کد خبر: ۱۳۸۵۲۸۶
نویسنده احمد میراحسان - شاعر و پژوهشگر
نیت باطنی این یادداشت ارائه یک خوانش فرهنگی از جنایت داعش است که امروز همدوش اغتشاشات، روح آن عریان شده؛ جنایتی که حلقه‌ای از جنایت‌های ۴۳ساله شیطان بزرگ علیه ایران و قیام‌‌‌ا... است. درست در پایان نگارش یک رساله طولانی درباره ایران‌ستیزی به دست اپوزیسیون ایرانی و خودزنی با نقاب ایران‌پرستی و سپس دریده شدن این نقاب همچون یک گیم و وانموده شیطان بزرگ برای ویرانی ایران بودم که جنایت داعش همچون روح اغتشاش‌های تحت فرمان فرعون رخ داد.
 
در نتیجه مقاله کنونی می‌کوشید یک پاسخ فرهنگی بر مبنای رویکردی فرهنگی برای رخداد‌های آشوب‌زای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاضر فراهم آورد و همچون مقدمه آن، پژوهشی درباره ویران‌سازی ایران به دست ایرانیان برده شیطان عصر که نقاب ایران دوستی به چهره زده‌اند به روشنگری بپردازد. نقابی که به‌زودی کنار گذاشته می‌شود و پرچم‌های تجزیه و محو ایران جای آن را خواهد گرفت. پس از یک قرن برنامه نظام سلطه در از بین بردن رویای استقلال و پیشرفت سرزمینی به اسم ایران، کاملا مایوس شده و راهی برای نفی ایستادگی ایران جز ویرانی آن نمی‌بیند.

تحلیل فرهنگی ازدحام و آشوب نماد‌های فرهنگی درگیر ماجرای ایران که در جنایت اخیر حاضرند، باید با نور عقل، نظام فکری ما را منسجم کند و روشنی ژرفی به رخداد‌ها ببخشد و به ما بگوید نیرو‌های نامرئی که پشت پرده‌اند هر یک به کجا کشیده می‌شوند و چرا ایستادگی بهترین انتخاب ایرانیان برای مقابله با تفکر برده‌دارانه قدرت جهانی و فرعونیت جدید و مسیحیت یهودی و سرمایه‌سالاری عصر ماست.
 
درک ماهیت رویارویی نماد‌های فرهنگی در ۴۳ سال تاریخ چالش‌های انقلاب اسلامی همواره مهم بوده و نقش روشنگری در تشخیص شناخت رویداد‌های سیاسی داشته است. درک فرهنگی که ریشه این نماد‌های ایرانی و اسلامی را می‌‎سازد در مقابل وانموده‌هایی که نهانگاه کفرآلود و شیطانی جدال نور و ظلمت کنونی را فاش می‌سازد بسیار پر اهمیت است. نماد‌های نور در اعماق ضمیر ایرانی جای دارد و مبین خردگرایی، محبت، دانش دوستی، استقلال خواهی و آزادی طلبی است. این نماد‌ها که در فرهنگ باستانی ایران با آب، نور، خرد، مهر و جان متعادل رابطه داشته و امشاسپندان نماد آن بوده‌اند در ارتقای فرهنگی در مدح اسلام، عدالت الهی، عبودیت ناب، پرستش حق متعادل، ایثارگری، ایمان به معصومیت و ولایت درآمیخت و ماهوا نافی زیر سیطره کفر و ظلمت زیستن و با شیطان بودن گشت و به تربیت فرهنگی ایرانیان به در شد و با نماد محبت و رحمانی رسول‌ا... (ص) و ولایت علی (ع) و انوار زهرایی و عقلانیت حسنی، بندگی، محبت، ایثارگری حسینی، حیات رضوی و انتظار مهدوی برای عدل جهانی و تمام داده‌های چهارده معصوم در هم آمیخت و فرهنگ شکست‌ناپذیری انسان آزاده و امت برگزیده را ساخت. یهودیت صهیونیستی از همین بابت از حقیقت ایران و انتظار موعود عدل جهانی می‌هراسد. این نماد‌ها نیرو‌های نامرئی قدرتمندی را که با هستی‌شناسی انسان ایرانی درآمیخته، پنهان دارند. این نیرو‌ها امروز در وقایع مهم سیاسی ــ اجتماعی ایران نقش اساسی ایفا می‌کنند و همچون عرصه ظهور تعارضات نور و ظلمت کار می‌کنند که از آفرینش آدم و اغوا و جنگ شیطان با او آغاز شده و در زادگان آدمی، چون دو پاره خیر و شیطان، یعنی انسان رو به خدا و انسان عاصی و انسان پشت کرده به خدا ادامه یافته است.

جنایت داعش روح عریان طراحان پشت پرده اغتشاش

در همین اغتشاش ما با پدیده تازه‌ای روبه‌رو هستیم. سطح توحید از یک سو بر نماد‌های الهی و ایرانی اصیل استوار است و، اما از سوی دیگر، یعنی در صف مخالفان گسست از نماد‌هایی که قبلا در ستیز با اسلام به آن تکیه می‌کردند، یعنی نماد‌های ایرانی محسوس است. به جای آن پیوستن به ابعاد تازه‌ای از بی‌هویتی، غربزدگی و نماد‌های آزادی میل به شهوت و خشونت که روح ایرانی با بی‌شرفی در این افراط‌گری هیچ سازگاری ندارد، عجین شده است. این یعنی پیوستن به ابعاد تازه‌ای از بی‌هویتی در ستیز با اسلام که در ویران‌سازی ایران اپوزیسیون پرده غرب به مفاهیم شرارت‌بار وری کرده و گویی تحت تصرفات شیطانی و ویژگی‌های جن‌زدگی و جادوشدگی اربابان مدرن از هر شرافتی تهی گشته، هر هویتی را از دست داده است.
 
زبان و فهم و تحرک ضداخلاقی این ازخودبیگانگی هولناک نماد روح دوزخی‌اش را در یک چیز می‌یابد و یک نماد این باطن اغتشاش کور را فاش می‌سازد و آن داعش است. جنایت داعش روح عریان طراحان، فرماندهان و قدرت پشت‌پرده اغتشاش است که خود رهبری آشکاری در صحنه ندارند، بلکه با رسانه‌های خونریز، گروه‌های برده و اپوزیسیون خونریز از گروه‌های سیاسی گرفته تا اندک هنرمندان خونریز و بخشی از نسل جوان فریب‌خورده بدین‌سان با این روحیه پرورده‌اند تا برای اجرای خواست‌های ضد فرهنگ الهی و ضد فرهنگ ایرانی به معنای پلشت و ابلیسی و فاسد و شیطان‌زده‌اش بگروند و برای شهوات و لذت‌های بهینی و آزادی‌های وهمی ضد اخلاقی، چون آزادی زنا و لواط و زنا با محرم اذهان و درون‌شان را مستعد هر فسادی کنند و این همه را برای آنچه از آنان یک قشر اجتماعی شیطان‌زده، یک نیروی شر، نیرویی برای فروش وطن، نیرویی برای ستیز با ایران، نیروی تجاوز به محارم، نیروی بردگی و سربازی قدرت سرمایه‌ای یهود جهانی و مسیحیت یهودی، برای سلطه و نیرویی برای درندگی و تکه پاره کردن ایران فراهم کنند، پیش برده‌اند. پروژه شیطان بزرگ تربیت چنین نیرو‌هایی است. همه نیرو‌های رسانه‌ای، فضای مجازی، همدستان نئولیبرال داخلی، هنرمندان و سلبریتی‌های اندکی که شیطان‌زده‌اند، احزاب غربگرا، مردان سیاست و فلسفه و استادانی که در تمام جهان به خدمت شیطان درآمده‌اند، اندک دانشجویان شست‌وشوی‌مغزی‌داده‌شده که پرورده شده‌اند برای این‌که به خدا، به وطن، به زادبوم، به خانواده، به عواطف پاک، به نماد‌های الهی و ایرانی پشت کنند در این گیم بازیگران بازیگردانی به نام ابلیس و شیطان بزرگ هستند. آنان به زبان مدرن اجنبی، زبان میل و لذت وحشی، زبان شیطان بزرگ، زبان القایی بی‌همه‌چیزشدگی و خود را به‌حراج‌گذاشتگی حرف می‌زنند. این است که جنایت داعش روی همین زبان و همین اغتشاش شیزوفرنیک سیاسی که شیطان بزرگ پرورده و راه انداخته و بخش بی‌سیستم نسل خودباخته را به سربازان جن‌زده خود بدل کرده است. این گروه کوچک از ۸۰میلیون ایرانی امیدوار است با استفاده از تکنیک‌های اختلال داخلی توده‌های مردم به مرور جذب و به عرصه جهالت‌بار بازی خود بکشاند.

جنگ نماد‌ها در صحنه اغتشاش

شیطان بزرگ سال‌ها برای چنین هدفی زمینه‌سازی کرده است. جنگ‌ها، ترورها، تحریم‌های اقتصادی و همه و همه زمینه این هدف است؛ خودزنی ایرانیان برای ویرانی ایران. از همین رو است که نماد‌های الهی و ایرانی دیگر در صف اغتشاشگران اهمیت ندارد. امروز برای براندازی به نماد‌های بی‌هویتی و سرسپردگی به غرب نیاز است و پیروی از تصویر متحرکی که غرب می‌سازد و به خورد اینان می‌دهد، اما در صف ایستادگی در برابر سلطه جهان کفر و شیطان، در صف دفاع از زیبایی توحید و ایمان به ا...، در صف پیرو مکارم اخلاق محمدی و علوی و... همچنان آن ارزش‌ها و نماد‌های ریشه‌دار جوشان است و حتی ارزش‌های شریف بومی و ایرانی محترم نگه داشته می‌شود و جان‌های مومن را آماده ایثار برای نگهداری و نگهبانی وطن یعنی ایران‌می‌کند. در نگاه اول ما با آشوبی از نماد‌های اسلامی - ایرانی و غربی در صحنه اغتشاش و نیرو‌های رویارو روبه‌رو هستیم. نماد‌های باستانی ایرانی، یکتاپرستی، خیر و شر، نبرد نور و ظلمت، فره ایزدی، طبیعت‌دوستی و حفظ اشیا، احترام به آب به پیر دانا به پهلوانی، تفکیک امر ناپاک و پاک، آزرم و بی‌آزرمی، نماد‌های پوشاک و خوراک متین، تفکیک امر ناپاک و پاک، نماد‌هایی که در آیین‌های نوروز و شب یلدا و سیزده‌به‌در و چهارشنبه‌سوری بدل شده‌اند. کوروش کبیر، اهورامزدا، تخت‌جمشید، نماد ا...، قرآن، مهر، مساجد، گلدسته و عاشورا، نماد ایثار و حسین و حر، نماد‌های اهل‌بیت، نماد قم و حوزه و جمکران و روحانی، نماد حجاب و ظلم‌ستیزی و مهدی موعود و پادگان او حرم امام‌رضا (ع)، نماد ریش و نماد مهر و تسبیح. آمریکا به مثابه نماد، مو به مثابه نماد، برهنگی به مثابه نماد، آزادی جنسی به مثابه نماد، زنا به مثابه نماد، نماد‌های ضدناموس‌پرستی، غذا و خوراک به مثابه نماد، کوروش و تخت‌جمشید و سینما و سلبریتی و ماموران انتظامی و مدل مو و پلیس به مثابه نماد، نماد‌های ضدپیشرفت، نماد‌های استقلال و ضداستقلال، نماد‌های پیشرفت و دانش هسته‌ای، شهیدان، پرچم، موبایل، فضای مجازی، بی‌بی‌سی، سعودی اینترنشنال و.... تفکیک این نماد‌ها معنای سوءاستفاده اولیه از نماد‌های ایران باستانی و بالاخره از پرده بیرون افتادن حقیقت و آشکار شدن مقاصد ویران‌سازی ایران به کنار نهادن نهاد‌های اصیل ایرانی یک کار شناخته مهم برای ماست.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها