تیم‌های ملی آرژانتین و هلند برای ششمین بار در جام‌های جهانی باید به مصاف یکدیگر بروند.
کد خبر: ۱۳۸۹۳۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، شب اول دور یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ با برگزاری ۲ بازی آغاز شد که در آن تیم ملی هلند با نتیجه‌ سه بر یک از سد آمریکا گذشت و آرژانتین با حساب ۲ بر یک استرالیا را شکست داد تا این ۲ تیم بزرگ فوتبال جهان روز جمعه در ورزشگاه لوسیل برگزارکننده یکی از جذاب‌ترین و کلاسیک‌ترین دیدارهای جام بیست و دوم باشند.

دور دوم جام جهانی ۱۹۷۴: هلند ۴-۰ آرژانتین

در خاک آلمان غربی ۲ تیم در مرحله‌ دوم که بازهم به صورت گروهی به انجام می‌رسید رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.

آلبی‌ سلسته بر خلاف هلند اصلا تیم قدرتمندی در ان دوره نداشت و طبیعتا مقابل تیم جذاب رینوس میشل هم به بدترین شکل مجازات شد.

یوهان کرایوف (۱۱ و ۹۰)، رودولف کرول (۲۵) و جانی رپ (۷۳) گلزنان تیم نارنجی‌پوش در این بازی بودند. نهایتا آرژانتین در همین گروه حذف شد اما هلند تا فینال پیش رفت و با نتیجه‌ ۲ بر یک برابر آلمان غربی شکست خورد.

فینال جام جهانی ۱۹۷۸: آرژانتین ۳-۱ هلند

آرژانتین در سال ۱۹۷۸ هم میزبان بود و هم با لوئیز سزار منوتی تیمی متحول شده بود. آنها مرحله به مرحله پیشرفت کردند و با حرف و حدیث‌های فراوان راهی مسابقه‌ نهایی شدند.

از آن سو هلند با سرمربیگری ارنست هاپل توانست یک مرتبه‌ دیگر فینالیست شود. آنها در اندیشه تمام کردن ماموریت نیمه‌تمام چهار سال قبل بودند ولی بازهم در گام آخر کم آوردند. ماریو کمپس (۳۸ و ۱۰۵)، دنیل برتونی (۱۱۵) برای آرژانتین گلزنی کردند و تک گل هلند به وسیله‌ دیک نانیگا در دقیقه‌ ۸۲ زده شد.

یک‌چهارم نهایی ۱۹۹۸: هلند ۲-۱ آرژانتین

۲۰ سال بعد ۲ تیم برای بار سوم به مصاف هم رفتند. آرژانتین پس از شکست انگلیس پا به یک دیدار مهم دیگر گذاشته بود. پاتریک کلایورت در دقیقه‌ ۱۲ نارنجی‌پوشان را پیش انداخت اما پنج دقیقه‌ بعد کلودیو لوپز نتیجه را به تعادل کشاند. در نیمه‌ دوم شاهد اخراج آرتور نیومن از تیم اروپایی و آریل اورتگا از نماینده‌ آمریکای جنوبی بودیم. می‌رفت بازی بازهم به وقت اضافه کشیده شود اما نبوغ دنیس برگکمپ به کمک گاس هیدینک آمد و موفق شد یکی از زیباترین گل‌های تاریخ جام جهانی را در دقیقه‌ ۹۰ وارد دروازه کارلوس روآ کند.

گروهی ۲۰۰۶: آرژانتین ۰-۰ هلند

جدالی تشریفاتی بین ۲ تیم ۶ امتیازی که برای سرگروهی به مصاف یکدیگر رفتند ولی جدال‌شان بدون رد و بدل شدن گلی به اتمام رسید تا تیم خوزه پکرمن حریف مکزیک شود و شاگردان مارکو فان‌باستن نیز به مصاف پرتغال بروند. در این دوره آرژانتین در مرحله‌ یک‌چهارم حذف شد و نارنجی‌پوشان در همان دور یک‌هشتم با جام وداع کردند.

نیمه‌ نهایی ۲۰۱۴: آرژانتین ۰-۰ هلند (۴-۲)

از لحاظ حساسیت مرحله‌ای این دومین تقابل ویژه‌ی ۲ تیم به حساب می‌آمد. آرژانتین با هدایت آلخاندرو سابه‌یا پا به این مرحله گذاشته بود و تیم لوئیز فان‌خال هم توانسته بود به خوبی تا اینجا صعود کند. تقابل جذاب ۲ تیم در ۱۲۰ دقیقه با وجود موقعیت‌های خوبی که به وجود آمد با حساب صفر بر صفر تمام شود. در ضیافت پنالتی‌ها اما این آلبی‌سلسته بود که توانست از سد حریف کلاسیک خود بگذرد و فینالیست شود. درخشش سرخیو رومرو در درون دروازه که با مهار ۲ پنالتی همراه شد تاثیر زیادی در ثبت این پیروزی داشت. البته که آنها در فینال با یک گل به آلمان باختند و نایب‌ قهرمان شدند.

حال باید دید ششمین تقابل ۲ تیم در جام جهانی با چه نتیجه‌ای تمام می‌شود. آنها برای دومین مرتبه در یک‌چهارم نهایی مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند و این بار قطر میزبان‌شان است. ۲ برد برای هر یک از ۲ تیم تا به اینجا به ثبت رسیده و یک مسابقه هم با نتیجه‌ی مساوی تمام شده است. کدام تیم می‌تواند این توازن را بر هم بزند؟

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها