دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار خوزستان خبر داد:

استقبال چشمگیر مردم از جشنواره عمار

کد خبر: ۱۳۹۵۸۸۷

جام جم آنلاین - خوزستان : دومین شب جشنواره فیلم عمار با استقبال مردم خصوصا خانم ها همراه بود . نماهنگ های مادرم و قول مادرانه ، مستندهای فرقان، تروکاژ و نقاب دارها، مستندهای داستانی پرستار، اسما  حوض خون برنامه هایی بود که در سالن اصلی سینما اکسین اکران عمومی شدند .

مستند تروکاژ با 38 دقیقه زمان طولانی ترین اکران های امشب بود که در مورد نقش سلبریتی ها، بازیگران ، هنرمندان مشهور و رابطه آن با گرین کارت دادن دولت آمریکا به آنها است .

پخش انیمیشن و بازی های کودکانه در سالن کودک (سالن شماره دو ) از دیگر برنامه هایی بود که در این شب انجام شد تا کودکانی که همراه خانواده های خود آمده اند از این برنامه بی نصیب نمانند .

روایت زن ایرانی ، یادبود شهیده مهسا مقامیان و 45 بانوی شهید حمله تروریستی حله با حضور علیه دسمی فعال خدمت رسانی و مبارزه مردمی با شیوع کرونا، بهاره هرمز کارآفرین برتر استان خوزستان، آمنه آهنگرپور دکترای فیزیک و مدیرگروه فیزیک دانشگاه شهید چمران، سمیه عرب خراسانی دکترای جامعه شناسی و کارشناس مطالعات زنان، اکرم آهنگرپور پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حوزه علوم نوین (سلول های بنیادین و نانو فناوری)، زهرا محسنی فر فعال فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان و جمعی از خانواده های شهدا از ویژه برنامه های شب دوم جشنواره فیلم مردمی عمار بود .

بهاره هرمز کارآفرین صنعت چسب گفت : به تازگی صاحب دو فرزند شده ام، همسرم دوست و همراه من است. من و همسرم همکار هستیم و با هم کار را شروع کرده ایم.

بهاره هرمز بیان کرد : چهار سال است که کار خود را شروع کرده ایم و اکنون برای 15 نفر ایجاد اشتغال کرده ایم که ده نفر آقا و 5 خانم در کارگاه ما مشغول به فعالیت هستند .

 وی افزود : مدیریت ما بصورت مشارکتی انجام می شود و هر دو ما مسئولیت هایی داریم .

در ادامه آمنه آهنگرپور دکترای فیزیک و مدیرگروه فیزیک دانشگاه شهید چمران اظهار کرد : حضور زنان ما در اجتماع کاملا غربی است و تفاوت های مرد و زن در مشاغل در نظر گرفته نمی شود .

آهنگرپور با بیان اینکه از منظر اسلام زن موجب آسایش خانواده است تصریح کرد : باید الگوی ایرانی اسلامی را ارائه دهیم و بنده  دو فرزند خردسال دارم ، از سال 94 استادیار فیزیک دانشگاه شدم و از سال 98 به عنوان مدیرگروه فیزیک دانشگاه منصوب شده ام .

علیه دسمی فعال خدمت رسانی و مبارزه مردمی با شیوع کرونا در ابتدا از شهیده مقامیان یاد می کند و می گوید: بنا به نیاز جامعه  مخاطراتی که جامعه به آن مبتلا شد کارهای جهادی را شروع کردیم.

علیه دسمی عنوان کرد : شاید به ما جهادی ها زن شاغل گفته نشود ولی همه می دانیم در کارهای جهادی باید همه وقت خود را بگذاریم بنابراین یک جهادگر واقعا شاغل است .

وی افزود : در این مسیر همراهی داشته ام که نام او را در گوشی ام رفیق نوشته ام و او کسی نیست جز همسرم که همیشه و در همه زمان ها با من همراه بوده است .

زهرا محسنی فر فعال فرهنگی و اجتماعی خوزستان دیگر بانوی حاضر در جمع بیان کرد : یک مادر خانه دار هستم و صاحب چهار فرزند می باشم که کار نویسندگی را دوست دارم و با رسانه ها کار می کنم .

وی با اشاره به اینکه باید یک تعریف صحیح از خانه داری و همسرداری بدهیم خاطرنشان کرد : خانه داری به معنی خانه نشینی نیست و تاکید دارم که مادران باید اثرگذاری اجتماعی داشته باشند .

اکرم آهنگرپورو پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حوزه علوم نوین در ادامه اظهار داشت : پشتیبان خانواده ما ، مادر بود و می گفت همه باید تحصیل داشته باشید بنابراین توصیه مادر را گوش دادم و به دانشگاه رفتم .

آهنگرپور گفت : بعد از ازدواج اعتقاد داشتم باید وظیفه ی مادری را انجام دهم زیرا الگوی زن مسلمان در جامعه باید هم از نظر علمی پیشرفت داشته باشد و هم نقش همسری و مادری خود را ایفا کند .

برگزاری کارگاه سواد رسانه ای به مدرسی احمد سیاه پوش کارگردان و مستند ساز و کارگاه زن ایرانی؛ تمدن ساز و تاریخ ساز با تدریس سمیه عرب خراسانی از دیگر برنامه هایی بود که در حاشیه شب دوم جشنواره برگزار شد .

همچنین طی مراسمی از زنان برگزیده مراسم شب دوم جشنواره مردمی فیلم عمار ، توسط مادران و همسران شهدا با تقدیم قاب عکس و قطعه ای از لباس های شهدا از تلاش های این بانوان تقدیر بعمل آمد .

در پایان با حضور خانواده شهدا ، نرگس اسکندری تدوین گر کتاب و راویان کتاب حوض خون از کتاب زنان جبهه جنوبی رونمایی شد و همسر شهیده مقامیان به نیابت از خانواده شهدای حله شاسی رونمایی کتاب را امضا کردند .

خبرنگار معصومه مجدم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها