رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر همدان:

ضرورت یکپارچه سازی مراکز پژوهشی همدان

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان:

توجه شهرداری به تهیه پیوست اجتماعی فرهنگی پروژه‌ها ضروری است

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان گفت: متأسفانه هنوز در شهرداری همدان به تهیه پیوست اجتماعی و فرهنگی برای پروژه‌ها توجه جدی نمی‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۳۵۶۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سعید شهابی‌نیا در کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به ارائه نظام نامه تدوین و کاربست پیوست اجتماعی و فرهنگی ویژه شهرداری‌ها، اظهار کرد: در نظام نامه پیوست فرهنگی طرح های مهم و کلان کشور که در جلسه ۷۳۲ به تاریخ 21 فروردین ماه سال 1392 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، تمام دستگاه‌های اجرایی، دولتی و عمومی موظف به تهیه پیوست اجتماعی و فرهنگی برای پروژه‌ها شدند.

وی با بیان اینکه در تهران حدود یک‌هزار مطالعات ارزیابی اجتماعی انجام شده است، گفت: متأسفانه هنوز در شهرداری همدان به تهیه پیوست اجتماعی و فرهنگی در پروژه‌ها توجه نمی‌شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: راهکار کوتاه مدت در این موضوع تعیین پروژه‌های موجود و تهیه پیوست و شرح خدمات برای آنها است.

شهابی‌نیا در خصوص اقدامات در بحث همدان شهر دوستدار کودک نیز یادآور شد: مطالعات اولیه این موضوع در معاونت شهرسازی شهرداری انجام شده است که طراحی پارک مهارت و نوآوری از اقدامات قابل توجه در این زمینه است.

پیوست‌نگاری اجتماعی و فرهنگی در پروژه‌های شهری ضروری است

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها قبل، حین و بعد از اجرای آنها ضروری است، اظهار کرد: اگر رویکرد شهرداری از عمرانی، کاربردی و خدماتی به فرهنگی اجتماعی تمایل یابد توجه بیشتری به پیوست‌ها انجام خواهد شد.

علی رضایی با بیان اینکه در رأس قرار گرفتن شهردار در شورای راهبردی تعیین شده در نظام نامه تدوین و کاربست پیوست اجتماعی و فرهنگی نشان از اهمیت موضوع است، گفت: هر پروژه در شهر می‌تواند ارتباطات اجتماعی در حداقل، بخشی از شهر را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه پیوست‌نگاری اجتماعی و فرهنگی در پروژه‌های کوچک و بزرگ ضروری است، بیان کرد: باید به صورت جدی این مهم از شهردار مطالبه شود.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان افزود: هر پروژه در شهر باید دارای پیوست‌نگاری علمی، دقیق و مناسب باشد و بر اساس همین پیوست‌ها نیز پروژه‌ها نظارت و عملیاتی شود.

رضایی تصریح کرد: به طور قطع در دراز مدت آثار این پرداخت‌ها و پیوست‌نگارها در روابط اجتماعی و فرهنگی کاملاً مشهود خواد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها