اعضای باند بزرگ سرقت از صرافی‌های پایتخت با ردیابی‌های پلیسی شناسایی و دستگیر شدند. سرکرده این باند، پیش از این به اتهام سرقت ۱۰‌میلیاردی از خانه مرد صرافی دستگیر شده بود . متهم پس از آزادی از زندان این شبکه را تشکیل داده بود.
کد خبر: ۱۳۸۶۵۴۸

به گزارش جام جم آنلاین، روز‌های پایانی اسفند سال گذشته مردی همراه کارمند و مشتریانش در مغازه صرافی‌اش در یکی از محله‌های مرکزی تهران بودند که افرادی با جعل عنوان ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی وارد صرافی شده و با تهدید اسلحه افراد حاضر در صرافی را با طناب و پارچه بستند و با گرفتن کلید گاوصندوق از مرد صراف، دلارهایش را سرقت کردند. با فرار ماموران قلابی، افراد گرفتار دست و پای خود را باز کرده و در تماس با پلیس درخواست کمک کردند.


ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران با هماهنگی قضایی تحقیقات را آغاز کردند. در بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته صرافی متوجه شدند سارقان پنج نفر بودند.تحقیقات ادامه داشت تا این‌که بهار امسال سارقان تحت تعقیب به شیوه‌ای مشابه وارد صرافی دیگر در یکی از محله‌های شمال تهران شده و از آنجا هم سرقت کردند. تحقیقات نشان می‌داد سارقان در این دو سرقت معادل ۴۰‌میلیارد تومان ارز سرقت کرده‌اند.


سارقان با خودرو‌های مختلف که پلاک سرقتی یا جعلی بر آن نصب بوده در محل‌های سرقت حاضر شده و مرد موتورسواری هم آن‌ها را اسکورت می‌کرده است. ماموران به بررسی آلبوم مجرمان حرفه‌ای در پلیس آگاهی پرداختند که معلوم شد تصویر شهروز، یک متهم سابقه‌دار با یکی از سارقان فراری شباهت دارد. ماموران تحقیقات را روی او متمرکز کرده و پی بردند او و برادرش پنج سال قبل دلار‌های مرد صرافی که برایش کار می‌کردند را به سرقت برده‌اند که هردو بازداشت و چند سال در زندان بوده‌اند. شهروز توانسته بود زمستان سال گذشته با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود. همین سرنخ کافی بود که ماموران اطمینان یابند او طراح این سرقت‌ها بوده است. پاتوق‌های شهروز زیرنظر گرفته شد و اوایل هفته گذشته در جنوب تهران بازداشت شد.


درادامه چهار همدستش شناسایی و بازداشت شدند. همچنین رد شهروز در پرونده ربودن یک صراف و اخاذی از خانواده او نیز که در پلیس آگاهی تهران مطرح بود، به دست آمد. ماموران به تحقیقات از او ادامه دادند تا این‌که او دو روز پیش راز جرایمش را فاش کرد و گفت: پنج سال قبل به عنوان پیک موتوری برای یک صراف کار می‌کردم. اعتمادش را جلب کردم. یک روز کلید خانه‌اش را به من داده بود تا دلار‌ها را به آنجا ببرم و بعد فراموش کرد کلید را پس بگیرد. یک شب در نبود او و خانواده‌اش با برادرم به خانه‌اش رفتیم و معادل ۱۰ میلیارد تومان، ارز از خانه‌اش سرقت کردیم. او به من شک کرد و همین باعث شد من و برادرم بازداشت و زندانی‌شویم.
وی افزود: زمستان سال گذشته با سپردن وثیقه از زندان بیرون آمدم. سودای پولدار شدن و راه‌اندازی یک صرافی بزرگ در پایتخت را داشتم و همین باعث شد کلکسیونی از جرایم را مرتکب شوم. اواخر اسفند همان سال و بهار امسال با جعل عنوان ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی مسلحانه با چهار همدستم از دو صرافی سرقت کردیم. حدود ۴۰ میلیارد تومان دلار سرقت کرده بودیم. سهم همدستانم را نیز پرداختم.

دو تا سه ماه قبل هم نقشه ربودن یک صراف را طراحی کردم. براساس نقشه ساعت ۱۰ صبح وارد پارکینگ پاساژی که صرافی‌اش در آنجا بود، شدیم. منتظر ماندیم تا این‌که به آنجا آمد. مسلحانه او ربوده و تا ساعت ۱۲ شب او گروگان گرفتیم. خانواده‌اش را تهدید کردیم تا به ماچند میلیارد تومان تتر - ارز دیجیتالی - بپردازند و اگر پای پلیس به میان بیاید، گروگان را خواهیم کشت. از ترس‌شان ارز دیجیتال را دادند و ما هم گروگان را رها کردیم. نقشه ربودن صرافی دیگر را درسر داشتیم و قرار بود آن را اجرا کرده و از خانواده‌اش میلیاردی اخاذی کنیم که بازداشت شدیم.


با اعتراف اعضای این باند، تحقیقات ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران برای رازگشایی از دیگر جرایم‌شان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها