وضعیت زنان در غرب‌اسفبار است

هزاران‌فرسنگ تا دموکراسی

مهرماه سال 97 جمال روزنامه‌نگار عربستانی برای ثبت ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در ترکیه شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۲۸۲
تعداد بازدید : 110

اما داخل کنسولگری جمال را کشتند و جسدش را با اره برقی مثله کردند. جنجال این اقدام چنان بالا گرفت که حتی عربستان سعودی هم به آن اعتراف کرد.

قتل وحشتناک جمال خاشقچی بصورت ویدئویی و زنده برای یک فرد پخش می‌شد و آن فرد کسی نبود جز : سعود القحطانی، مشاور رسانه‌ای شاهزاده محمد بن سلمان.

طنز ماجرا اما اینجاست که همین قحطانی که ظاهرا پیگیر قتل یک خبرنگار بود خودش رسانه‌ای را به راه انداخته است که مدعی است می‌خواهد صدای آزاد مردم ایران باشد! رسانه‌های معروفی همچون وال استریت ژورنال، اکونومیست و گاردین هم از ارتباط شبکه ایران اینترنشنال و دولت سعودی خبر دادند و اعلام کردند منبع درآمد این شبکه که پیام بازرگانی هم پخش نمی‌کند از آن «گاو شیرده» معروف و بالغ بر 250 میلیون دلار است. اما این شبکه چه چیزی را می‌خواهد به مخاطب فارسی‌زبان ارائه بدهد که ارزش این هزینه را داشته باشد؟ تنها چند ساعت بعد از حمله تروریستی 31 شهریور اهواز با سخنگوی گروهک ااحوازیه که مسئولیت کشتار مردم را به عهده گرفته بود مصاحبه زنده ترتیب داد! یا پخش زنده سخنرانی رکورددار کشتار مردم ایران یعنی گروهک تروریستی منافقین را در سال‌های 97 و 99 انجام داد. در حال حاضر هم طی 10 روز 1100 پست خبری برای اغتشاشات اخیر ایران کار کرده است به گونه‌ای که فانتزی‌های ذهنی‌اش را با عنوان مطالبات مردم مطرح و خودش را حامی زنان معرفی کرده است! سال 2015 زنان عربستانی به عنوان تنها کشور جهان که حق رای نداشتند تازه توانستند رای بدهند. یا سال 2018 زنان عربستانی برای نخستین بار اجازه پیدا کردند تا رانندگی کنند! همین چند هفته پیش ماموران امنیتی سعودی وارد یتیم‌خانه‌ای شدند و با بستن دست‌های چند دختربچه آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و چند ماه پیش هم این کشور 81 را نفر در یک روز گردن زد. شبکه‌ای که چشمش را روی این اتفاقات در عربستان بسته است این روزها درباره ایران به قدری فعال است که هر تجزیه‌طلبی را روی آنتن می‌آورد، آنقدر که سعودی اینترنشنال بیشتر برازنده نام این شبکه است. سیاست‌های آنها یک روز با اره است و روزی دیگر با پنبه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها