همزمان با هفته ملی کودک:

42 ویژه برنامه در سطح استان یزد برگزار خواهد شد

یزد - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت : همزمان با هفته ملی کودک 42 ویژه برنامه در سطح استان برای کودکان و نوجوان که آینده سازان کشور هستند برگزار خواهد شد .
کد خبر: ۱۳۸۲۱۲۴

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، عالیه قوامی در نشست خبری با  اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته ملی کودک اظهارداشت : همزمان با هفته ملی کودک که از 17 تا 22مهرماه می باشد بیش از 42 ویژه برنامه با شعار « حال خوش کودکی - رنگ خوش زندگی »جهت رشد و تعالی این قشراینده ساز در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه کودک نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بلند مدت می باشد و کشورهایی دراین حوزه موفق هستند که کودکان آنها در محیط مناسبی رشده کرده باشند.

 قوامی در خصوص برنامه های هفته ملی کودک در استان گفت: بر پایی نمایشگاه دست سازهای اعضای کانون ، نشست با خیرین کانون ساز و کانون یار، دیدار کودکان و نوجوانان و با مسئولان استانی ،نمایندگان مجلس و فرمانداران جهت بیان خواسته ها و نیازها و دفاع ازحقوق خود ، اجرای ویژه برنامه پروازبادبادکها با همکاری اداره ورزش و جوانان ،برپایی نمایشگاه نقاشی ،برپایی ایستگاه شادی فصه گویی ، اجرای ویژه برنامه  یزد زیبای من، برپایی کارگاه های فرهنگی وهنری ویژه کودکان بهزیستی باغ پدر بزرگ و مادر بزرگ، رونمایی از نماد صلح سرباز ایران ،اجرای ویژه برنامه «دوباره کودکی » در پارک 7تیر ازمهمترین برنامه های هفته ملی کودک در استان است.

 وی همچنین از شادی پیمایی کودکان در اردکان ، نمایش فیلم کتابخان های سیار درسر یزد، اجرای بازی های فکری کودکانه در اردکان ، و تماشاخانه سیار را از دیگر برنامه ها ی هفته ملی کودک بر شمرد و گفت : تلاش شده در این هفته بازدید از موزه ها  برای این قشر از کودکان نیم  بها می باشد .

مدیرکل کانونون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: کودکان ونوجوانان پیام آور صلح ،دوستی ، آرامش و توسعه هر کشوری هستند واین کودکان از سنین 5تا 18سال در مراکز کانون حضور دارند و تا سن 21سال  امکان حضور در کارگاه ها را دارند .

قوامی خاطر نشان ساخت : در حال حاضردر استان 18 مرکز  ثابت، 4کتابخانه سیار روستایی ، یک کتابخانه  پستی و پیک امید  فعال است و در تمامی  مراکز کانون در استان ، کلاسهای رباتیک  و مهارت آموزی با نگاه ویژه در حال برگزاری است و توجه جدی به کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص مد نظر است به نحوی که مرکز شماره 4 ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص در نظر گرفته شده است .

اشکذرشهرفاقد مرکز کانون

 قوامی تصریح کرد : درحال حاضر تنها شهرستان اشکذر مرکز کانون ندارد متاسفانه  تنها پروژه مرکز فرهنگی وهنری این شهرستان  12سال نیمه تمام مانده  و اکنون با 80ردصد پیشرفت فیزیکی نا تمام مانده و تنها به 4میلیارد تومان اعتباربه صورت نقدی نیاز دارد و همچنین برای تجهیز به 3میلیارد تومان اعتبار نیاز است که متاسفانه این مرکز فرهنگی در اولویت پروژه ها ی استان نیست ضمن اینکه 12هزار جلد کتاب های این مرکز از سه سال پیش به نام مرکز اشکذر ممهمور شده است.

وی خاطرنشان ساخت: اگر این مرکز به بهره برداری برسد با توجه به امکانات و زیر ساختهای خوبی که در مساحت 1200متر مربع  با سالن آمفی تتاتر، کارگاه نقاشی، سفال  رصد نجوم و کتابخانه فراهم شده در مرحله اول عضویت  1500کودک  و نوجوان را خواهد داشت .

قوامی با اشاره به کمبود ظرفیت برای پذیرش کودکان ونوجوانان درکلاسهای کانون گفت :  در شهر یزد اکنون 5مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که اگر 4مرکز دیگر به آن افزوده می شد به استانداردهای لازم در این حوزه خواهیم رسید و می توانیم پاسخگوی کودکان و نوجوانان با شیم . 

وی افزود :با شیوع بیماری کرونا در کشور و استان  برنامه های کانون و مراکز فرهنگی استان هم همانند سطح کشورمحدود شد اما ما توانستیم از این فرصت استفاده کرده  وبرنامه ها ی خود را از40 فعالیت به 62 فعالیت ارتقاء داده و دراین دوران از بسترفضای مجازی به خوبی استفاده کرده و کارگاه ها ی تخصصی را نیز برگزار کردیم .

 قوامی تصریح کرد : اولین خانه خلاق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را دوماه پیش افتتاح کردیم که بستر مناسبی برای استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان برای  ارتقاء تکنولوژی در مجموعه های فرهنگی وهنری با توجه به شرایط جامعه جهت اهداف کانون برای کودکان و نوجوانان در این زمینه فراهم اورده است . 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها