معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه؛

پرونده ثبت ملی ۲۴ اثر کرمانشاه تهیه شد

داریوش فرمانی، بااشاره به برنامه ریزی برای ثبت ملی تعدادی آثار در استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ پرونده برای قرار گرفتن در فهرست آثار ملی کشور تهیه شده تا در اولین نشست شورای ملی ثبت آثار از این پرونده ها دفاع کنیم.
کد خبر: ۱۳۸۷۶۰۳

جام جم آنلاین؛ به گفته معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه پرونده ثبت ملی ۲۴ اثر شامل آثار تاریخی منقول و غیرمنقول، طبیعی و میراث ناملموس استان تهیه شده است.

وی تصریح کرد: از این پرونده ها، هشت مورد مربوط به میراث ناملموس، چهار مورد آثار طبیعی، چهار مورد میراث منقول و هشت مورد هم میراث غیرمنقول است.

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه بیشتر پرونده های حوزه میراث غیرمنقول شامل بناهای تاریخی داخل بافت و تپه های باستانی است، گفت: در حوزه میراث ناملموس هم آداب و رسوم و مهارت پخت غذا و شیرینی چند منطقه استان را داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۲۲۵۳ اثر در استان به ثبت ملی رسیده، اعلام کرد: از این تعداد ۲۱۰۶ اثر در حوزه آثار غیرمنقول هستند که شامل بناها و محوطه ها تاریخی و باستانی هستند.

به گفته این مسئول، همچنینتاکنون  ۳۵ اثر منقول، ۳۵ اثر طبیعی و ۷۷ میراث ناملموس استان به ثبت رسیده است.

فرمانی در ادامه با پراهمیت خواندن ثبت ملی یک اثر، اظهار کرد: با ثبت ملی شدن هر اثر، زمینه حفظ، نگهداری و احیاء این آثار و میراث بهتر فراهم می شود.

به گفته فرمانی کرمانشاه یکی از استان های اول کشور بلحاظ تعدد آثار ثبت ملی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها