رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان خبر داد:

سهم چهار درصدی ناوگان اتوبوسرانی از سفرهای درون شهری همدان

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: قانونگذاری و ایجاد بانک جامع اطلاعات در حوزه مسکن از هر کاری دیگری لازم‌تر است.
کد خبر: ۱۳۹۱۷۷۵

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی در نطق پیش از دستور صحن علنی شورا با اشاره به اهمیت موضوع مسکن ملی، اظهار کرد: دولتمردان و سیاست‌گذاران در مجلس شورای اسلامی اگر به دنبال درمان ریشه‌ای حوزه مسکن هستند باید به نکاتی در این خصوص توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید به پدیده مسکن نگاه تک بعدی و منفعلی داشت، گفت: مسکن یک پازل از نقشه کلان فرهنگ، تمدن ما است.

نایب رییس شورای شهر همدان بیان کرد: هر خانه در یک نقشه از محله، شهر، منطقه و جغرافیای کشور نقشی را به نمایش می‌گذارد و به مثابه یک سلول در بدن، تابعی از حیات کلی بدن است.

صفری‌افلاکی با تأکید بر اینکه نگاه‌ها به این حوزه امروزه نگاه فردی، موردی، واحدی و اقتصادی بوده و مسکن تبدیل به یک سرمایه برای افراد شده است، افزود: ابتدا باید این نگاه اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که فرهنگ حاکم بر جامعه و مردم در شکل‌گیری روابط موثر است، تصریح کرد: در شهر عده‌ای از مردم با فرهنگ، آداب، رسوم و علایق مشترک، گرد هم می‌آیند و با سکونت در یک منطقه، هویت خود را تحکیم می‌کنند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: شهرهای جدید نوعا با ماهیت خوابگاهی ساخته می‌شوند و بر این اساس فاقد هویت هستند و نبود هویت مهمترین عامل گسست اجتماعی است؛ امروزه بحران هویت و از هم گسیختگی موجود را باید با همین ابزارهای موجود و قواعد شهرسازی برطرف کرد.

صفری‌افلاکی با اشاره به ایجاد شهرهای جدید برون‌زا به علت سرریز جمعیت در شهرهای خاطرنشان کرد: این موضوع بستر یک نوع آسیب و بزه اجتماعی را فراهم می‌کند که در صورت رشد طبیعی و تدریجی شهرها به صورت درون‌زا، کمتر شاهد این موارد خواهیم بود.

وی با تأکید بر ابلاغ دستورالعمل مجموعه شهری همدان، یادآور شد: قرار بر گنجاندن پنج شهر همدان، لالجین، بهار، مریانج و جورقان در این مجموعه بود که این بخشنامه در طرح جامع شهری رعایت نشده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: در صورتی که ایجاد مساکن جدید حتی الامکان در شهرهای اقماری پیرامون قرار گیرد چه بسا دیگر نیازی به احداث شهرهای جدیدی نباشد.

صفری‌افلاکی با بیان اینکه ظرفیت در شهرهای اطراف همدان وجود دارد، گفت: با تقویت این شهرها و ایجاد مسکن در آنها آسیب کمتر، از ایجاد شهرهای جدید خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان در احتکار زمین، مسکن، دلالی و تجمل‌گرایی در بخش مسکن بیان کرد: حوزه مسکن نیازمند تدبیر عاقلانه برای وضع قوانین است تا از سوداگری و قیمت‌های نامتعارف جلوگیری شود.

وی افزود: آنچه در جامعه مشاهده می‌شود فقدان قانون و قاعده در این حوزه و جولان بنگاه‌داران در این زمینه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها