با هوشمند شدن و همچنین کوچک تر و سبک تر شدن گوشیی های تلفن همراه سیم کارت ها نیز به تدریج کوچک و کوچکتر شدند و در قالب های سیم کارت های استاندارد، میکرو سیم و نانو سیم در بازار عرضه شدند.
با هوشمند شدن و همچنین کوچک تر و سبک تر شدن گوشیی های تلفن همراه سیم کارت ها نیز به تدریج کوچک و کوچکتر شدند و در قالب های سیم کارت های استاندارد، میکرو سیم و نانو سیم در بازار عرضه شدند.
کد خبر: ۱۳۸۵۸۷۰

سیم کارت ها نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباط بازی می کنند، به طوری که بدون آنها، تقریبا کلیه گوشی ها به گجت هایی غیر قابل استفاده بدل خواهند گشت.

سیم کارت های الکترونیکی نسل جدید سیم کارت ها می باشند که از ویژگی و قابلیت های منحصر بفردی برخوردار هستند که می توانند یک جایگزین مناسب برای سیم کارت های سنتی باشند.

فروش سیم کارت نیز مانند دیگر وسایل ارتباطی رو به پیشرفت و هوشمند شدن سیم کارت های موجود در بازار است.

به عنوان نمونه سیم کارت های الکترونیک که به عنوان یک فناوری جدید وارد بازار خرید سیم کارت شدند و می توانند جایگزین سیم کارت های سنتی شود، از بسیاری جهات با سیم کارت های سنتی فرق دارند. این سیم کارت ها در اصل یک سیم کارت واقعی نیست، بلکه یک چیپ با استاندارد SON-8 است که مستقیما داخل یک گجت تعبیه می شود، به همین خاطر سیم کارت های الکترونیکی قابل جدا شدن نیستند و به عنوان بخشی از پردازنده بر روی مادر برد دستگاه قرار می گیرند.

بعد از تهیه این سیمکارت ها اگر قصد تعویض اپراتور را داشته باشید، به هیچ وجه امکان خارج کردن فیزیکی سیم کارت الکترونیکی وجود نداشته و باید از راه دور نسبت به این کار اقدام کنید. همین امر چیپ های eSIM را قابل اعتمادتر از سیم کارت های عادی می سازد، چون به هیچ وجه خطای مکانیکی مثل بد قرار گرفتن در اسلات در آنها رخ نمی دهد. البته سیم کارت های الکترونیکی از توانایی ذخیره و استفاده از چندین پروفایل برخورداند که به کاربر این امکان را می دهد تا مثلا در سفر نیازی به مکان یابی و خارج کردن سیم کارت نداشته باشند. همین قابلیت از جنبه ای دیگر کاربران را از خرید سیم کارت های کشور مقصد بی نیاز می سازد و آنها می توانند به راحتی از امکانات و خدمات اپراتورهای ارائه دهنده کشورهای دیگر استفاده نمایند.

یکی دیگر از مزیت های سیم کارت های الکترونیکی اشغال فضای کمتر نسبت به سیم کارت های سنتی است. به عنوان مثال سیم کارت های eSIM تقریبا 30 میلی متر مربع مساحت دارد که حدود یک سوم نانو سیم می باشد. ابعاد کوچک سیم کارت های الکترونیک بسیار مورد توجه سازندگان گوشی ها، تبلت ها، ساعت های هوشمند و لپ تاپ ها قرار گرفته و به آنها کمک می کند تا نه تنها وزن تمام شده گجت های هوشمند را کم کنند بلکه این فضای اضافه را به امر دیگری اختصاص دهند. زیرا استفاده از سیم کارت فیزیکی به معنی استفاده از سخت افزار بیشتر هم چون محل قرار گیری سیم کارت و کارت خوان در دستگاه می باشد که چنین قطعات و فضاهایی در صورت استفاده از سیم کارت های الکترونیکی حذف خواهد شد.

با در نظر گرفتن همه شرایط و قابلیت های سیم کارت های الکترونیکی، می توان آینده درخشانی را برای آنها پیش بینی کرد، زیرا انعطاف پذیری آنها به کاربران این امکان را می دهد تا مثلا یک کامپیوتر هیبریدی را به هر نقطه از جهان که تمایل دارند، برده و کماکان به اینترنت دسترسی داشت. قطعا همین ویژگی منحصر بفرد بسیار برای سازندگان، آزاد کارها، نیروی کار مهاجر و حتی کاربران معمولی جذاب و دوست داشتنی خواهد بود.

در حال حاضر دستگاه های پیشرفته ای مانند اپل واچ 3، گوگل پیکسل 2 و مایکروسافت سرفیس پرو lTE از فناوری سیم کارت الکترونیکی پشتیبانی می کنند. البته کامپیوترهای همیشه متصل جدید که با همکاری کوالکام و شرکای سخت افزاری مایکروسافت ساخته شده اند نیز در حال اضافه شدن به این سیستم می باشند. به طور کلی تقریبا همه گوشی های پرچمدار برندهای مطرح جهانی از این فناوری استفاده می کنند که همه آنها از قیمت بالایی نیز برخوردارند، تغییر این وضعیت یعنی راه پیدا کردن سیم کارت های الکترونیکی به گوشی های میان رده و پایین رده می تواند باعث پذیرش بیشتر و سریعتر سیم کارت های الکترونیکی از سوی مخاطبان شده و در دراز مدت منجر به از رده خارج شدن سیم کارت های سنتی و پلاستیکی گردد.. بنابراین در آینده ای نزدیک باید امیدوار بود اپراتورهای موبایل و سازندگان بیشتری از این فناوری استفاده کنند.

شایان توجه است که در کشور ما هنوز هیچ کدام از اپراتورها از این فناوری پشتیبانی نمی کنند، البته شرکت های ایرانسل و شاتل  به دنبال راه اندازی سیم کارت الکترونیکی بوده و آزمایشاتی هم در این خصوص انجام داده اند که هنوز موفق به عملی کردن این امر نشده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها