رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان خبر داد:

سهم چهار درصدی ناوگان اتوبوسرانی از سفرهای درون شهری همدان

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه هدف ما در این کمیسیون مردمی‌سازی مباحث فرهنگی است، گفت: در این راستا برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که تقدیر از فعالان در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی از جمله آنها است.
کد خبر: ۱۳۹۰۸۰۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، از دو چهره شاخص حوزه کتاب و کتابخوانی همدان به همت شهرداری، شورای شهر و نهاد کتابخانه‌های عمومی تقدیر شد.

رییس شورای اسلامی شهر همدان در جلسه تقدیر از مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی به عنوان فردی شاخص سال‌ها در خدمت مردم همدان بوده و هست.

محمود مسگریان به تلاش‌های آیت‌الله موسوی اصفهانی در ترویج کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: وجود این عالم برای مردم همدان غنیمت است و باید از وجود این چهره‌های شاخص استفاده کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه بیان کرد: در این کمیسیون هدف، مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی است و در این راستا نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شد که تقدیر از فعالان در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی از جمله این برنامه‌هاست.

سعید شهابی‌نیا به اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی به ویژه در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: در نظر است امسال نیز دو فرهنگ‌سرای کتاب و انقلاب اسلامی به این منظور راه‌اندازی شود و در صورت تأمین اعتبار در سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی کمبود کتاب‌فروشی را از معضلات موجود در همدان برشمرد و تصریح کرد: یکی از دلایل عدم رغبت مردم به خرید کتاب و کتابخوانی نیز کمبود کتاب‌فروشی و عدم دسترسی عامه مردم به کتاب است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: نقاطی در چهار منطقه شهر به منظور ایجاد کتاب‌فروشی با هدف تسهیل تهیه کتاب و ترویج کتابخوانی در نظر گرفته شده است.

*زارعی: کتابخانه‌های عمومی بزرگ‌ترین شبکه مویرگی فرهنگ عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز با اشاره به وجود 118 باب کتابخانه عمومی در استان، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های استان شعبه‌های مختلف این نهاد فعال است.

عاطفه زارعی کتابخانه‌های عمومی را بزرگ‌ترین شبکه مویرگی فرهنگ عمومی دانست، یادآور شد: سه هزار و 700 باب کتابخانه عمومی و هشت هزار کتاب‌دار در کشور موجود است.

وی با اشاره به ارائه خدمت به اقشار مختلف از کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و نابینایان و... اظهار کرد: با شیوع کرونا با ریزش اعضا مواجه بودیم که به دنبال تلاش‌ها و اقدامات انجام شده رشد 56 درصدی محقق شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: رشد عضویت در کتابخانه‌ها نشان از آن دارد که مردم خواستار فراهم بودن زیرساخت‌های فرهنگی هستند و امید است با کمک دستگاه‌های مختلف و از جمله شهرداری بتوانیم در حوزه فرهنگ گام‌های موثری برداریم.

 کتابخوانی باید هدفمند و با توجه به نیاز روز باشد

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان نیز در این دیدار بیان کرد: مسایل فرهنگی، دینی و اسلامی باید توسط دستگاه‌های مربوطه از جمله نهاد کتابخانه‌ها و واحدهای فرهنگی دنبال شود.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی هماهنگی بین نهادهای فرهنگی را نیاز مقدماتی پیگیری مسایل فرهنگی دانست و افزود: برگزاری جلسات مشترک هماهنگی بین مسئولان در این راستا نیز در پیشبرد مسایل فرهنگی بسیار اثرگذار است.

وی خواستار استفاده حداکثری از امکانات برای تشویق جوانان برای ورود به مسایل فرهنگی از جمله کتاب و کتابخوانی شد و تصریح کرد: کتابخوانی باید هدفمند و با توجه به نیاز روز باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان ادامه داد: در بحث حجاب و مبارزه با بد حجابی و بی‌حجابی نیز باید کتاب‌های مفید و قانع کننده‌ای ارائه شود.

موسوی اصفهانی با ارائه چند پیشنهاد به منظور انجام اقدامات موثر در حوزه فرهنگ، خاطرنشان کرد: اهمیت به مسایل شرعی و کتاب‌های تبیین کننده در این حوزه، استفاده از شعارهای مناسبتی پیام‌رسان و معرفی مقام واقعی اسلام در مسایل پیش آمده اجتماع و دفاع از ارزش‌ها می‌تواند به پیشبرد امور فرهنگی کمک کند.

رییس شورای اسلامی شهر همدان همچنین در جلسه تقدیر از دکتر سید علی‌اکبر فامیل روحانی، استاد پیشکسوت علم اطلاعات و دانش‌شناسی اظهار کرد: این استاد ارزشمند از ذخیره‌های فرهنگی شهر همدان است.

مسگریان با اشاره به خدمات ارزنده دکتر فامیل‌روحانی در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: این پژوهشگر و استاد برجسته عمر خود را در راه فرهنگ و قرآن سپری کرده است.

سیدعلی‌اکبر فامیل‌روحانی نیز با بیان اینکه عنایت الهی الهی موجب مأنوس شدن من با قرآن شد، تصریح کرد: در ترجمه قرآن به فارسی، انگلیسی و فرانسه مطالعاتی داشتم و از سال 1390 ترجمه دقیق قرآن به زبان فارسی را آغاز کردم.

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در حوزه فرهنگی یادآور شد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی راهی برای سوق دادن جامعه به ویژه قشر جوان به سوی فرهنگ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها