از دبل تاریخی تا بوسه بر بازوبند آبی

همه جذابیت‌های تقابل «نکو» با پرسپولیس

رضا رجبی در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

«استقلال» درگیر مسائل بیرونی است

به عنوان دفاع راست سابق آبی‌ها که ۱۱سال هم در این تیم بازی کرده، اعتقاد دارد پرسپولیس تیم بهتری است و فعلا شانس مسلم و تیم لایق اصلی قهرمانی است.
کد خبر: ۱۳۹۵۹۰۱
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

رضا رجبی کار آبی‌ها را خیلی سخت می‌داند. او می‌گوید شرایط پرسپولیس و استقلال بسیار با هم متفاوت است.

دیدار امروز استقلال و ملوان را چطور می‌بینید؟

استقلال مثل همیشه مشکلات خاص خودش را دارد. از ابتدای فصل یک سری مسائل بیرونی وجود داشت و فشارهایی روی باشگاه وارد می‌آمد. تغییرات مدیریتی هم بخشی از این اتفاقات بود. مشکلات مالی را هم به همه اینها اضافه کنید. ضمن این‌که مسائل دیگری هم پیش پای آبی‌ها وجود داشت.

استقلال نیاز به بازیکن داشت و پنجره نقل و انتقالاتی این تیم هم بسته بود هر چند اکنون شرایط متفاوت است.

بله‌، این هم مشکل بسیار بزرگی بود. تلاش‌های زیادی شد تا این مشکل رفع شود. فشاری که در شبکه‌های اجتماعی به این تیم وارد می‌شود ناحق و از سر ناآگاهی است. به هر حال این تیم همیشه جزو تیم‌های بالای جدول بوده است.

مهم‌ترین انتقاد شما به استقلال چیست؟

من انتقادهای فنی شدیدی داشته و دارم. تیم خیلی سخت گل می‌زند و خیلی سخت موقعیت ایجاد می‌کند. خیلی هم راحت گل می‌خورد. الان فاصله تیم‌ها با هم خیلی کم شده است. الان مثل قدیم نیست که قبل از بازی استقلال چهار گل از رقیب جلو باشد. استقلال باید طراحی تمریناتش را تغییر دهد. این تیم نیاز به ثبات دارد. اصلا درست نیست که تیم برای هر بازی کل تاکتیک خود را به هم بریزد. بازیکنان باید در کنار هم بازی کنند تا به هماهنگی برسند. تیم ساپینتو نیاز به این دارد که در خط حمله بسیار هوشیارتر از این حرف‌ها کار کند. حرکات بدون توپ برای این تیم خیلی لازم است با این روش می‌توان به گل رسید. پاس به عقب و شوتزنی هم برای تیم اهمیت دارد. قدرت شوتزنی استقلال بسیار پایین است.

از نظر شما ملوان چگونه تیمی است؟

ملوان روند رو به رشدی را پشت سر می‌گذارد. این تیم در حذفی حضور ندارد بنابراین تمام تمرکز خود را بر روی لیگ‌برتر گذاشته است. تیم کم‌تجربه اما سخت‌کوشی است. تغییرات در تیم استقلال بسیار ضرورری است.

در کل شرایط لیگ‌برتر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

آن تغییر که به آن اشاره کردیم باید در کل فوتبال ایران اتفاق بیفتد. همه بازی‌ها سخت است.

رقابت برای قهرمانی در لیگ‌برتر در نهایت به سود کدام تیم تمام خواهد شد؟

چهار تیم بالای جدول شانس قهرمانی دارند. استقلال هم با این که در هفته‌های اخیر بد کار کرده اما هنوز می‌تواند قهرمان شود. البته برنده نبرد قهرمانی تیمی است که تشخیص، تغییر و بهبود مناسبی در کل ساختار تیمی خود داشته باشد. قهرمانی برای هیچ یک از تیم‌های بالای جدول دور از دسترس نیست. نیم فصل دوم در فوتبال ایران داستان جداگانه‌ای دارد و بازی‌ها بسیار سخت‌تر است. تیمی نبرد قهرمانی را می‌برد که علاوه بر ارائه یک فوتبال حساب‌شده بتواند از لحاظ روحی و روانی شرایط بهتری داشته باشد. من حتی تراکتور را هم تیم خطرناکی می‌دانم زیرا تیمی است که آرام بالا می‌آید. فولاد هم توانایی این را دارد که جزو شش تیم بالای جدول باشد.

شانس بالای پرسپولیس، شرایط پیچیده استقلال

رجبی مشخصا درباره شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال در رقابت‌های این فصل لیگ برتر عنوان کرد: پرسپولیس بارش را بسته است. این تیم شرایط بسیار خوبی دارد اما باید مراقب باشد. این موضوع که خیال‌شان خیلی راحت است مثل شمشیر دولبه می‌ماند. آنها باید با آرامش بیشتری بازی کنند تا در نهایت به هدفی که می‌خواهند برسند. به هر حال اگر این تیم شرایط فعلی خود را ادامه دهد قطعا می‌تواند باز هم قهرمان لیگ‌برتر شود. در مقابل استقلال شرایطی بسیار پیچیده‌ دارد. این تیم باید دوباره بلند شود. خیلی از جوان‌های ما دلخوش به تیم‌هایی چون پرسپولیس و استقلال هستند. بالاخره وظیفه آنهاست که برای این جوانان هم که شده کمی به خودشان بیایند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها