کد خبر: ۱۳۹۴۳۵۲
نویسنده محمد‌باقر اعلمی - مدیرکل سیمای استان‌ها

ایران عزیز اسلامی هنرمندان فراوانی در تمامی شهرهای کشور دارد که می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های بومی خود، بهترین آثار را تولید کنند، از این‌رو اداره کل سیمای استان‌ها در تلاش است تا با هم‌افزایی با سایر بخش‌های سازمانی و غیرسازمانی، فصل جدیدی از آثار را با بهره‌مندی از هنرمندان بااستعداد تولید و از شبکه‌های استانی و سراسری پخش کند.

آنچه این مسأله را پر‌رنگ‌تر می‌کند، سازوکارهای اجرایی معاونت امور استان‌ها و مراکز استانی در جهت هویت‌محوری و عدالت‌گستری است، یعنی تحکیم اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی و افزایش همگرایی و انسجام ملی با در‌نظر گرفتن تنوع فرهنگی و قومیتی در هر یک از استان‌ها، محتوای فاخر اعم از سریال‌هایی حول شخصیت‌های ملی و دیگر آثار نمایشی، واکنش سریع به مسائل استان‌ها که گاه جنبه ملی و فراگیر دارند و از همه مهم‌تر، اتکای‏ تولیدات ‏مراکز به ‏سند زیست‌‏بوم اختصاصی استان‌ها ‏و ‏توجه ‏به اقتصاد‏ مقاومتی ‏به‌‏عنوان‏ محور‏ محتوایی برنامه‏‌سازی که جزو مزیت‌های اختصاصی هر یک از مراکز به‌شمار می‌رود.

همان‌طور که در حکم رهبر معظم انقلاب برای انتصاب دکتر جبلی به‌عنوان رئیس جدید سازمان صداوسیما آمده، «رسانه ملی، دانشگاهی برای ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ تحریف و تفتین و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبایی و هنر و نیز قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است» و این همه، جز با تکیه بر ظرفیت شبکه‌هایی که ارتباطی گسترده با مخاطبان خود با در‌نظر گرفتن همه تفاوت‌های فرهنگی، قومیتی و مذهبی دارند، میسر نخواهد شد.

شبکه استانی باران بر همین اساس و با تکیه بر هنرمندان بومی و استفاده از چهره‌های ملی برای انتقال تجربه، اثر ارزشمندی را با عنوان «ابر می‌بارد» تهیه و تولید کرده که از شبکه دو سیما روی آنتن خواهد رفت. استان گیلان جزو اولین شهرهایی بود که به بیماری منحوس کرونا درگیر شد و کادر پزشکی در کنار مردم تلاش کرد تا این بیماری ریشه‌کن شود. این سریال تلاش می‌کند تا جانفشانی‌های کادرهای مختلف درمانی را در ابعاد مختلف به تصویر بکشد که امیدواریم مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها