نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا باید در عمل نشان دهد که دست از اقدام خصمانه بر می دارد یا خیر. البته باید به نتیجه کار دیپلماتیک خوشبین باشیم چون بدبینی در دستگاه دیپلماتیک معنی ندارد.
کد خبر: ۱۳۹۶۳۹۷

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز، نهمین برنامه جام انقلاب امروز دهم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سید مجتبی جلال‌زاده، سهراب علی اکبری، احسان رستگار و امید کرمانی‌ها به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد.

موضوع نخست برنامه بررسی اخبار و تحولات روز به ویژه سفر وزیر خارجه قطر به تهران بود.

در همین رابطه محمدحسین فرهنگی میهمان تلفنی برنامه گفت: طرف غربی هر موقع نسبت به ظهور و بروز مظاهر ناآرامی در کشور امیدوار شود از مذاکره فاصله می گیرد اما وقتی ناامید شود به سمت میز مذاکره می آید.

وی افزود: آقای رئیس جمهور بارها آمادگی ایران برای مذاکره را اعلام کرده و هیچ گاه از اعلام این موضع کوتاه نیامده است اما شرط ایران همواره این بوده که باید مذاکرات منتج به اقدام عملی شود، حال آنکه طرف مقابل تا به امروز قدمی در این جهت برنداشته است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: طرف غربی هر چند وقت یکبار از طریق قطر و عمان پیام می دهد که آماده مذاکره هستیم، ایران هم در مقابل اعلام می کند «ما هم آماده مذاکره هستیم فقط شرط مان اقدام عملی برای رفع تحریم های ظالمانه است. به عبارت دیگر آمریکا باید در عمل نشان دهد که دست از اقدام خصمانه بر می دارد یا خیر. البته باید به نتیجه کار دیپلماتیک خوشبین باشیم چون بدبینی در دستگاه دیپلماتیک معنی ندارد.

بخش دیگر این گفتگو اختصاص به پاسخگویی به شبهاتی اختصاص یافت که پهلوی ها می خواهند در ذهن و فکر مردم جا بیندازند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران قبل از انقلاب کشوری وابسته بود. ایران در دوره پهلوی 36 میلیون نفر جمعیت داشت، اکثر جامعه جزء طبقه محروم محسوب می شدند اما بعد از انقلاب توزیع منابع و امکانات براساس نگاه عادلانه بود و بر این اساس اکثر مردم امروز جزء طبقه متوسط تعریف می شوند. محرومان و مستضعفان در اقلیت قرار دارند. در واقع همه شهروندان از امکان دسترسی به خدمات و امکانات برخوردار هستند.

فرهنگی افزود: در رژیم پهلوی فشار سیستماتیک وجود داشت اما الان دستگاه های نظارتی کشور امور اجرایی و اداری را زیر نظر دارند و هر نوع فسادی را به مراجع قضایی معرفی می کنند، دستگاه قضا نیز بدون هیچ ملاحظه ای رسیدگی به این پرونده ها را در دستورکار خود قرار می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها