۸۰۷ هزار «نومعلم» شامل قانون رتبه‌ بندی می‌شوند
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

۸۰۷ هزار «نومعلم» شامل قانون رتبه‌ بندی می‌شوند

سرپرست دفتر وزارتی آموزش و پرورش گفت: اگر فرآیند رتبه بندی به سرعت انجام می‌شد نیازی به پرداخت مزایا نبود.
کد خبر: ۱۳۸۸۹۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، نشست تخصصی رؤسای ادارات کارشناسان مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد قطب یک کشوری عصر چهارشنبه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد

حجت‌اله الماسی، سرپرست دفتر وزارتی آموزش و پرورش، در این نشست با اذعان به اینکه ممکن است نتایج رتبه بندی اعتراضاتی را در بین معلمان به همراه داشته باشد، گفت: همکاران باید سیر تصویب آئین‌نامه آموزش و پرورش را که در ابتدا توسط وزارت خانه و سپس از سوی دولت ابلاغ شد؛ بررسی کنند. تعیین رتبه هم به عهده هیئت ارزیابی است که از سوی وزارت آموزش و پرورش دلیل اصلی کندی صدور رتبه‌ها همین کندی در انتخاب و اقدام فعالیت‌های کانون ارزیابان است.

وی با بیان اینکه اگر فرآیند رتبه بندی به سرعت انجام می‌شد نیازی به پرداخت مزایا نبود، گفت: وقتی رتبه بندی در زمان مورد نظر صورت نگرفت؛ با اصرار وزیر آموزش و پرورش که حتماً باید در آبان ماه به معلمان پرداختی صورت بگیرد و به دنبال آن، مصوبه شورای امنیت مزایا در آبان ماه پرداخت.

ااماسی با اشاره به اینکه برخی از فرهنگیان این شائبه را مطرح می‌کند که دولت نمی‌خواهد رتبه بندی را اجرا کند، گفت: رتبه‌ بندی قانون است. مگر می‌توان قانون را اجرایی نکرد.

وی با بیان اینکه رتبه بندی ها مستلزم نظر مدیران است، گفت: همانطور که مدیران وظیفه‌ای دارند اختیاراتی هم دارند. بخشی از امتیاز معلمان از سوی مدیران مدارس داده می‌شود. معلمان اگر به این امتیاز اعتراض داشتند دو تا سه مدل طراحی شده است که از طریق آن اعتراض به رتبه بیان می‌شود اما نظر نهایی را هیئت رتبه بندی اعلام می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها