روزنامه جروزالم پست به نقل از اقتصاددان ارشد بانک نیمه‌ دولتی لاندس‌بانک آلمان مدعی شد این کشور درحال مذاکره با ایران، ونزوئلا و الجزایر بر سر خرید نفت از این کشور است.
کد خبر: ۱۳۸۶۹۴۱

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه جروزالم پست به نقل از اقتصاددان ارشد بانک نیمه دولتی لاندس‌بانک (LBBW) آلمان در ایالت بادن- وورتمبرگ گزارش داد که این کشور درحال مذاکره مخفیانه با ایران بر سر خرید نفت از این کشور است.

موریتز کرامر گفت: «درحال حاضر، مذاکرات فشرده در پشت صحنه با ونزوئلا، ایران یا الجزایر برای تامین نیاز‌های نفت و بنزین آلمان در جریان است.»

اظهارت کرامر نشان می‌دهد که آلمان چگونه در نظر دارد تا نیاز‌های انرژی خود را در سایه تلاش‌ها برای رها شدن از وابستگی به گاز روسیه، تامین کند.

برند واگنر، سخنگوی لاندس‌بانک در این رابطه به این روزنامه گفت: «این بانک هیچ تجارت مرتبط با ایران را انجام نمی‌دهد.»

وی در پاسخ به پرسشی در مورد مذاکرات مخفیانه با ایران، گفت: «گویا سوءتفاهم شده است. این اقتصاددان ارشد در مورد اقتصاد ملی صحبت کرده است نه در مورد کسب و کار و تجارت این بانک.»

به نوشته این روزنامه، هنوز مشخص نیست که آلمان در این زمان به علت تحریم‌های آلمان علیه بخش انرژی ایران، چطور می‌خواهد از این کشور سوخت بخرد.

احتمالا دولت آلمان به توافق هسته‌ای با ایران خوش بین است، زیرا بر اساس این توافق، تحریم‌های بخش انرژی ایران لغو خواهد شد.( خبرگزاری فارس )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها