لوئیس سوارز با چشمانی اشکبار برای همیشه با جام‌جهانی وداع کرد

قلب شکسته تفنگچی

بچه چهارم یک خانواده شلوغ و فقیر همیشه صورتی خندان داشت. لوئیس پسر چهارم از هفت پسر یک زن خانه‎دار و یک مرد ارتشی بود. در این خانواده پسرها از سر و کول هم بالا می‎رفتند. بچة‌های اهل سالتوی اروگوئه مثل پدرشان دوست داشتند فوتبالیست شوند. در میان کوچه پس کوچه‌های خطرناک سالتو، جایی که کارتل‎های مواد مخدر به راحتی پرسه می‎زدند، لوئیس و برادرانش از این سو به آن سو می‎دویدند و فوتبال بازی می‎کردند اما از میان این هفت برادر فقط یکی به عرش رسید، پسرک دندان خرگوشی و همیشه خندان یعنی همان لوئیس. کسی که به دلیل گل‎ها، قدرت و پاس‎هایش بعدها به «ال پیستولرو» یا همان تفنگچی معروف شد. کسی که طعم خوشبختی و ثروت را نه فقط به خانواده‌اش که به تمام نزدیکانش در سالتوی اروگوئه بخشید.
کد خبر: ۱۳۸۹۳۲۵
نویسنده افشین خماند - گروه ورزش

روی دور تند
نیازی به مرور نیست، سوارز را همه خوب می‎شناسند، با آن شکل و شمایل خاص، با آن دندان‎های خرگوشی و با سرنوشتی که روی دور تند می‎توان آن را مرور کرد. از آغاز فوتبال در تیمی به نام اسپورتیوو آرتیخاس تا نقل مکان خانواده به پایتخت اروگوئه یعنی مونته‎ویدئو. از پیوستن به تیم اورتا تا عبور از درهای باشگاه بزرگ ناسیونال. بعد هم انتقال به هلند، یعنی آغاز مسیر موفقیت، شهرت و ثروت بیشتر. ابتدا خرونینگن و سپس آژاکس. بعد هم بهشت فوتبالیست‎های پولدار دنیا یعنی لیگ‌برتر انگلیس و تیم بسیار محبوب لیورپول و بعد هم بارسلونا، اتلتیکومادرید و بعد بازگشت به اروگوئه. موفقیت روی موفقیت و اتفاق پشت اتفاق؛ روزی که شانه عثمان باکال را در دیدار آژاکس با آیندهوون گاز گرفت، روزی که بهترین بازیکن سال انگلیس شد، روزی که برای نخستین‌بار در کوپا آمه‎ریکا به میدان رفت، روزی که برای چهارمین بار گام به جام‌جهانی گذاشت و روزی که با چشمانی اشکبار برای همیشه با جام‎‌‌جهانی وداع کرد اما قلب او در پایان بدجوری شکست. 
   
اشک‎های ماندگار
سوارز مدام چشمانش را از صفحه نمایشگر به زمین و بالعکس می‎چرخاند. وقتی کره گل دوم را به پرتغال زد، تمام رویاهای سوارز و هم‎تیمی‎هایش بر باد رفت. این یعنی حذف اروگوئه و بالا رفتن پرتغال و کره. به همین راحتی. سوارز اشک می‌ریخت. کسی اشک‎هایش را جمع نکرد، قاب نکرد و در کلکسیون نگذاشت اما همین عکس جزو ماندگارترین عکس‎های تاریخ جام‎جهانی خواهد شد. عکسی که مشابه آن از سوی تفنگچی دیگر ثبت نخواهد شد. سوارز 35 ساله را دیگر در جام‎‌‌جهانی نمی‎بینیم. 
   
گاز، گاز، گاز
پاتریس اورا، همان بازیکنی که لوئیس سوارز سال2011 و در دیدار لیورپول و منچستریونایتد او را گاز گرفت و توهین نژادپرستانه‌ای هم نثارش کرده بود، واکنشی جالب نسبت به اشک‏های سوارز پس از حذف از جام‏‌جهانی داشت. او عکس‏های مربوط به گریه‏‌های سوارز را در شبکه‏‌های اجتماعی لایک کرده است. سوارز در مجموع علاقه زیادی به گاز گرفتن داشت. او بار دیگر در دیدار لیورپول و چلسی، برانسیلاو ایوانوویچ را گاز گرفت و 10جلسه محروم شد. این اروگوئه‌‏ای در جام‏‌جهانی2014 برزیل هم شانه جورجیو کیه‏لینی مدافع تیم‌ملی ایتالیا را گاز گرفت. 

آمار و ارقام  سوارز
تعداد بازی ملی: 136    تعداد گل ملی: 68    تعداد قهرمانی در لالیگا: 05     تعداد عناوین فردی: 30 

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها