منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در خصوص مشکلات ترافیک شهر کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از مسائل و مشکلات و بحث اصلی مردم، مشکل ترافیک شهری است.
کد خبر: ۱۳۸۷۰۷۸

جام جم آنلاین؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: در هفت ماهه امسال ۷۶ نفر در تصادفات درون شهری جان باختند که ۷۷ درصد آن در شهر کرمانشاه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به سه عامل اصلی در تصادفات، گفت: عوامل انسانی، وسیله نقلیه و جاده سه عامل موثر در تصادفات درون شهری و برون شهری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بحث عوامل انسانی باید آموزش‌ها از طریق پلیس راه و راهور ارتقا یابد.

وی گفت: کرمانشاه یکی از شهرهایی است که در صدر جانباختگان تصادف قرار دارد؛ به طوریکه در سال ۱۴۰۰ براساس آمار پلیس راهور تعداد جانباختگان تصادف ۱۱۵ نفر بوده و در هفت ماهه امسال ۷۶ نفر بوده که ۷۷ درصد آن در شهر کرمانشاه اتفاق افتاده است.

فخری با بیان اینکه ۵۶۰ هزار دستگاه خودرو در شهر کرمانشاه وجود دارد، اظهار کرد: ۴۳۰ هزار از این تعداد خودرو شخصی است.

وی مجموع تصادفات هفت ماهه سپری شده از سال جاری را ۵ هزار و ۹۵۸ فقره اعلام کرد و گفت: ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

فخری با اشاره به بازده زمانی تصادفات، اضافه کرد: ۲۹ درصد تصافات از ساعت ۲۰ الی ۲۴ رخ می‌دهد و ۳۴ درصد هم در بازده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال هستند.

این مقام ارشد عمرانی استان کرمانشاه در خصوص پروژه تقاطع میدان سپاه، افزود: این طرح در ۱۵ بهمن سال ۹۹ شروع شد و قرارداد منعقد شده ۱۸ ماهه تا ۱۵ مرداد سال ۱۴۰۱ بود که الان با تمام شدن مدت زمان قرارداد، تقریبا ۳۰ درصد کار در فاز اول انجام شده است.

وی اضافه کرد: این تقاطع الان تبدیل به یک گره ترافیکی شده طبق قول پیمانکار(موسسه شهید رجایی) قرار است در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد که امیدواریم این مهم اتفاق بیفتد.

فخری در ادامه اشاره‌ای به وضعیت پارکینگ شهرداری کرمانشاه داشت و ادامه داد: یکی از محله‌هایی که به علت تجمع پزشکان جاذبه سفر زیادی دارد، پارکینگ شهرداری است. که به دستور استاندار نباید دانشگاه علوم پزشکی در این محل پروانه جدیدی صادر کند لذا ایجاد یک شهرک سلامت برای حل معضل ترافیک آن الزامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها