حمله خرس سیاه آسیایی به احشام در رودان

حمله یک قلاده خرس سیاه آسیایی به احشام دهستان فاریاب شهرستان رودان، موجب خسارت و ایجاد وحشت بین مردم شد.
حمله یک قلاده خرس سیاه آسیایی به احشام دهستان فاریاب شهرستان رودان، موجب خسارت و ایجاد وحشت بین مردم شد.
کد خبر: ۱۳۸۱۶۴۴

هرمزگان-جام جم انلاین-حمله یک قلاده خرس سیاه آسیایی به احشام دهستان فاریاب شهرستان رودان، موجب خسارت و ایجاد وحشت بین مردم شد.

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان رودان گفت: این حیوان ۱۸ عدد مرغ را کشت و به قفس‌های مرغ خانگی و زمین‌های کشاورزی خسارت وارد کرد.

 

ناظر دهقانی افزود: خرس به جایگاه گوسفندان نیز حمله کرده بود.


وی گفت: افزایش جمعیت انسانی، گسترش روستا‌های مشرف به زیستگاه‌های خرس، دسترسی راحت حیوان به باغ‌ها و احشام روستائیان به علت وضعیت نامناسب حصار‌ها و آغل ها، خشکسالی‌های پی در پی و کمبود مواد غذایی طبیعی، گشت و کنترل‌های بیشتر در زیستگاه‌ها و افزایش احتمالی جمعیت خرس علت اصلی آمدن حیوان به سمت روستاهاست.


کارشناس مسئول نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان هم گفت: خرس سیاه دارای چشم‌های کوچک، حس بینایی و شنوایی ضعیف، و حس بویایی بسیار قوی است.

 

فهیمه گودرزی افزود: این حیوان شبگرد است و معمولاً در اواخر غروب از لانه بیرون می‌آید، و با توجه به فعال بودنش در شب و قدرت بینایی ضعیف، احتمال برخورد حیوان با انسان در زیستگاه‌های مشرف به سکونت گاه‌های انسانی بالا می‌رود.


وی گفت: برای دور ماندن از خسارت‌های احتمالی حصار‌های باغ‌ها و آغل‌ها ساماندهی، و از چراغ‌های چشمک زن و بازدارنده‌های صوتی استفاده شود و دفن بهداشتی لاشه‌های دام‌ها، مستقر نشدن کندو‌های زنبور عسل در نزدیکی خانه ها، رها نکردن ماده غذایی، زباله و پسماند در محدوده روستا ضروری است.


خرس سیاه آسیایی در یکی دو روز گذشته در روستا‌های تنگه رود، بلاکستان و فاریاب مرکزی مشاهده شده است.


دهیار روستای بلاکستان از مسئولان محیط زیست خواست قبل از وارد آمدن خسارت جانی به اهالی روستاها، حیوان را زنده گیری و در ارتفاعات رها کنند.


حسین صادق پور افزود: پارسال نیز هشت راس گوسفند براثر حمله خرس تلف شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها