رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۶۱ نفر از در مناطق مختلف این استان و از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند.
کد خبر: ۱۳۸۷۷۷۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمدرضا شکوهی افزود: از ۶۱ نفر مسموم، قاتل خاموش جان ۱۳ نفر ار از ابتدای سالجاری تاکنون گرفته است.

وی اضافه کرد: یکساله ۱۴۰۰ طبق گزارش های موجود ۱۸۶ نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که از این تعداد ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، همه ساله با آغاز فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی از جمله نصب بخاری شاهد افزایش مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن هستیم.

شکوهی تاکید کرد: بنابراین باید دقت های لازم را هنگام نصب لوازم گرمایشی را داشته باشم در غیر اینصورت رعایت نکردن نکات ایمنی در نصب اتصالات وسایل گرمایشی احتمال جریان یافتن گاز شهری در داخل منزل مسکونی و بروز مسمومیت وجود دارد.

وی یادآوری کرد: به تازگی زوج جوان در یک منزل مسکونی بر اثر جریان یافتن گاز در داخل خانه مسموم و جان باختند که پس از گزارش به مرکز ۱۱۵ اورژانس تیم های این مجموعه در کمتر از ۶ دقیقه در محل حضور یافتند.

شکوهی تاکید کرد: علاوه بر لوله و اتصالات باید حین نصب بخاری وضعیت لوله بخاری و دودکش بررسی شود تا نقص در نصب اتصالات موجب جریان یافتن مونوکسید کربن داخل خانه و ایجاد مسمومیت نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها