رئیس برنامه و بودجه استان همدان گفت: طرح سرشماری بر مبنای مستندات ثبتی در همدان تا پایان دی ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۳۹۳۷۱۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، تورج الوانیان پیرامون اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در این استان همدان، اظهار داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن بر مبنا ثبتی در 37 شهر منتخب از استان‌های کشور و تمام شهرستان‌ها، روستاها و مناطق مختلف استان همدان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان نقدهایی به سرشماری سال 1400 در استان داشتند، عنوان کرد: با توجه به تقاضایی که از استان همدان مطرح شد قرار بر این است برای رفع برخی ابهامات که از سوی مسئولان عنوان شده است، از جمله درست نبودن آمار جمعیتی در سال قبل امسال طرح سرشماری در کل استان بار دیگر به صورت کامل صورت گیرد.

الوانیان با اشاره به اینکه اجرای سرشماری‌ها و طرح‌های آماری با استفاده از روش‌های به‌روز، بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است، گفت: با انجام سرشماری ثبتی، هزینه‌های زیادی که به دولت در اثر سرشماری سنتی و خانه به خانه تحمیل شده بود به‌طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

رئیس برنامه و بودجه استان همدان تاکید کرد: سرشماری ثبتی مبتنی بر دو عدد حاکمیتی است، یکی شماره ملی به عنوان مشخص‌‎کننده هویت اشخاص و دیگری کدپستی که نمایانگر محل حضور اشخاص در شهر یا روستای خود است.

الوانیان در خصوص آمار جمعیتی استان همدان نیز بیان کرد: در سال 95 و بر اساس آن جمعیت استان یک میلیون و 738 هزار و 234 نفر بوده که در سال 1400 با رشد 0.3 درصدی به یک میلیون 766 هزار و 500 نفر رسیده است.

وی افزود: علت انجام سرشماری خانه به خانه در سال گذشته صحت‌سنجی آماری بود، چرا که این آمار از سال 95 تا 1400 به صورت تخمینی توسط مرکز آمار ایران ارائه شده بود.

رئیس برنامه و بودجه استان همدان تاکید کرد: در طرح سرشماری ثبتی هیچ گونه مراجعه حضوری یا تلفنی انجام نمی‌شود، بر همین اساس مردم فهیم استان همدان توجه ویژه داشته باشند که اطلاعات را در اختیار برخی سوءاستفاده کنندگان که ممکن است خود را مامور آمار معرفی کنند قرار ندهند.

الوانیان تاکید کرد: چون در این طرح مبنا رمز پشت کارت ملی است بنابر این جامعه هدف این سرشماری افراد بالای 15 سال تعریف شده است.

وی همچنین هدف سرشماری ثبتی را آماده‌سازی زیرساخت‌های موجود برای سرشماری سال 1405 عنوان کرد و افزود: روش کار این سرشماری به این ترتیب است که مردم با دستگاه‌های الکترونیکی از جمله موبایل و رایانه به سامانه ثبت احوال وارد می‌شوند و در صورت تغییر مکان گزینه تغییر نشانی را انتخاب و یا آدرس محل سکونت خود را تایید می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها