تیم‌های‌ملی کشتی‌فرنگی و فوتبال‌ساحلی قهرمان شدند

جهان زیرپای ایران

در مرحله نهایی و فینال رقابت‌های جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی ۲۰۲۲ امارات، تیم ملی کشورمان به مصاف برزیل رفت و با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و قهرمان این دوره از مسابقات شد.
کد خبر: ۱۳۸۵۹۵۱
صید طلای ساحلی‌بازان فوتبال در جام بین قاره‌ای

در مرحله نهایی و فینال رقابت‌های جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی ۲۰۲۲ امارات، تیم ملی کشورمان به مصاف برزیل رفت و با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

گل‌های ایران را در این مسابقه محمد احمدزاده و موحد محمد‌پور به ثمر رساندند. تیم ملی کشورمان با این قهرمانی به همراه تیم ملی روسیه با چهار عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم جام بین قاره‌ای محسوب می‌شوند. در پایان این مسابقات، امیرحسین اکبری، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران به عنوان ارزشمندترین بازیکن رقابت‌ها (MVP) انتخاب شد. از مهم‌ترین گل‌های اکبری می‌توان به گل پیروزی بخش او مقابل ژاپن اشاره کرد. حمید بهزادپور، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران هم به‌عنوان بهترین دروازه‌بان این رقابت‌ها انتخاب شد. در دیدار رده‌بندی تیم‌های ملی امارات و پاراگوئه به مصاف هم رفتند که در نتیجه پاراگوئه توانست ۴ بر یک به پیروزی برسد و عنوان سومی این رقابت‌ها را به دست آورد.

قهرمانی فرنگی‌کاران در جام‌جهانی با طعم جوانی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت حسن رنگرز در دیدار فینال رقابت‌های جام‌جهانی به مصاف جمهوری آذربایجان رفت و در پایان در دیداری سخت و حساس با نتیجه ۵ بر ۵ به برتری رسید و با شکست میزبان بر سکوی نخست این رقابت‌ها ایستاد. در شرایطی که جمهوری آذربایجان با استفاده از عنوان‌داران مطرح خود به دیدار فینال آمده بود، کار به مبارزه پایانی کشیده شد و علی‌اکبر یوسفی، دارنده مدال طلای جهان در مبارزه پایانی در شرایطی که ۳ بر صفر از حریف خود عقب بود در تایم دوم با ارائه نمایشی بی‌نظیر ۶ امتیاز گرفت و با برتری ۶ بر ۳ ضمن کسب پیروزی، قهرمانی را برای تیم ایران به ارمغان آورد. ایران در مجموع مبارزه‌ها به دلیل امتیاز بالاتر نسبت به حریف موفق به کسب عنوان قهرمانی جام جهانی شد. به این ترتیب حسن رنگرز که چندی پیش جانشین محمد بنا شد، در اولین تجربه خود در تیم ملی بزرگسالان با عملکردی بسیار خوب موفق شد تیم ملی ایران را به عنوان نخست جام‌جهانی برساند. رنگرز همچنین چندی پیش موفق شد تیم ملی کشتی فرنگی امید ایران را بر سکوی نخست جهان برساند. قهرمانی ایران در جام جهانی در شرایطی به‌دست آمد که حدود ۸۰ درصد از تیم در مقایسه با مسابقات جهانی تغییر کرده بود و میانگین سنی حدود ۲۱ سال بود.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها