امکان صادرات ۵۰ میلیارد دلاری فرآورده‌های نفتی
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

امکان صادرات ۵۰ میلیارد دلاری فرآورده‌های نفتی

ریس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت : واگذاری امور به بخش خصوصی و تسهیل در قوانین و مقررات واگذاری ها، در طرح توسعه سواحل مکران تحول عظیمی ایجاد می کند.
ریس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت : واگذاری امور به بخش خصوصی و تسهیل در قوانین و مقررات واگذاری ها، در طرح توسعه سواحل مکران تحول عظیمی ایجاد می کند.
کد خبر: ۱۳۸۷۰۰۹

هرمزگان-جام جم انلاین-ریس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت : واگذاری امور به بخش خصوصی و تسهیل در قوانین و مقررات واگذاری ها، در طرح توسعه سواحل مکران تحول عظیمی ایجاد می کند. 

 

محمدرضا صفا در نشست توسعه سواحل مکران که با حضور سردار دهقان دبیر شواری عالی توسعه سواحل مکران و فعالان اقتصادی همراه بود، اظهار داشت: هر بخش از استان هرمزگان دارای ظرفیت های متعددی در بخش های گوناگون است اما ظرفیت های شهرستان جاسک از جایگاه ویژه و منحصر به فردی برخوردار است.

 

صفا افزود : از ظرفیت ها و قابلیت های اقتصادی سواحل مکران می توان به دسترسی به آب های آزاد و گذرگاه های جهانی، قابلیت استقرار صنایع انرژی بر در حاشیه کرانه های سواحل مکران، وجود بازاراچه مرزی و غیره اشاره کرد.

 

وی یادآور شد : سواحل مکران با داشتن ۵۴۱ کیلومتر نوار ساحلی و وجود ظرفیت های صید و صیادی از عوامل اصلی ایجاد اشتغال و توسعه شهرها و روستاهای محدوده سواحل مکران است، این سواحل ویژگی های منحصر به فردی دارد که نه تنها در ایران بلکه در جهان بی سابقه است.

 

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی هرمزگان مهم ترین ظرفیت منحصر به فرد این سواحل را ظرفیت شیلاتی و آّبزی پروری عنوان کرد و افزود : ۱۱ بندر صیادی و ماهیگیری در حوزه شهرستان های چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعال هستند.

 

صفا ادامه داد : از دیگر قابلیت ها و ظرفیت های اصلی نهفته در دل منطقه مکران، توانمندی های محیطی کلان این منطقه در حوزه کشاورزی و شیلات است که در اسناد بالا دستی سواحل مکران، قرار است محصولات گرمسیری و گلخانه ای شبه قاره با فناوری شیرین سازی آب های عمان تولید شود.

 

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی هرمزگان تاکید کرد : بدون شک توسعه سواحل مکران می تواند محور توسعه اقتصادی کشور باشد و دولت باید بخش اعظمی از تمرکز خود را بر روی توسعه و رونق بخشی به این سواحل قرار دهد.

 

صفا تصریح کرد : توسعه سواحل مکران علاوه بر جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی به تسهیل ارتباطات بازرگانان و سرمایه گذاری های اقتصادی کمک شایانی می کند و به دلیل موقعیت ممتاز استراتژیک و دسترسی به آب ها آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات تجاری کشورمان با سایر کشورهای منطقه دارد.

 

این مسوول واگذاری امور به بخش خصوصی ، تسهیل در قوانین و مقررات مربوط به واگذاری، تسهیل در امور واگذاری مجوزها و تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه را مهم ترین عامل تحول در این منطقه عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها