مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام:

مصرف گاز در ایلام ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام:

برای پایداری گاز در فصل سرما آمادگی داریم

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه برای پایداری گاز در فصل سرما آمادگی کامل وجود دارد، گفت: رسالت اصلی شرکت ملی گاز توزیع پایدار و ایمن گاز در زمان اوج مصرف و آمادگی و مدیریت مواجهه با هرگونه کمبود سوخت در فصل سرد سال است.
کد خبر: ۱۳۸۶۷۲۸

به گزارش جام جم آنلاین ایلام؛ محمود کشاورز افزود: هر‌ساله شرکت گاز به منظور ارائه خدمات مطلوب به مشترکین و جلوگیری از قطع یا افت فشار و در راستای توزیع عادلانه گاز، اقدامات مهم و اساسی را در دستور کار قرار می‌دهد که خروجی آن تاُمین گاز پایدار برای همه مشترکین بوده است.


وی اطلاع‌رسانی به مشترکین و ارتقای سطح کیفی تبلیغات در راستای مدیریت بهینه مصرف در بخش خانگی را یکی از ابزارهای جلوگیری از مصرف بی‌رویه گاز دانست و اظهار داشت: انعقاد قرارداد پخش هشدارهای ایمنی و اصول صحیح مصرف گاز با صدا و سیما، استفاده از تبلیغات محیطی و بیلبوردهای سطح شهرها،حضور کارشناسان مطلع شرکت گاز در ادارات و مدارس و نیز استفاده از توان و پتانسیل فضای مجازی استان برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی چگونگی استفاده صحیح از گاز به مشترکین، از اقدامات تبلیغی شرکت در فصول سرد سال است.


مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به اهمیت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اشاره و تصریح کرد: از سازمان‌های تبلیغی و آموزشی نظیر صدا و سیما، آموزش و پرورش و رسانه‌های مکتوب و مجازی انتظار می‌رود با ورود به این عرصه، شرکت گاز را در راستای نهادینه کردن صرفه جویی و فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز یاری کنند.


وی ادامه داد: تشکیل تیم‌های گشت و پایش مصرف گاز سازمان‌ها و ادارات استان در شرکت گاز،تداوم و تسریع در اجرای طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ واحدهای مسکونی و تجاری و اداری، صحت‌سنجی و استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس و اجرای مصوبه هیاُت وزیران در خصوص رعایت الگوی مصرف برای ادارات و سازمان‌ها از برنامه‌های مهم کنترلی این شرکت در مصرف گاز برای فصل سرد سال است.


کشاورز از شناسایی صنایع برای استفاده از سوخت دوم در مواقع اضطراری و بحران خبر داد و تصریح کرد: به همه واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی ابلاغ شده است که برای مواقع ضروری و بحران، سوخت دوم ذخیره‌سازی کنند تا در فصل سرد سال و افزایش مصرف گاز خانگی با مشکل مواجه نشده یا دچار خسارت نشوند چرا که اولویت اصلی شرکت‌های گاز استانی، تاُمین گاز مشترکین خانگی است.


مدیرعامل شرکت گاز استان به اقدامات مهم و اساسی این شرکت برای پایداری گاز نیز اشاره کرد و افزود: استفاده از چارت مدیریت بحران و مشخص کردن گروه‌های معین کلیه شهرستان ها به همراه ابلاغ شرح وظایف آنها، برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای تعمیرات دوره‌ای ایستگا‌ها و تاُسیسات، اجرای مانورهای حفظ آمادگی، تکمیل تجهیزات انفرادی و گروه‌های امدادی، کنترل ارتباطات و تجهیزات مخابراتی و بی‌سیم، برگزاری جلسات توجیهی و آمادگی روسای ادارات شهرستان‌ها برای مواجهه با هرگونه بحران، شناسایی نقاط قابل بهبود و تنگناهای موجود، تاکید بر اجرای گسترده بهینه‌سازی موتورخانه‌های مسکونی، تجاری و اداری به منظور ارتقای بهره‌وری و نیز مقاوم‌سازی تاُسیسات حساس و حیاتی را از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت عنوان کرد.


وی اظهار داشت: امروز گاز به‌عنوان اصلی‌ترین منبع تأمین‌کننده انرژی کشور، ارتباط تنگاتنگی با زندگی روزمره مردم و تولیدات صنایع در بخش‌های مختلف خدماتی، تجاری و غیره دارد از این رو، بحث آمادگی شرکت‌های گاز استانی برای فصل‌ها سرد سال ضروری است.


کشاورز در پایان از عموم مردم و مشترکین شرکت گاز درخواست کرد با شروع فصل سرما، حداکثر صرفه‌جویی در مصرف گاز را با تاُکید بر الزامات ایمنی رعایت کنند تا شاهد قطعی گاز برای هموطنان در اقصی نقاط کشور نباشیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها