سالانه بیش از ۱۵۰ تن شیر شتر در خوزستان تولید می‌شود. همچنین دیگر بخش‌های شتر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۳۹۴۶۱۵

جهاد کشاورزی خوزستان : ظرفیت پرورش شتر در ۱۴ شهرستان
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه استان ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش شتر دارد، گفت: در استان خوزستان بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر شتر موجود است.

عبدالامیر نیرومند در گفت و گو با ایسنا، در خصوص پرورش شتر در خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش شتر دارد و باید زمینه برای پرورش آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه در ۱۴ شهرستان پرورش دهنده شتر در خوزستان وجود دارد، افزود: در استان بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر شتر موجود است و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا شاهد افزایش این تعداد شتر در استان باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیشترین تعداد شترها در شهرستان هویزه با یک هزار و ۹۸۳ نفر وجود دارد. پس از این نیز شهرستان شوش با جمعیت یک هزار و ۹۵۷ نفر شتر در رتبه دوم قرار دارد.

نیرومند عنوان کرد: با توجه به توان تولید و زیست شتر در شرایط بسیار سخت و تولید محصولات دامی، پرورش و نگهداری این دام کاملا توجیه پذیر است و با شرایطی که در خوزستان وجود دارد می‌توان پرورش شتر را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به استفاده از تولیدات شتر از جمله شیر ادامه داد: سالانه بیش از ۱۵۰ تن شیر شتر در خوزستان تولید می‌شود. همچنین دیگر بخش‌های شتر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها