رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی ۶۶ طرح در حوزه صنعت و معدن به بهره برداری می‌رسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی ۶۶ طرح در حوزه صنعت و معدن به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۳۹۷۱۶۵

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی ۶۶ طرح در حوزه صنعت و معدن به بهره برداری می‌رسد.

خلیل قاسمی در نشست خبری پیرامون تشریح برنامه‌های دهه فجر افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۲ هزار و ۷۲۶ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

 

وی تصریح کرد: این طرح‌ها بیشتر در شهرستان های بندرعباس، میناب، بندرخمیر، حاجی آباد، جاسک، سیریک، بستک، رودان، بشاگرد و بندرلنگه مستقر هستند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارکرد: طرح های افتتاحی در حوزه ایجاد واحدهای صنعتی و تکمیل زنجیره مواد معدنی در زمینه شهر شیشه، زنجیره معادن آهن، سیلیس، گچ و موزه های دیگر در استان هدف گذاری شده است.

 

پیشرفت قابل توجه واحدهای صنعتی و معدنی هرمزگان

 

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی حتی یک گرم فولاد هم در استان نداشتیم و واحدهای صنعتی ناچیز و حوزه معدن نیز کار قابل توجهی انجام نشده بود اما امروز آمار و ارقامی که در حوزه‌های یادشده وجود دارد، میلیاردی است.

 

وی با بیان اینکه ۲۹ هزار کیلومتر مربع در حال اکتشاف معدنی در هرمزگان هستیم، افزود: در حوزه ذخایر معدنی نیز به ذخایر جدیدی دست یافته ایم که می توان به حوزه معادن آهن با دخیره بیش از ۸۰۰ میلیون تن سنگ‌آهن هماتیت اشاره کرد.

 

قاسمی همچنین با بیان اینکه پیش از این در استان هرمزگان آهن مگنتیت نداشتیم، گفت: با اکتشافات جدید حجم ذخایر قطعی آهن مگنتیت به ۸۰۰ میلیون تن رسیده است که می‌تواند در طرح شهر فولاد بسیار تاثیرگذار باشد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه تا پیش از این تمام معادن فعال استان ۳۰۰ معدن بوده است، گفت: امسال مزایده ۲۱۳ معدن را با بسته‌های سرمایه‌گذاری متنوع برگزار کردیم و با حمایت استاندار بیش از پنج بسته سرمایه‌گذاری برای این مهم مهیا شده است.

 

قاسمی، محدودیت‌های برق و گاز در تابستان و زمستان را یکی از موانع اصلی رشد تولید در صنایع دانست و گفت: تاکنون با همراهی خوب مجموعه‌های مدیریت گاز و برق مواجه بوده ایم و با وجود همه محدودیت‌ها امسال با ۲۱ میلیون تن تولید افزایش ۱۱ درصدی محقق شده؛ در حالی که هدف‌گذاری کشوری برای رشد تولید، هشت درصد بوده است.

 


مدیرعامل شهرک‌های صنعتی هرمزگان هم در این نشست خبری گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۶ طرح با اعتبار دو هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.


امیرزاد افزود: این طرح‌ها ۱۷ طرح صنعتی و ۹ طرح زیر ساختی است.


وی گفت: ساخت ناحیه صنعتی بندرلنگه، ناحیه صنعتی فین و بهره برداری از مرحله دوم ناحیه میناب از مهم‌ترین این طرح‌ها است.


مدیرعامل شهرک‌های صنعتی هرمزگان افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۹۸۰ نفر شغل ایجاد شده است.


امیرزاد گفت: دو ناحیه صنعتی سیریک و بشاگرد تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.


وی افزود: در ده ماه امسال ۳۴ طرح صنعتی با اشتغال ۷۰۹ نفر درشهرک‌ها و ناحیه صنعتی هرمزگان به بهره برداری رسیده است.


مدیرعامل شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: در این مدت ۳۵ واحد صنعتی راکد مجدد راه اندازی شده است که تا پایان امسال به ۴۵ واحد می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها