نیمه نهایی کشتی آزاد قهرمانی جهان

ببینید | امیرمحمد یزدانی فینالیست شد

نابغه کشتی آزاد ایران گفت: علاقه‌مند بودم در رقابت‌های جهانی با اسنایدر کشتی‌گیر عنوان‌دار آمریکایی رقابت کنم که امیدوارم در سال‌های آینده او به ۱۲۵ کیلوگرم بیاید و با او کشتی بگیرم.
کد خبر: ۱۳۹۱۵۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، جام جهانی کشتی آزاد روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر در ایالت آیووا آمریکا در حالی با کسب نایب قهرمانی ایران به پایان رسید که فدراسیون تیمی را با ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها به این مسابقات اعزام کرده بود.

در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران هرچند نفراتی مانند امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی، رحمان عموزاد، علیرضا کریمی و کامران قاسم‌پور حضور داشتند، اما حضور نفرات جوانی مانند امیرعلی آذرپیرا، محمدرضا باقری، رضا مومنی، ابراهیم الهی و امیررضا معصومی نشان داد که فدراسیون به دنبال پشتوانه‌سازی برای آینده ورزش این کشور است. یکی از این نفرات امیررضا معصومی بود که توانست رکورد صد درصدی پیروزی را در مسابقات جام جهانی به نام خود ثبت کند.

در این رقابت‌ها امیر رضا معصومی ابتدا نماینده ژاپن را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد، در ادامه نیز الکساندر خوتسیانیوسکی اوکراینی را ۱۲ بر صفر شکست داد و در دیدار فینال نیز هایدن زیلمر آمریکایی را با نتیجه ۶ بر یک شکست داد.

قهرمان جوانان سنگین وزن جهان پس از بازگشت آمریکا در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تیم کشورمان در جام جهانی متشکل از نفراتی جوان و باتجربه بود. نفراتی جوانی که در این میدان توانستند برای کسب تجربه بیشتر خود را محک جدی بزنند. حواشی و جو سنگین سالن مسابقات، روی تمرکز کشتی‌گیران و البته برخی نتایج تاثیر به سزایی گذاشت که ترجیح می‌دهم در این خصوص سرمربی و مربیان تیم ملی صحبت کنند.

دارنده مدال طلای امیدهای جهان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم ادامه داد: قضاوت‌ها به خصوص در دیدار فینال نیز جانبدارانه و از سطح پایینی برخوردار بود. اگر داوران قضاوت عادلانه‌ای داشتند به طور حتم تیم ملی قهرمان جام جهانی می‌شد.

وی در خصوص حضور در نخستین تورنمنت رسمی در رده بزرگسالان، توضیح داد: رقبای خوبی داشتم ولی احساس می‌کردم که فاصله من با آنها خیلی زیاد است. با توجه به اینکه رقابتم در ایران تنگاتنگ است و باید برای آمادگی بیشتر تلاش بیشتری داشته باشم. رقابت در سنگین وزن ایران از نظر کیفیت در سطح جهانی است.

معصومی گفت: همانطور که کامران قاسم‌پور شجاعت کرد و در یک وزن بالاتر با کایل اسنایدر مبارزه کرد؛ من هم دوست داشتم در رقابت‌های جهانی با عنوان‌دار آمریکایی رقابت کنم. با توجه به اینکه جام جهانی به پایان رسید، امیدوارم در سال‌های آینده اسنایدر به ۱۲۵ کیلوگرم بیاید و با او کشتی بگیرم.

دارنده مدال طلای نوجوانان و جوانان جهان در خصوص تنها شکست سال‌های اخیرش برابر امیرحسین زارع، گفت: در مبارزه‌ها برای شکست به روی تشک نمی‌روم. من همیشه در مبارزاتم به دنبال پیروزی هستم و سعی می‌کنم تا در بهترین شرایط به روی تشک بروم. باید بگویم که برای باخت ترسی ندارم بلکه از آن متنفر هستم و به دنبال آن هستم تا این روند را در آینده همچنان حفظ کنم.

تحت الشعاع قرار گرفتن جام جهانی کشتی به دلیل مسابقات فوتبال از دیگر موضوعات این گفت و گو بود. معصومی گفت: البته آنطور که باید و شاید استقبال از کشتی دیده نمی‌شود که جای افسوس دارد. امیدوارم در آینده با تلاش‌ مسئولان این روند اصلاح شود. البته من طرفدار تیم فوتبال ایران هستم و پس از آن در جام جهانی منتظر قهرمانی آرژانتین بودم که در نهایت با حضور مسی قهرمان شد. مسی بازیکن مورد علاقه‌ من است. در رده‌های سنی پایین‌تر دروازه‌بان پرسپولیس بودم و در یکی دوسالی را نیز در ترکیب اصلی این تیم حضور داشتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها