رئیس سازمان فروش اموال تملیکی اعلام کرد:

سهم بالای لوازم بهداشتی و آرایشی در کالاهای قاچاق

مدیر عامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد: حجم بسیاری از کالاهای قاچاق کشف شده مربوط به لوازم بهداشتی و آرایشی است که منهدم یا باز صادرات می‌شود. این در حالی است که ۸۵ درصد از این محصولات قاچاق در داخل کشور عرضه می‌شود که باید با راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی جلوی سهم عظیمی از آن‌ها را بگیریم.
کد خبر: ۱۳۹۷۱۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، سید عبدالمجید اجتهادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت قاچاق لوازم بهداشتی و آرایشی که در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارهای موجود سالانه حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور کشف می‌شود اما حجم متنابهی به حساب نمی‌آید، چرا که طبق گزارش مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به طور متوسط سالانه حدود پنج درصد کالاهای قاچاق کشف و ضبط می‌شود.

وی افزود: حتی اگر تصور کنیم ۱۰ تا ۱۵ درصد لوازم بهداشتی و آرایشی وارد شده به کشور که قاچاق هستند، کشف می‌شود باز هم ۸۵ درصد از آن‌ها در داخل کشور عرضه می‌شوند. بنابراین باید با راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی جلوی سهم عظیمی از آن‌ها را بگیریم.

مدیر عامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه درصد بسیار زیادی از کالاهای قاچاق کشف شده، لوازم بهداشتی و آرایشی است، ادامه داد: در مورد لوازم آرایشی و بهداشتی که به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شود باید گفت که این کالاهای مکشوفه به هیچ وجه از طریق مزایده‌ها در داخل عرضه نمی‌شود بلکه انهدام یا باز صادرات می‌شوند.

اجتهادی اعلام کرد: طبق نظر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حدود پنج درصد کالاهای قاچاق کشف می‌شوند که البته خودشان به این مسئله انتقاد دارند. اما برنامه‌های جدیدی برای برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه وجود دارد و قرارگاه مبارزه با قاچاق در سطح عرضه به همین دلیل راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در زمینه مبارزه با قاچاق باید محیط عرضه را ناامن کنیم و اگر نمی‌توان مانند موبایل و دیگر لوازم الکترونیکی از ظرفیت‌های نرم افزاری برای جلوگیری از قاچاق آن استفاده کرد. باید برخورد با کالاهای قاچاقی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی را در سطح عرضه ادامه داد.

مدیر عامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: همانطورکه مقام معظم رهبری در این زمینه تاکیدات ویژه‌ای داشتند که جنس قاچاق را باید تا داخل مغازه‌ها دنبال کرد؛ اگر این اتفاق بیفتد واردکننده‌ای که کالای قاچاق به کشور می‌آورد، محیط عرضه برایش نا امن شده و دست از این کار می‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها