خرم‌آباد – جام جم آنلاین - استاندار لرستان گفت: یکهزار میلیارد تومان برای طرح احداث کارخانه ۵۰ هزار تنی لاستیک‌سازی الیگودرز اختصاص یافت
خرم‌آباد – جام جم آنلاین - استاندار لرستان گفت: یکهزار میلیارد تومان برای طرح احداث کارخانه ۵۰ هزار تنی لاستیک‌سازی الیگودرز اختصاص یافت
کد خبر: ۱۳۸۴۴۵۷

به گزارش جام جم آنلاین لرستان فرهاد زیویار در نشست با مدیرعامل بانک تجارت اظهار کرد: این طرح با هدف تولید ۵۰ هزار تن لاستیک های باری و اتوبوسی با ظرفیت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم چهار هزار نفر در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: این کارخانه با پیش بینی سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی الیگودرز در حال ساخت می باشد که علاوه بر تصویب ۱۲۰ میلیون یورو معادل حدود یکهزار میلیارد تومان، تصمیمات مناسبی برای تسریع در روند اجرای آن اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: همچنین ۴۲۵ میلیارد تومان منابع مورد نیاز اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان در بخش کشاورزی است که انتظار می رود این مبلغ مصوب توسط بانک تجارت تامین و پرداخت شود.
استاندار لرستان افزود: با توجه به تاثیر تعیین تکلیف واحدهای تملک شده توسط بانک در ایجاد ارزش افزوده، تولید و اشتغال پایدار، بانک تجارت باید تمهیدات لازم را جهت تعیین تکلیف این واحدها به عمل آورد.
یکی از پروژه‌های مهم شهرستان الیگودرز کارخانه لاستیک بارز است که اسفند ۹۷ کلنگ احداث آن در شهرک صنعتی الیگودرز بر زمین زده شد و قرار بود پس از بهره برداری برای ۸۴۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد ‌کند و گفته می شود تا چهار هزار فرصت شغلی غیر مستقیم نیز به دنبال دارد.
اما این طرح به دلایلی پس از مدتی متوقف شد که از جمله موانع و مشکلات آن می‌توان به عدم تامین منابع مالی طرح توسط سهامداران و تامین بودجه سالیانه پروژه و آورده نقدی سهامداران، تحریم‌های اقتصادی و بانکی در مورد تامین ماشین‌آلات خارجی و عقدقرارداد با سازندگان اروپایی اشاره کرد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها