عملکرد منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران در فجر 44

نشان از دستاوردهای بی بدیل تلاشگران منطقه دو عملیات انتقال گاز دارد

مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران ضمن بیان اقدام های شاخص منطقه در دهه فجر انقلاب اسلامی از دستاوردهای تلاشگران منطقه دو به منظور تحقق شعار تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۷۷۱۷

جام جم آنلاین اصفهان ؛ اسداله مهری ضمن گرامی داشت یاد و خاطره بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای والا مقام ایران  اسلامی ، با تبریک به مناسبت فرارسیدن بهار پیروزی انقلاب و دهه مبارک فجر ، اظهار داشت : پایداری و استمرار در انتقال گاز با بهره گیری از توان ، تخصص و تعهد کارکنان و در سایه حمایت از شرکت های دانش بنیان در دوران تحریم های ظالمانه میسر گردید.

مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران گفت : در شرایط حساس کنونی، کارکنان منطقه با مجاهدت و تلاش بی وقفه با سرلوحه قرار دادن کسب استقلال و خودکفایی در تامین تجهیزات و قطعات اقدام سترگی را رقم زدند و با  بازطراحی و ساخت Oil Mist Fan توربین زیمنس در کمیته خودکفایی بر این مهم صحه گذاشتند .

اسداله مهری در ادامه بیان کرد : فن مذکور  نقشی حیاتی در عملکرد توربین داشته و وظیفه آن جداسازی بخارات روغن برگشتی به مخزن توربین می باشد که  با تصویب پروژه در کمیته راهبری خودکفایی منطقه دو ، شرایط فرآیندی فن با نرم افزارهای تحلیلی شبیه سازی و ضمن بررسی دلایل بالا بودن ارتعاشات در تجهیز مربوطه با تغییر جنس فن و ساخت مجدد، نهایتاً اشکال برطرف و تجهیز به پایداری عملیاتی رسید.

وی تصریح کرد : فن مربوطه حدودا 5 ماه تحت تست میدانی بوده و شرایط عملیاتی آن بسیار پایدار و در بازه مورد قبول استاندارد می باشد.

ایشان با اشاره به اینکه منطقه دو عملیات انتقال گاز ، با حمایت از شرکت های دانش بنیان ،  ساخت قطعات  استراتژیک شرکت انتقال گاز ایران که عمدتاً مربوط به تجهیز توربوکمپرسور می باشد را در دستور کار خود قرار داده است گفت : این منطقه با داخلی سازی حدود 650 قطعه استراتژیک سهم 24 درصدی از برنامه های خودکفایی شرکت انتقال گاز ایران را داشته است.

مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران در بخش دیگری از اظهارات خود به پروژه مهمی دیگری اشاره کرد و گفت : در بخش سیستم های کنترلی،  بومی سازی ، اجرا و راه اندازی سیستم کنترل توربین نئوپینیون تاسیسات تقویت فشار گاز پتاوه دو مطابق با پیشرفته ترین سیستم های کنترل توربین دنیا با تکیه بر توان علمی و خود باوری به دست توانمند کارشناسان این منطقه انجام و در دهه مبارک فجر افتتاح شد. از پروژه های حائز اهمیت و در دست اقدام دیگر می توان به پروژه ارتقاء و پیاده سازی سیستم کنترل و مانیتورینگ ترانس های حفاظت کاتدیک ، معادل یابی روغن sp1-32  ، طراحی و ساخت دستگاه لوله یاب با قابلیت نصب GPS اشاره کرد که در کمیته خودکفایی منطقه در حال انجام می باشد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها