خانچی به پروژه‌های عمرانی و خدمت‌رسانی به مردم خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: تا به امروز یک هزار و ۱۷۰ پروژه عمرانی آماده کلنگ‌زنی و بهره‌برداری در دهه فجر است که در این ایام افتتاح خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۹۷۳۲۷


به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، در دهه فجر امسال در استان خوزستان، یک هزار و ۱۷۰ پروژه با ۱۴ هزار فرصت شغلی در خوزستان افتتاح شده یا می‌شود.

 در دهه فجر امسال نیز همانند سال‌های گذشته در استان خوزستان شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه‌ها و طرح‌های بی شماری خواهیم بود که می‌تواند چرخ توسعه استان خوزستان را بیش از گذشته به حرکت درآورد و در کنار آن باعث ایجاد برخی فرصت‌های شغلی نیز در استان می‌شود.

محمد خانچی معاون عمرانی استانداری خوزستان در خصوص پروژه‌هایی که قرار است در دهه فجر افتتاح شوند، بیان کرد: دشمنان ما در تمام مدت این ۴۴ سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تلاش کرده و می‌کنند که آن را ناکارآمد نشان دهند اما با اطلاع‌رسانی مناسب افتتاح پروژه‌های دهه فجر باید کارآمدی نظام و خدمات آن را تبیین کنیم.

وی با تأکید بر گستردگی و مردمی برگزار شدن برنامه‌های دهه فجر افزود: برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در همه شهرها و روستاهای خوزستان با رویکرد تبیین خدمات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دهه فجر برنامه‌ریزی شده است.

خانچی به پروژه‌های عمرانی و خدمت‌رسانی به مردم خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: تا به امروز یک هزار و ۱۷۰ پروژه عمرانی آماده کلنگ‌زنی و بهره‌برداری در دهه فجر است که در این ایام افتتاح خواهند شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی اقدامات بسیار خوبی در خوزستان صورت گرفته است، گفت: یکی از اولویت‌های دولت و استانداری خوزستان، توجه ویژه به مناطق کم‌تر برخوردار و روستایی است که در این ایام ۷۱۱ پروژه عمرانی در روستاهای استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایجاد بیش از ۱۴ هزار فرصت شغلی

خانچی بیان کرد: با افتتاح طرح‌های مختلف در خوزستان در دهه فجر سال جاری، ۱۴ هزار و ۴۵۴ فرصت شغلی در بخش‌های مختلف در این استان ایجاد می‌شود که این رقم در مقایسه با اشتغالزایی ایجاد شده حاصل از طرح‌های دهه فجر سال گذشته ۱۵.۹ درصد افزایش دارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: تعداد پروژه‌های در حال افتتاح در دهه فجر امسال در خوزستان نسبت به سال گذشته ۱۲.۶ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال در حال افتتاح هستند در بخش‌های صنعت و معدن، انرژی، حمل و نقل، مسکن، عمران شهری و روستایی، کشاورزی، بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، آموزش، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، منابع آب و تربیت بدنی هستند.

خانچی در ادامه تعداد طرح‌های دهه فجر امسال استان خوزستان را یک هزار و ۳۴۶ طرح عنوان کرد و افزود: این تعداد طرح نسبت به رقم پیش بینی شده قبلی (یک هزار و ۱۵۰ طرح) تعداد ۱۹۶ طرح افزایش یافته است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: برای این پروژه‌ها نیز ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه یا پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: تعداد طرح‌ها و پروژه‌های دهه فجر امسال در استان خوزستان در بخش روستایی ۷۱۱ طرح و در بخش شهری ۶۳۵ پروژه است

۱۵ طرح صنعتی آماده افتتاح

آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان درباره طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر اظهار کرد: طرح‌های آماده افتتاح خوزستان، در بخش صنعت تعداد ۱۵ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال و ۱۳۱ میلیون یورو با اشتغال بالغ بر ۱۱۲۳ نفر، در بخش کشاورزی تعداد ۱۲ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۱,۷۸۸ میلیارد ریال و اشتغال ۹۳ نفر، همچنین در بخش گردشگری تعداد ۵ طرح با مبلغ ۳۴۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال ۲۸ نفر است.

وی افزود: تعداد طرح‌های بهره‌برداری شده از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۷ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۴۲ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال و اشتغال بیش از چهار هزار و ۴۰۰ نفر هستند.

فتوحی همچنین درباره پروژه‌های در حال ساخت افزود: از ابتدای سال جاری تعداد ۵۲۹ پروژه با حجم ۱۰۷ هزار و ۱۸۰ و تعداد اشتغال سه هزار و ۹۰ نفر آغاز شده است.

افتتاح ۳۱۰ کلاس درس

محمد سعیدی پور مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان در خصوص پروژه‌های افتتاح شده در دهه فجر اظهار کرد: امسال دومین روز از دهه فجر هم‌زمان شد با افتتاح یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس در سراسر کشور که برنامه افتتاحیه به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد؛ سهم خوزستان از این تعداد، ۷۵ پروژه در قالب ۳۱۰ کلاس درس با اعتبار ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان بود.

سعیدی پور با اشاره به اینکه خوزستان با این تعداد کلاس به‌عنوان رکورددار افتتاحیه کلاس در کشور بود، ادامه داد: اداره کل نوسازی مدارس خوزستان چند رسالت مهم را در دولت سیزدهم دنبال می‌کند که اولین مورد آن توجه به مناطق محروم و کم برخوردار است؛ رئیس‌جمهور، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بر توجه به مناطق روستایی و عشایری تأکیدات بسیاری دارند.

وی با اعلام این خبر که در حال حاضر در خوزستان یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۴۸۰ پروژه در حال احداث است، گفت: در سال جاری تعداد ۹۱۶ کلاس درس جدید (تاکنون اعتباری بالغ‌بر ۴۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده که برای تکمیل آن به اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم) تحویل داده خواهند شد و تلاش می‌شود که مابقی پروژه‌ها با تخصیص اعتبارات استانی و ملی تا مهرماه سال آینده تکمیل و تحویل داده شوند.

پروژه‌های شوش

هم‌زمان با دهه فجر، هشت طرح توانمندسازی و ۶ مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام و چندین پروژه بهسازی و عمرانی روستایی در بخش مرکزی شهرستان شوش به بهره‌برداری رسیدند.

با حضور مسئولان شهری هشت طرح توانمندسازی و ۶ مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام و چندین پروژه بهسازی و عمرانی روستایی در بخش مرکزی شهرستان شوش به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسیدند.

به‌صورت نمادین ۶ واحد مسکونی در روستای جریه سید کرم با اعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد شوش اهدا شد.

همچنین ۸ طرح راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی به‌منظور توانمندسازی مدد جویان کمیته امداد شوش با اعتباری بالغ‌بر ۱۲ میلیارد ریال در شهرک بهرام به بهره‌برداری رسید.

همچنین پروژه‌های عمرانی زیرسازی ۱۵ روستا به مساحت ۶۰ هزار مترمربع با اعتباری به ارزش ۱۳ میلیارد ریال و آسفالت ۱۷ روستا به مساحت ۸۵ هزار مترمربع و به ارزش ۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.

احداث جوی و جدول در ۸ روستا به مساحت ۵ هزار متر طول با اعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های بخش مرکزی شهرستان شوش بوده که به بهره‌برداری رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها