در پیامی بابت اتفاقات اخیر

ساپینتو از مردم ایران عذرخواهی کرد

بمب خبری سال در راه است

محرومیت ۶یا۷ جلسه‌ای ساپینتو!

ریکاردو ساپینتو هر چقدر در نتیجه‌گیری موفق بوده، در کنترل حاشیه‌های خود کنار زمین، ناموفق بوده است. ظاهرا او برای هر بازی یک سناریو نوشته است. یک بار به برانکارد تیم پزشکی ورزشگاه لگد می‌زند. یک بار برای طرفداران مشت گره می‌کند. یک بار هم تا مرز کتک‌کاری با مربی حریف می‌رود. قصه‌های او تمامی ندارد و ظاهرا تا پایان لیگ‌برتر ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۹۸۲۸۴
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش

تازه‌ترین پرده از جنجال‌های ساپنتو به بازی هفته جاری استقلال و پیکان بازمی‌‎گردد، جایی که او با لحنی توهین‌آمیز در کنفرانس مطبوعاتی بعد از مسابقه، به مربیان حریف تاخت. ساپینتو گفت: «امیدوارم این لیگ جنگل تمام شود. در این جنگل حیوان‌ها وقتی عقب می‌افتند، در زمین دنبال دعوامی‌‌گردند. اینها مثل حیوان می‌مانند.»

فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات ساپینتو سریعا از استقلال درخواست دفاعیه کرد که تا بعد از ظهر دیروز این دفاعیه ارسال نشده بود. اظهارات تند مربی پرتغالی علاوه بر واکنش‌های فوتبالی، واکنش‌های غیرفوتبالی را هم داشت. گویا یکی از مقامات قضایی کشور که حرف‌های این مربی را جزء به جزء شنیده است، تاکید داشت که باید از مجرای قضایی با ساپینتو برخورد کند ولی بعد از رایزنی فدراسیون و کمیته انضباطی، پرونده همانجا ماند و به خارج از فوتبال نرفت. خبرهای رسیده حکایت از آن دارد با توجه به تکرار مداوم رفتارهای تند ساپینتو، این مربی به احتمال فراوان با محرومیتی ۶ یا ۷ هفته‌ای مواجه خواهد شد. پیش از این ساکت الهامی سرمربی سابق نساجی هم به دلیل مشکلات انضباطی ۶ جلسه از همراهی تیمش محروم شد. یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس هم دقیقا چنین تجربه‌ای داشت و به دلیل رفتار تند با سیدعلی داور دربیفصل پیش ۶ جلسه نتوانست تیمش را همراهی کند. حالا نوبت ساپینتو سرمربی استقلال رسیده است. قرار بود اگر دفاعیه استقلال شب گذشته به دست مسئولان کمیته انضباطی نرسد، رای محرومیت این مربی صادر شود، وگرنه کار به بررسی بیشتر بکشد.

همه جنجال‌های ساپینتو در داخل باشگاه!

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال علاوه بر جنجال‌های بیرونی، جنجال‌های داخلی هم داشته! یعنی او در باشگاه استقلال و داخل تیم هم رفتارها و عکس‌العمل‌هایی داشته که سبب تعجب مدیران استقلال شده است. به چند مورد از رفتارهای او اشاره می‌کنیم...

ساپینتو چندی پیش با یکی از مسئولان کمپ ناصر حجازی درگیر شد. مربی پرتغالی وقتی درخواستش اجابت نشد، در عصبانیت این مقام مسئول را کتک زد. وقتی خبر به گوش فتح‌ا...زاده رسید با تعجب گفت: « مگر می‌شود؟ او سرمربی تیم است و نباید خودش را در چنین موقعیت‌هایی قرار دهد.» آن فرد کتک خورده هم گفت: «من بچه پایین شهرم و به احترام باشگاه بود که ساپنیتو را نزدم.»

یکی از معاونان علی فتح‌ا...زاده به دلیل هیجان همراهی استقلال در سفرها، به مدیرعامل باشگاه گفت که دوست دارد نزدیک تیم باشد. او که در گذشته در استقلال سمت داشت، معمولا در اردوها ظاهر می‌شد. این آقای مسئول وقتی به اردوی تیم پیش از یکی از سفرها رفت، با واکنش و رفتار تند ساپینتو مواجه شد. مربی پرتغالی گفت هیچ مسئولی از باشگاه اجازه ندارد اینقدر نزدیک تیم بیاید!

بعد از تساوی در دربی رفت، پرویز مظلومی عضو هیات‌مدیره استقلال گفت که در دقایق آخر آماتور بازی کرد. این اظهارات به گوش ساپینتو رسید تا بدجور علیه مظلومی موضع بگیرد. او وقتی در ورزشگاه یکی از معاونان فتح‌ا...زاده را در اردو دید، به اشتباه فکر کرد مظلومی است و به نزدیکانش گفت: «به آن فرد بگویید چرا علیه من و تیمم حرف زدی؟ همین الان باید از هتل بیرون برود.» که به او گفتند این مظلومی نیست!

ساپینتو در یک مورد با فتح‌ا...زاده هم مشکل پیدا کرد. موضوع از جایی شروع شد که آجرلو فاش کرد بعد از برکناری از استقلال، ساپینتو به دفترش آمد و می‌خواست استعفا کند. فتح‌ا...زاده که فهمید، ناراحت شد و گفت: «مگر من مدیرعامل نیستم چرا باید به دفتر آجرلو برود؟» اختلاف آنها در ادامه به کمپ مرحوم حجازی کشیده شد. فتح‌ا...زاده اتاق اصلی را برای خود انتخاب کرد و اتاق دیگری به ساپینتو داد. سرمربی استقلال هم بعد از بررسی اتاقش، گفت: «چرا اتاق مدیرعامل سرویس بهداشتی دارد و برای من ندارد؟! یا یک سرویس بهداشتی در اتاق من درست کنید یا اتاق مدیرعامل را بدهید!» این موضوع جنجال زیادی به پا کرد و حتی به جلسه هیات مدیره استقلال هم کشیده شد!

در بازی استقلال با پیکان مورد عجیبی اتفاق افتاد. با این که مسابقه در تهران بود اما اکثر مدیران رده بالای استقلال در ورزشگاه حضور نداشتند. آنها که رابطه خوبی هم با ساپینتو ندارند اگر راهی پیش پای‌شان وجود داشت همین چند وقت پیش برکنارش می‌کردند اما قرارداد بالای این مربی مانع از این اقدام‌ شد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها