گفت‌وگو با فرزاد حاتمی که به تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است

جابه‌جایی در سرخابی‌ها، توهین به هوادار است

پرسپولیس در آزادی محکوم به برد است

تقابل جذاب دوستان قدیمی

اتفاقات هفته گذشته اهواز و باخت یک بر صفر پرسپولیس در بازی جنجالی مقابل فولاد، موجب شده تا یحیی گل‌محمدی و شاگردانش نگاه ویژه‌ای به بازی‌های پیش رو و به خصوص بازی‌های خانگی داشته باشند. با این اوصاف آنها خوب می‌دانند که پیروزی برابر آلومینیوم اراک در بازی امروز در هفته هجدهم، از هر چیز برای سرخ‌ها واجب‌تر است.
کد خبر: ۱۳۹۶۵۸۷
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

قرمزهای پایتخت در حالی هفته هجدهم را شروع می‌کنند که فاصله‌شان با تیم دوم یعنی سپاهان به دو امتیاز رسیده است. با توجه به بازی سخت این هفته اصفهانی‌ها مقابل گل‌گهر، پرسپولیسی‌ها امیدوارند که با پیروزی مقابل شارگدان مهدی رحمتی، بار دیگر فاصله‌شان با رقبا را بیشتر کنند.

از طرفی بازی امروز این دو تیم در ورزشگاه آزادی را باید نبرد دو خط دفاعی لیگ برتر امسال هم دانست. پرسپولیس با با ۷ گل خورده در کنار مس رفسنجان بهترین خط دفاعی را دارد. بعد از آنها آلومینیوم قرار دارد که یک گل بیشتر از این دو تیم خورده است. البته عملکرد خط حمله این دو تیم کاملا با هم متفاوت است.

شاگردان رحمتی با زدن فقط ۱۲ گل در ۱۷ مسابقه، یکی از ضعیف‌ترین خط حمله‌های لیگ را دارد. در مقابل پرسپولیس با ۲۱ گل زده جزو سه تیم اول لیگ در این زمینه به حساب می‌آید. همچنین بازی امروز را می‌توان تقابل بهترین گلرهای این فصل فوتبال ایران هم دانست. علیرضا بیرانوند با ثبت ۱۱ کلین‌شیت در صدر قرار دارد و حسین پورحمیدی، گلر آلومینیوم با ۱۰ کلین‌شیت بعد از بیرو در رده دوم قرار دارد.

آنچه که باعث دلگرمی هواداران پرسپولیس برای بازی امروز می‌شود، عملکرد تیم خودشان در بازی‌های خانگی و در مقابل عملکرد اراکی‌ها در بازی‌های خارج از خانه است. قرمزها در کنار سپاهان بهترین تیم‌های این فصل در بازی‌های خانگی هستند که ۱۰ گل زده و فقط دو گل در خانه خورده‌اند. در مقابل آلومینیوم از این حیث در رده هفتم قرار دارد و در هشت بازی خارج از خانه خود فقط سه گل زده و دو گل هم خورده است. این هفتمین تقابل دو تیم به حساب می‌آید که ۵ مورد آن در لیگ‌برتر و یک بازی هم در جام حذفی بوده است. در پنج بازی لیگ‌برتر، سه بار پرسپولیس برنده شده و دو بار هم تیمی اراکی پیروز از زمین خارج شده است. تنها تقابل‌شان در جام حذفی هم با برد آلومینیوم تمام شد.

مهدی رحمتی تاکنون ۴ بار به عنوان مربی مقابل پرسپولیس قرار گرفته است؛ دو بار به عنوان مربی پدیده و دو بار هم مربی آلومینیوم. او در این چهار بازی، دو شکست، یک تساوی و یک پیروزی مقابل قرمزها به دست آورده است. تیم‌های او همچنین در این بازی‌ها هفت گل خورده و چهار گل هم زده‌اند.

گل‌محمدی: خوشحالم که هواداران هم هستند

سرمربی پرسپولیس می‌گوید بازی برابر آلومینیوم، یکی از سخت‌ترین بازی‌های تیمش خواهد بود. بخش‌هایی از صحبت‌های گل‌محمدی در نشست خبری را بخوانید:

بازی مهمی را در پیش داریم. برای صدرنشینی، به سه امتیاز این بازی احتیاج داریم و هدف اصلی ماست. آلومینیوم یک تیم قابل احترام و حریف سختی است. جزو سخت‌ترین بازی‌های ماست. امیدوارم بتوانیم تمرکز خوبی داشته باشیم.

با توجه به این‌که پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست، با نبود تماشاگران، تیم ما بیشترین ضرر را می‌کند. خوشحالم که هواداران در استادیوم حضور دارند و منتظرشان هستیم. برگ برنده ما در بازی‌ها هواداران خواهد بود که با تشویق خود ما را دلگرم می‌کنند و انگیزه مضاعفی به ما می‌دهند. امیدوارم روسفیدشان کنیم.

حریف در ضد حمله‌ها عملکرد خوبی دارد و خطرناک است و مدافعان کار مهمی خواهند داشت. ما باید گل بزنیم تا موفق باشیم. ما در همه بازی‌های آینده خود محکوم به برد هستیم.

بعید می‌دانم حالا حالاها از نظر امکانات بتوانیم به تیم‌های درجه یک آسیا برسیم. آنها دارند می‌تازند اما ما هنوز لنگ زمین تمرین و مسابقه و این مسائل هستیم و کیفیت چمن‌مان در حد فاجعه است. خیلی عقبیم و نمی‌دانم چطور این عقب‌ماندگی را با این امکانات کم می‌توان جبران کرد.

رحمتی: به فوتبال کثیف اعتقاد ندارم

مهدی رحمتی، سرمربی جوان آلومینیوم اراک ابراز امیدواری کرد در بازی امروز تیمش مقابل پرسپولیس، تماشاگران شاهد یک فوتبال خوب باشند.

با تیم خوب پرسپولیس بازی داریم. تیم ما هم نشان داده است که در بازی‌های بزرگ خوب بازی می‌کند. تمام تلاش و تمرکز خود را در این بازی می‌گذاریم. تنها نگرانی من، با توجه به بازی قبلی پرسپولیس، مساله داوری است. امیدوارم وقتی بازی تمام می‌شود، چهره شاخص زمین داور باشد.

طبق قول و قراری که گذاشتیم، تصمیم گرفتیم از ابتدای فصل تغییراتی ایجاد کنیم. بازیکن جوان آوردیم و سعی کردیم به جوانان بازی دهیم. جوان‌گرایی در تیم ما فقط شعار نبوده. با هماهنگی‌هایی که میان بازیکنان جدید پیش آمد، توانستیم روند خوبی داشته باشیم.

خودتان می‌دانید بازی بدون تماشاگر کیفیت ایده‌آلی ندارد. بازیکنی که بازی‌اش تماشاگر داشته باشد، احساس مسئولیت بیشتری می‌کند. لذت فوتبال به بودن تماشاگر است.

​​​​​​​از روزی که به آلومینیوم آمدیم، سعی کردیم یک فوتبال خوب و تماشاگر‌پسند بازی کنیم. من واژه اتوبوسی را نمی‌فهمم. ممکن است شرایطی پیش بیاید که شما دفاع کنید اما به فوتبال کثیف علاقه‌ای ندارم. امیدوارم فوتبال خوبی به نمایش بگذاریم.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها