سخنگو و رئیس اداره ارتباطات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در رابطه با رعایت نکات ایمنی در روزهای برفی سخن گفت.
کد خبر: ۱۳۹۴۱۵۰

جام جم آنلاین اصفهان ؛ سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران اظهار کرد: شهروندان هنگام بارش برف و پس از آن ممکن است به فکر لذت بردن از بازی با برف بیفتند که امکان دارد با رعایت‌نکردن نکات ایمنی، این تفریح جذاب به خاطره‌ای بسیار بد و جبران‌ناپذیر تبدیل شود، لذا انتظار می‌رود به نکات ایمنی لازم توجه کنند.

وی خطاب به شهروندان افزود: چنانچه قصد عزیمت با خودروی شخصی خود را دارید، خودرو باید مجهز به بخاری سالم و زنجیر چرخ باشد و از نظر فنی و سوخت کامل مشکلی نداشته باشد، همچنین هنگام سفر باید وسایل گرمایشی، پتو و چند دست لباس گرم همراه داشته باشید.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: هنگام سفر با خودروی شخصی آذوقه و آب کافی به همراه ببرید و از اتراق در مکان‌های خلوت و صعب‌العبور و فضاهایی که احتمال سقوط بهمن در آن وجود دارد، خودداری کنید.

وی با اشاره به احتمال افزایش ایجاد حوادث رانندگی در روزهای برفی خاطر نشان کرد: هنگام رانندگی سرعت مطمئنه را رعایت کنید و در زمان بارش برف به دلیل نبود دید کافی برای رانندگان دیگر، چراغ‌های اصلی و هشداری خودرو را روشن نگه دارید.

کاوه‌آهنگران تصریح کرد: استفاده از تیوپ خودرو برای سرخوردن در مناطق شیب‌دار فوق‌العاده خطرناک است و می‌تواند به قیمت از دست دادن جان شهروندان تمام شود، یا جان دیگران را تهدید کند، به‌علاوه ضروری است از پرتاب کردن گلوله برف به سمت خودروهای عبوری و یکدیگر خودداری کنید؛ چراکه تاکنون حوادث ناگوار و صدمات زیادی، به همین دلیل گزارش شده است.

وی افزود: از مصرف داروهای خواب‌آور و هر چیزی که تعادل شما را بر هم می‌زند خودداری کنید و چنانچه دارای بیماری‌های قلبی و مغزی هستید به دلیل مسافت زیاد تا مراکز درمانی از رفتن به پیست‌های اسکی بپرهیزید.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: پیش از تاریک شدن هوا در مسیرهای اصلی قرار بگیرید و تا حد امکان طوری برنامه‌ریزی کنید تا هنگام روشنی هوا در محدوده محل زندگی خود باشید، همچنین به شدت مراقب کودکان خود باشید، چراکه چاه‌ها، موانع و سطح‌های غیرهموار در زیر برف پنهان است.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها