مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه؛

سد سلیمانشاه سنقر یخ زد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه معتقد است، عرضه ربع سکه در بورس می‌تواند منجر به شکسته شدن حباب حدود ۹۰ درصدی ربع سکه شود.
کد خبر: ۱۳۹۵۵۰۷

جام جم آنلاین؛ سعید جعفری ، با بیان اینکه هم اکنون شاهد وجود حباب در قیمت انواع سکه و خصوصا ربع سکه هستیم، گفت: در حال حاضر قیمت ربع سکه چیزی نزدیک به ۱۰ میلیون تومان شده، در حالیکه بر اساس قیمت حدود ۲۱ میلیون تومانی سکه تمام، باید حدود شش تا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشته باشد.

وی حباب کنونی ربع سکه را بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد اعلام کرد و افزود: با قیمت کنونی ربع سکه، باید نرخ سکه تمام ۴۰ میلیون تومان باشد که در واقع چنین نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه تصمیم بانک مرکزی مبنی بر عرضه ربع سکه در بورس را مثبت ارزیابی کرد که می‌تواند به از بین رفتن حباب آن کمک کند و یادآور شد: تصمیم بانک مرکزی از آن جهت درست است که عرضه در بورس کالا را از ربع سکه آغاز کرده که بیشترین حباب را دارد.

جعفری اظهار کرد: چنانچه عرضه در بورس بر کاهش حباب ربع سکه موثر واقع شود، می‌توان در مراحل بعدی عرضه نیم سکه و سکه تمام را نیز در بورس انجام داد تا حباب موجود در انواع سکه به حداقل برسد.

وی سرمایه‌گذاری در بخش سکه و خصوصا ربع سکه را در شرایط کنونی به هیچ عنوان درست ندانست، زیرا احتمال شکستن حباب و افت قیمت آن وجود دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه قیمت کنونی هر گرم طلا را واقعی اعلام کرد و با بیان اینکه در این بخش حبابی نداریم، افزود: قیمت طلا متاثر از بهای جهانی آن و نرخ ارز است و چنانچه در زمینه قیمت طلا با سایر کشورها تفاوت زیادی داشته باشیم، منجر به قاچاق طلا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها