پرسپولیس بلیت یک میلیونی ندارد

عکس | قیمت‌های ورزشگاه آزادی شکسته شد

گفت‌وگو با فرزاد حاتمی که به تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است

جابه‌جایی در سرخابی‌ها، توهین به هوادار است

فرزاد حاتمی، مارکوپولوی فوتبال ایران، استوک‌هایش را آویزان کرد! او در حدفاصل ۱۵ سال، در ۱۶باشگاه بازی کرد تا رکوردی به جا بگذارد. با فرزاد بعد از خداحافظی‌اش مرور کردیم مهمترین برش‌های زندگی‌اش را....
کد خبر: ۱۳۹۶۴۴۷

با مارکوپولو فوتبال ایران تماس گرفتیم؟

(خنده) چه بگویم. مشتری زیاد بود دیگر من هم آدمی نبودم که «نه» بگویم.

۱۶باشگاه عوض کردی. در این بین دو بار به تراکتور رفتی. ۱۶سال در لیگ‌برتر بودی با ۱۶ تیم. بعید است کسی به رکورد تو برسد.

خوشحالم در باشگاه‌های بزرگ ایران بازی کردم. من پیراهن استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور را پوشیدم. حتی به باشگاه بزرگ فولاد هم رفتم. دوران خوبی در فوتبال داشتم و خوشحالم کنار هواداران زیادی بودم. حس زیبایی به دوران بازی‌گری‌ام دارم. با این‌که راهی دراز و طولانی بود اما اصلا خسته نشدم و اگر شما خبرنگاران حرف در دهانم نمی‌گذاشتید، شاید دوباره بازی می‌کردم.(خنده)

چرا؟ مگر خودت تصمیم نگرفتی؟

من در بازی پیشکسوتان حضور داشتم. از نظر بدنی شرایط خوبی دارم. یکی از همکاران شما گفت پس خداحافظی کردی. من هم نخواستم حرف او را رد کنم. بعد که برگشتم خانه گفتم دیگر بس است، وقتش رسیده کنار بکشم و وارد عرصه مربیگری شوم.

جدی به آن فکر می‌کنی؟

بله، من در کلاس مربیگری شرکت کردم و مدرک C را گرفتم. در چند ماه آینده هم به کلاس B خواهم رفت. بعد از آن هم مدرک A را می‌گیرم.

در مربیگری دنبال چه سبکی هستی؟ فوتبال ما که ماشاا... هر روز دفاعی‌تر می‌شود.

من چون فوروارد بودم، به سبک هجومی علاقه دارم ولی نمی‌توانم این را منکر شوم که به هر حال شما بر اساس مهره‌هایی که داری، سبک بازی‌ات را تعیین می‌کنی.

از بین مربیانی که در این سال‌ها داشتی، کدام بهترین بود؟

امیر قلعه‌نویی. ببینید او چند امتیاز در لیگ گرفت. تیم‌هایش همیشه هجومی بوده‌اند. مربی ترسویی نیست.

البته به او هم انتقادهایی می‌شود.

مگر مربی صد در صد کامل داریم؟ از مورینیو هم انتقاد می‌شود. انتقاد نباشد مربی پیشرفت نمی‌کند. بالاخره با همین چیزها آدم معایب خودش را پیدا و اصلاح می‌کند. قلعه‌نویی هم خودش می‌گوید آدم کاملی است. انتقادهایی از او می‌شود. مهمترین نکته این است که هر یک از ما فوتبالی‌ها کشش انتقاد را داشته باشیم و آن را قبول کنیم. من خودم دوست دارم این روحیه‌ام را تقویت کنم.

کمی به گذشته برویم. اولین حقوقت از فوتبال چقدر بود؟

تیم‌های پایه راه‌آهن حقوق می‌دادند. اولین حقوقم ماهی ۷ هزار تومان بود. بعد از ۵ ماه یکجا ۳۵هزارتومان دادند که با آن یک کتونی اصل دیادورا گرفتم و واقعا خوشحال بودم. الان با ۳۵ هزار تومان پفک می‌دهند؟

اولین قرارداد خوبت را با کدام تیم بستی؟

تیم قبله آذربایجان. یک فصل لژیونر شدم و آن موقع ۱۵۰ هزار دلار قرارداد بستم. با پاداش‌هایی که گرفتم، دستمزدم به ۲۰۰ هزار دلار رسید. با همان پول در تهران خانه خریدم.

باید خیلی به این موضوع افتخار کنی که در تمام تیم‌های خوب ایران بازی کرده‌ای.

بله واقعا افتخارآمیز است. این نشان می‌دهد من قابلیت زیادی داشتم. در فولاد ۴ بازی کردم و دو گل سه امتیازی زدم. در پایان فصل با اختلاف دو امتیاز قهرمان شدیم. در استقلال و سپاهان و تراکتور هم همینطور. من فقط در پرسپولیس موفق نبودم.

داستان پرسپولیس رفتنت را کامل تعریف کرده‌ای؟

یکسری حرف‌ها را تا به حال نزده‌ام که الان می‌گویم. من سال ۹۲ با فولاد قرارداد یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون بسته بودم. فقط ۲۰۰میلیون گرفتم و به تهران آمدم تا به استقلال ملحق شوم. یک هفته منتظر بودم ولی زنگی نزدند. آخرش هم آقای قلعه‌نویی گفت فرزاد به ما نگفت دوست دارد به استقلال بیاید که گفتم آقا من یک هفته منتظر ماندم. همان موقع علی آقا دایی زنگ زد گفت برو دفتر شهرداری پیش آقای شیرینی سرپرست تیم. من فقط قیمت بالا می‌گفتم که قرارداد بسته نشود چون فکر می‌کردم جدی نیست و بیشتر شبیه شوخی است. گفتم ۷۰۰ میلیون برای نیم فصل که قبول کرد. گفتم ۳۰۰ میلیون اول بدهید، قبول کرد. گفتم ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون پاداش باز هم قبول کرد. هر چی گفتم نه نیاورد. انگار از مال پدرش می‌بخشید.(خنده) فکر کردم دارد رقم‌ها را می‌نویسد که بعد بگوید نه نمی‌شود و تخفیف بده. تا حرفم تمام شد، منشی‌اش را صدا زد و گفت این قرارداد را بنویس تا فرزاد امضا کند! از آنجا پیش آقای رویانیان مدیرعامل باشگاه رفتم و عکس گرفتم و خلاصه شدم بازیکن پرسپولیس.

بعدها هم ابراز پشیمانی کردی.

بازی در استقلال و پرسپولیس نصیب هرکسی نمی‌شود ولی من در هر دو باشگاه بازی کردم. راستش کار من پسندیده نبود. اشتباه کردم به پرسپولیس رفتم. کلا رفتن از یکی از دو تیم به تیم دیگری، اشتباه است. می‌دانید چرا؟ چون دل هوادار می‌شکند. توهین به هوادار است. من اگر به عقب برگردم این کار را نمی‌کنم. دوست نداشتم دل هوادار بشکند.

الان که فوتبال را کنار گذاشته‌ای از خودت راضی هستی؟

قلعه‌نویی همیشه می‌گفت فرزاد باید حداقل ۱۰۰ بازی ملی داشته باشد و قدرخودش را ندانست. راستش من در زمین خوب بودم ولی بیرون از زمین نه. دروغ چرا خواب و تغذیه‌ام اصلا جالب نبود و هیچوقت مراعات نمی‌کردم. این اشتباه بزرگم بود وگرنه خیلی خیلی بهتر بازی می‌کردم و بیشتر گل می‌زدم.

امیدواری در لیگ‌برتر مربیگری کنی؟

آقای قلعه‌نویی پیشنهاد داده به گل‌گهر بروم و کارم را شروع کنم ولی خودم دوست دارم بالاترین مدرک را بگیرم و بعد وارد این عرصه شوم.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها