فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

اگر دشمنان امنیت ما را نشانه بگیرند به همان اندازه خسارت می‌بینند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به دشمن زبون شده به صراحت می‌گوییم قطعا اگر آرامش و امنیت ملت ما را نشانه بگیرد، در همان سطح و بیشتر خسارت خواهد دید.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به دشمن زبون شده به صراحت می‌گوییم قطعا اگر آرامش و امنیت ملت ما را نشانه بگیرد، در همان سطح و بیشتر خسارت خواهد دید.
کد خبر: ۱۳۹۵۹۶۲

به گزارش جام جم آنلاین، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای والامقام منطقه بردخون و سردار شهید «یوسف بردستانی» فرمانده گردان کمیل تیپ حضرت امیر (ع) بوشهر در شهر بردخون، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تکریم جایگاه و مقام آنان کمترین وظیفه در حق شهدا است تا بتوانیم با معرفی سبک زندگی شهدا، سیره و منش رفتاری آنها را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم که تمام مشکلات دنیوی و اخروی ما حل می شود.

سردار تنگسیری با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره مبارکه توبه، «إِنَّ اللَّهَ اشتَریٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقتُلونَ وَیُقتَلونَ ۖ وَعدًا عَلَیهِ حَقًّا فِی التَّوراةِ وَالإِنجیلِ وَالقُرآنِ ۚ وَ مَن أَوفیٰ بِعَهدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاستَبشِروا بِبَیعِکُمُ الَّذی بایَعتُم بِهِ ۚ وَذٰلِکَ هُوَ الفَوزُ العَظیمُ، «خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را خریداری کرده که در برابرش بهشت برای آنان باشد؛ به این گونه که در راه خدا پیکار می‌کنند، می‌کشند و کشته می‌شوند؛ این وعده حقّی است بر او، که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده؛ و چه کسی از خدا به عهدش وفادارتر است؟! اکنون بشارت باد بر شما به داد و ستدی که با خدا کرده‌اید؛ و این است آن پیروزی بزرگ!»، گفت: وعده خداوند حق است و مثل شهدا به آن اطمینان داشته باشیم تا پیروزی نصیب مان شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به برخی از ویژگی های شهدا که باید برای ما درس و الگو باشد، یاد بگیریم و به آنها عمل نماییم، افزود: شهدا ولایتمدار، مسئولیت پذیر، خستگی ناپذیر بودند، در کاری که انجام می دادند تعهد و تخصص می داشتند، شهدا کاملأ مردمی بودند، بین مردم و با مردم بودند، شهدا نسبت به رعایت حلال، حرام و حدود شرعی حساس بودند، نسبت به بیت المال خیلی مواظبت داشتند، آنها جهادی و انقلابی کار می کردند، شهدا حقیقتأ جان فدای ملت و وطن بودند. شهدا در پیشرفت، عزت آفرینی و اقتدار ایران اسلامی نقش بسزایی داشتند الحمدلله امروز هم به برکت انقلاب اسلامی و هدایت داهیانه امامین انقلاب، رویش های بسیار خوبی داریم، جوانانی مؤمن، مخلص، جهادی، ایثارگر و دانشمندانی متعهد و کوشا که تعداد آنها خیلی زیاد هست و اصلاً قابل تصور نیست آنها توانستند با تلاش های شبانه روزی خود، جهش های علمی بسزایی رقم بزنند و دشمن را متحیر نمودند، در عین اینکه ما را تحریم کرده بودند، در همه حوزه های اساسی و بنیادین، امروز دیگر نیازی به هیچ تخصص خارجی نداریم، اینها ثمرات انقلاب اسلامی است که دانشمندان جوان و متعهد تربیت کرد زنان عفیف هم در این عرصه با به پای مردان و بلکه بیشتر در این عرصه ها نقش آفرینی کردند؛ دشمن نمی تواند این مسیر پیشرفت را ببیند و مذبوحانه تلاش می کند این مسیر متحول را با ایجاد خللی مثل راه اندازی اغتشاش ها و اتهام افکنی کاذب رسانه ای، بگیرد. جوانان ما که آیندگان این نظام مقتدر هستند باید این موضوع مهم را به خوبی با مطالعه و تحلیل درست، درک کنند.

دریادار تنگسیری با اشاره به اینکه دشمن با اشتباهات خودش و بدون اینکه ما اقدامی کنیم شکست خورد، تصریح کرد: در قضایای اخیر، دشمن از همه ظرفیت خود استفاده کرد و به خیال خودش می خواست با فشار حداکثری و جنگ ترکیبی، حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی را کند یا متوقف کند، اما زهی خیال باطل! که او بتواند کوچکترین اقدامی علیه این ملت قهرمان و بزرگ انجام دهد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: تا مردم بصیر، ولایتمدار، مسئولان مردمی و خستگی ناپذیر، متحد و متفق زیر پرچم مقدس ایران اسلامی، گوش به فرمان نائب امام زمان (عج) حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) با صلابت و مقاوم مثل کوه ایستاده اند هیچکس نمی تواند به این ملت و نظام اسلامی تعرضی کند و شما دلتان قرص و محکم باشد اگر همین مسیر رشد و پیشرفت در مکتب شهدا و ولایت را طی کنیم تمام مشکلات حل شدنی هستند و طبق وعده خداوند متعال خواهید دید «جَاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» آنها روز به روز نا امیدتر و نابود خواهند شد، چون ویژگی باطل نابود شدنی است، شک نکنید، این وعده الهی است و وعده خداوند تخلف ناپذیر است و حتمأ محقق می شود.

سردار تنگسیری با اشاره به اقتدار نظام اسلامی و ایران قوی افزود: به برکت خون مطهر شهدا، ما مظلومیم ولی مقتدر هستیم و قوی، به دشمن زبون شده به صراحت می گوییم قطعاً اگر آرامش و امنیت ملت ما را نشانه بگیرد در همان سطح و بیشتر خسارت خواهد دید، شک نکنید. این راهبرد و شیوه دفاعی انقلاب اسلامی است که حضرت آقا فرمودند «اگر دشمن یکی بزند ده تا می خورد، زمان بزن و در رویی دیگر تمام شده است»، ما برای حفظ امنیت و استقلال ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی با هیچکس شوخی نداریم ما سرباز ولایتیم و انقلابی عمل می کنیم، ما به این سربازی در رکاب ولایت و جانفدایی مردم و خادم آنها باشیم، افتخار می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بر شمردن برخی ویژگی ها و سیره رفتاری سردار «شهید یوسف بردستانی» ابراز داشت: این شهید بزرگوار پس از تشکیل تیپ ۱۳ حضرت امیرالمومنین (ع) بوشهر بعنوان یکی از اعضاء اصلی و فرماندهان تیپ، رسالتی که بر دوش داشت به شایستگی ایفا نمود و مدتها در سمت فرمانده عملیات و بعد فرمانده گردان کمیل تیپ را بر عهده داشت، روحیه خستگی ناپذیری او همیشه زبانزد بود، حسن خلق داشت و خوش برخورد، ولایت مدار و بصیر بود، مردم دار بود و مهربان، برای رفع گرفتاری های مردم خود را به آب و آتش می زد، پیگیری می کرد تا آن مشکل حل شود، به محرومان کمک می نمود، وی همه چیز را در جبهه و میدان نبرد خلاصه می نمود تا اینکه قبل از عملیات کربلای ۴ از ناحیه برادرش به وی پیشنهاد گردید که بهتر است مقداری هم به فکر خانواده ات باشی، جواب دلنشینی داد و گفت: در این موقعیت و شرایط حساس، ما منزلی بجز جبهه و جنگ و خانواده ای بجز امام نداریم. شما با خاندان خود بمانید، که ما بی خانمان بودیم و رفتیم! روحش شاد و مسیر نورانی اش پر رهرو باد.

سردار شهید «یوسف بردستانی» در سال ۱۳۳۴ در بردخون از توابع شهرستان بندر دیر در خانواده ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۶۵ با پذیرفتن مسئولیت فرماندهی گردان کمیل تیپ حضرت امیر (ع) در عملیات غرور آفرین کربلای پنج، در تاریخ ۱۳۶۵٫۱۱٫۳ به آرزوی دیرینه خویش فیض عظمای شهادت نائل و به لقاء الله پیوست.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها