با توجه به مخالفت سازمان لیگ فوتبال با درخواست باشگاه استقلال، احتمال لغو اردوی خارجی آبی‌پوشان وجود دارد. بعد از قهرمانی استقلال در سوپرجام خبری منتشر شد مبنی بر این که اردوی آماده‌سازی این تیم در مدت تعطیلات لیگ برتر برای حضور تیم‌ملی در جام‌جهانی ۲۰۲۲، در پرتغال برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۸۳۶۰

طبق‌برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۲ آبان تا سوم آذر زمان برگزاری این اردو تعیین شد. همان طور که پیش‌بینی می‌شد، سفر به پرتغال در حد خبر و گرفتن موافقت شورای برون مرزی وزارت ورزش باقی ماند و صحبت دیگری از آن به میان نیامد.

بر اساس زمان‌بندی‌های اعلام شده قرار بود تمرینات تیم استقلال از هفته آخر آبان ماه از سر گرفته شود، اما به خاطر عدم پرداخت مطالبات بازیکنان این تیم چند روزی آغاز تمرینات به تأخیر افتاد. تا این‌که با وساطت علی فتح‌ا... زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال و دیگر مدیران این باشگاه، مراحل آماده‌سازی تیم از ۲۹ آبان ماه مجددا دنبال شد.

تأخیر در آغاز دوباره تمرینات تا حدودی برنامه آماده‌سازی تیم استقلال را به‌هم ریخت و کادر فنی این تیم را بر آن داشت تا در برگزاری دیدار‌های تدارکاتی و برپایی اردو تجدیدنظر کند. در همین راستا این بار موضوع برگزاری اردو در امارات هم مطرح شد تا ضمن پیگیری تمرینات چند بازی تدارکاتی نیز در این کشور برگزار شود.

با توجه به این‌که سازمان لیگ سه‌شنبه ۲۹ آذر۱۴۰۱ را برای برگزاری دربی شهر تهران بین استقلال و پرسپولیس تعیین کرده است، استقلالی‌ها از امروز ۲۳ روز برای تمرین و آماده‌سازی حضور در این بازی و دیدار‌های باقیمانده از نیم‌فصل اول لیگ برتر زمان خواهند داشت. به همین خاطر و بنا به درخواست کادر فنی این تیم موضوع تغییر زمان دربی تهران مطرح شد تا آبی‌پوشان زمان کافی برای تمرین و برپایی اردو داشته باشند. سازمان لیگ هم که برای برگزاری دیدار‌های باقیمانده از فصل۱۴۰۲-۱۴۰۱ لیگ برتر با کمبود زمان روبه‌روست با درخواست استقلالی‌ها موافقت نکرد و همچنان تأکید بر شروع دوباره لیگ برتر از ۲۸آذر و برگزاری دیدار استقلال‌-پرسپولیس در هفته دوازدهم در روز ۲۹آذر ماه دارد.

همین مساله باعث شده تا اردوی امارات از برنامه آماده‌سازی تیم استقلال خارج شود. باشگاه استقلال که علاوه بر کمبود زمان برای آماده‌سازی با مشکلات مالی هم دست به گریبان است. مدیران باشگاه استقلال که میراث دار بدهی‌های چند ده میلیاردی از مدیریت پیشین این باشگاه هستند و برای پرداخت مطالبات و بدهی‌های جاری این باشگاه با مشکل مواجه هستند و چه بسا لغو اردوی برون مرزی به سود آن‌ها هم باشد. حفظ تیم فعلی استقلال و تقویت آن در تعطیلات نیم‌فصل که به آن نزدیک می‌شویم از اهم برنامه‌های مدیریت باشگاه استقلال است که ظاهرا از میزان و عدد بدهی‌های این باشگاه باخبر نبوده است. با این اوصاف باید گفت اگر هزینه برپایی اردو به باشگاه تحمیل شود، مشکلات آن‌ها دوچندان خواهد شد. علاوه بر همه این‌ها زمان حضور بازیکنان ملی‌پوش استقلال در تمرینات این تیم مشخص نیست و با صعود تیم‌ملی به مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی۲۰۲۲ حداقل برای یک هفته دیگر به تأخیر خواهد افتاد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها