالاتر نیز قرارهای بیشتری بگذارد. پایبندی به زندگی اولویت این کارگردان و نویسنده نیست و فقط چیزی که فمینیسم می‌خواهد، ازدواج سفید است.

تغییر زیرا وسیم در دنیای واقعی

بازیگر فیلم سوپراستار مخفی «زیرا وسیم» بعد از مدتی شهرت و سلبریتی شدن، ناگاه با فشارهای زیادی در بالیوود روبه‌رو شد که در پست اینستاگرامی او پرده از این اتفاقات برداشته و اشاره‌کرده بود که به جهل خود پی برده و عشق زیادی به سینمای بالیوود داشته ولی به‌اشتباه اسلام را کنار گذاشته بود.»

بالیوود از انسان‌ها یک انسان بدون دین یا از بازیگران سکولار و بی‌دین می‌خواهد که ارزش‌های‌شان را فراموش کنند و فقط شهرت و پول را ببیند. زیرا وسیم بازیگر کشمیری بعد از اتفاقاتی که در کشمیر افتاد از بازی در بالیوود خداحافظی کرد. عامر خان و زیرا وسیم دو بازیگری هستند که هر دو مسلمانند ولی یکی هدایت یافته و دیگری راه خود را در شهرت گم کرد. سلبریتی واقعی کسی است که اعتقادات خود را قربانی پول و شهرت نکند.

زایرا وسیم بعد از پنج سال، راه خود را پیدا کرد و دوباره با دین اسلام آشنا شد و مسیر خود را از بالیوود جدا کرد. در گزارشی که از الجزیره منتشر شد به جزئیات این اقدام زیرا وسیم اشاره می‌کند: در جریان پنج سال کاری‌ام در بالیوود (سینمای هند) شاید خواسته یا ناخواسته تخم تحریک را در قلب بسیاری کاشتم (که مثل من شوند) اما نصیحت قلبیم برای همه این است که هیچ اندازه‌ موفقیت، شهرت، قدرت و ثروت ارزش از دست دادن آرامش و ایمان‌كتان را ندارد. همیشه بکوشید تا در محور خواسته‌های‌تان خود را محصور نسازید، چون خواهشت بی‌پایان بوده و نفس همیشه آرزوی بیشتر از چیزی را می‌کند که به دست آورده است. خود را فریب نداده، غافل نشوید و به قرائت‌های تعصب‌آمیز خود از اصول دین ‌باور نکنید. نباید حقیقت را در حالی‌که آن را می‌دانیم پنهان کرده یا فقط بخشی از دین را بپذیریم که برای اوضاع و خواسته‌های‌مان قابل‌قبول باشد. بعضی‌اوقات اگر مشکلات عمیقی در ایمان خود ‌داشته باشیم با کلمات و فلسفه‌های گوناگون آن را می‌پوشانیم. خدا از تفاوت‌های حقیقت و باطل آگاه است. او از همه افکاری که در قلب‌ها خطور می‌کند، آگاه است چنآان‌که از نامه‌ای او السمیع، بهترین شنوندگان و البصیر، بهترین بینندگان و العلیم، بهترین دانایان هستند و چنانچه ا... متعال در قرآن می‌فرماید: ( خداوند به آنچه پنهان کرده و آشکار می‌کنید، آگاه است).

به‌جای این‌که عقاید فریبنده‌ای خود را ارزش دهید، با قلبی پر از ایمان و اخلاص، تلاش‌های ثمربخش را برای کشف و دانستن حقیقت به خرج دهید. چنان‌که ا... متعال در آیه‌ای از قرآن می‌فرماید: (ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر از خداوند بترسید، او برای‌تان توانایی فرق میان حق از باطل را می‌دهد).

سقوط جامعه مذهبی توسط لاابالی‌گری

صهیونیزم سعی دارد به‌وسیله لاابالی‌گری در جوامع اسلامی آنها را به سقوط بکشاند و شکست دهد تا بتواند با اوج‌گیری،کل جهان را سکولار کند. دیکتاتوری خود را در مصرف‌گرایی و کالایی شدن زندگی ادامه دهند و پوشش و حجاب برای مسلمانان است. یک فیلم در مورد توهین به حجاب و شریعت اسلام می‌سازند و به اصل حجاب اشاره نمی‌کنند و حجاب را مانند زندانی برای زن توصیف می‌کنند تا بتوانند برای مردان آزادانه خود را به منصه حضور بگذارند. جامعه غربی به‌دنبال زنان دست‌یافتنی هستند که دیگر حجاب و عفافی وجود نداشته باشد تا بتوانند حکمرانی اسلامی را شکست دهند.

درس عبرتی به نام آندلس

درگذشته،حکومت آندلس در اسپانیا پایگاه بزرگی برای حکمرانی مسلمانان بود که مسیحیان، مسلمانان را غرق در شهوت و لاابالی‌گری کردند تا بتوانند حکومت آنجا را تسخیر کنند و شکست مسلمانان را در این قلمرو رقم بزنند. در اتفاقات اخیر نیز اغتشاشات با کلید واژه حجاب رقم خورد. آنها از همان الگوی آندلس پیروی می‌کنند، کارشناسان پدافند رسانه‌ای باید حضور یابند و همه بتوانند در مسیر مقاومت قدم بگذارند.

صهیونیزم می‌کوشد با استفاده از ابزارهای رسانه‌، مقاومت را ضعیف تا بتواند مسیر خود را هموار کند. نارندرا مودی در این سال‌ها نشان داده هم‌پیمانی قوی برای رژیم صهیونیستی است که در نسل‌کشی مسلمانان در سال‌های اخیر اقدامات وی را می‌شود دید.

پدافند دفاعی رسانه‌ای

رسانه‌های داخلی، همه باید در برابر این حملات یک پدافندی دفاعی ایجاد کنند و نهادهای فرهنگی وظیفه دارند با قدرت تمام جهاد تبیین کنند تا شکست بزرگی برای صهیونیزم در جبهه رسانه باشد.

پخش از پلتفرم‌های داخلی

فیلم سوپر استار مخفی در نماوا، دوبله و پخش شده که متاسفانه اثری ضد اسلام، شریعت و طرفدار فمنیسم است. در آپارات نیز با ویو 40هزار مخاطب به نمایش درآمده که مخاطبان زیادی از کانال‌های آپاراتی این فیلم سینمایی را مشاهده کرده‌اند.

جمع‌بندی

پلتفرم‌های مختلف باید یک رویکرد کامل داشته باشند که از تمام جهات آثار بررسی شود و رویکرد امنیتی که اثر ضد ایرانی و وطنی نباشد. رویکردی مذهبی که اثر ضد اسلامی و ترویج لائیستیه نکند. اگر این فیلتر در خود پلتفرم‌ها وجود داشته باشد دیگر نیازی به تذکرات ساترا ندارد. این نقد و گزارش‌ها برای بهتر شدن و بهبود رویکرد پلتفرم‌هاست تا در مسیری درست قرار بگیرند و تأثیرگذاری مناسب‌تری روی مخاطبان خود داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها