مربع‌ های قرمز به قلم زینب عرفانیان، اثری است که در آن خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس مرور می شود.
کد خبر: ۱۳۹۱۲۶۱
تعداد بازدید : 12

حاج حسین یکتا در سال 1346 در شهر قم متولد شد. او مردی بود که پای دفاع از وطنش در جنگ هشت ساله ایران و عراق، یک چشم خود را از دست داد. او پس از جنگ در سمت‌های مختلفی مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی بود اما مهم ترین چیزی که حاج حسین یکتا با آن شناخته می‌شود، برگزاری اردوهای راهیان نور است.

این کتاب علاوه بر این که آیینه فعالیت‌های شخصی حاج حسین و منش خانواده‌ای است که او را پروراند و راهی این مسیر کرد، شرح درخشانی از رشادت‌ها و مظلومیت‌ها و غربت هم رزمان او نیز هست. حاج حسین در روایت‌های مختلفی که از دوران جنگ و دلیری هم رزمانش داشته، نکته‌های بسیاری را از اتفاقاتی که در جبهه‌های جنگ رخ می‌داد، به دیگران شناسانده؛ اما کتاب مربع‌های قرمز به سراغ ناگفته هایی از منش دلاور مردان جنگجو و سرسخت هشت سال دفاع مقدس رفته است. ناگفته‌هایی از سبک زندگی، عبادت، رفاقت و رشادتی که نمونه‌اش این روزها کم پیدا می‌شود.

کتاب مربع‌ های قرمز توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. نسخه صوتی این کتاب نیز با صدای ایوب آقاخانی در دسترس علاقمندان قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها