گفت‌وگوی «جام‌جم» با مهران مهام، تهیه‌کننده سریال جدید شبکه۳

بی‌همگان به‌سر شود

امیرعلی پس از آزادی از زندان در تلاش است تا سال‌های ازدست‌رفته را جبران کند و زندگی تازه‌ای را برای خود بسازد، اما سرنوشت شرایط دیگری رقم می‌زند و او برای رسیدن به خوشبختی ناگزیر است با مشکلات بزرگ‌تری دست‌وپنجه نرم کند و.... این خلاصه‌ای از تازه‌ترین سریال شبکه سه است که روانه آنتن خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۱۳۱۳
نویسنده فاطمه عودباشی - دبیر گروه رسانه
معاونت سیما در مسیر تحول رسانه‌ملی، درصدد است تا با ساخت کار‌های جذاب بتواند هم به مسائل مبتلابه جامعه بپردازد و هم این‌که نظر مخاطبان را جلب کند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود سریال تلویزیونی «بی‌همگان» که یک ملودرام اجتماعی است مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. این سریال تلویزیونی به تهیه‌کنندگی مهران مهام تولید شده که جزو تهیه‌کنندگان فعال و پیشکسوت در تلویزیون است. یکی از ویژگی‌های متمایز این تهیه‌کننده در این است که رگ‌خواب بینندگان تلویزیون را بسیار خوب می‌داند و سعی می‌کند دست روی موضوعاتی بگذارد که مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و با علاقه پیگیر تماشای اثرش باشند. او هرگز خودش را محدود به ساخت مجموعه‌های اجتماعی نکرده و هریک از کارهایش رنگ‌ولعاب خود را دارد. از سوی دیگر علاوه‌بر ساخت سریال‌های اجتماعی، مجموعه‌های طنز هم ساخته که با اقبال مخاطبان روبه‌رو بوده است. با او درباره جزئیات آخرین ساخته‌اش که با نام بی‌همگان قرار است پخش شود به گفتگو نشسته‌ایم.

شنیده‌ها حاکی از آن است که فضای قصه و نوع روایت داستان سریال بی‌همگان که با کار‌های قبلی مهران مهام فاصله دارد و با توجه به سابقه‌ای که مهام دارد، پیش‌بینی می‌شود سریال بی‌همگان او که با محوریت خانواده و برخورد با فرزندان تهیه می‌شود، جزو کار‌های پربیننده شبکه سه شود.

پرداخت به اصل ۴۴ قانون‌اساسی

مهران مهام در پاسخ به این سؤال که سریال بی‌همگان با چه‌هدفی تولید شده و قرار است به مخاطبان چه پیامی را انتقال دهد به جام‌جم می‌گوید: این مجموعه تلویزیونی در فضای خانوادگی تولید می‌شود و کار با حضور دو کارگردان بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی است. بی‌همگان جزو سریال‌های پرلوکیشن است که همین موضوع کار گروه را در حین تولید دشوار کرد، اما تلاش کردیم تا با بهره‌بردن از لوکیشن‌های متنوع اثر متفاوتی را بسازیم. جدا از چند لوکیشن اصلی مانند خانه‌ای در شهرک نفت، گلابدره، جاجرود، دارآباد و ... برای ضبط سکانس‌هایی از سریال به شمال کشور رفتیم و فرودگاه، رستوران، قهوه‌خانه سنتی، بیمارستان و لوکیشن‌های خیابانی در سطح شهر به‌خصوص شمال‌شرقی تهران مکان‌هایی بود که سریال بی‌همگان جلوی دوربین رفت.

وی درباره وجه تمایز این سریال با کار‌های قبلی‌اش توضیح می‌دهد: بی‌همگان، ملودرام اجتماعی است که نسبت به ملودرام‌هایی که در گذشته کار کرده‌ام، تفاوت عمده‌ای دارد و این‌که علاوه‌براین‌که به موضوع خانواده و عشق میان دختر و پسر پرداخته‌ایم، نقبی هم به مسائل روز زده‌ایم. می‌توانم بگویم در این سریال به اصل ۴۴ قانون‌اساسی هم می‌پردازیم که گاهی شاهد واگذاری‌های نادرست هستیم. البته بیشتر از این نمی‌توانم توضیح بدهم، زیرا قصه لو می‌رود.

این تهیه‌کننده ادامه می‌دهد: بخشی از قصه سریال بی‌همگان هم مربوط به مبحث دانش‌بنیان کشور و جوانان نخبه است که مخاطبان می‌توانند این موارد را در قصه این مجموعه تلویزیونی شاهد باشند. مهام با اشاره به نگارش مجموعه بی‌همگان توضیح می‌دهد: این سریال با قلم سعید جلالی و علیرضا کاظمی‌پور نوشته شده است. چهار یا پنج سال قبل دوستان فیلمنامه را نوشته بودند، حتی نیاز به بازنویسی هم نداشت و ما کار را جلوی دوربین بردیم. فیلمنامه بی‌همگان ویژگی‌های زیادی دارد که نمی‌توانم خیلی درباره جزئیات صحبت کنم، زیرا باید بینندگان پای این اثر بنشینند، اما می‌توانم بگویم در این قصه اتفاقاتی می‌افتد که تماشای آن برای مخاطبان خالی از لطف نیست. ضمن این‌که آنتن تلویزیون را رصد می‌کردم خیلی آثار ملودرام نداشتیم، اما این نوید را به بینندگان می‌دهم که بی‌همگان یک اثر خوب و تماشایی برایشان خواهد بود که با شیب ملایم به اوج می‌رسد و تماشای اتفاقات قصه برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

قصه‌های متعدد

وی در پاسخ به این سؤال که چطور شد کارگردانی این مجموعه را به دو کارگردان، بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی سپردید؟ توضیح می‌دهد: زمانی که با آقای توفیقی برای کارگردانی این سریال صحبت کردم در جریان بودم که او برای کار دیگری قرارداد دارد، به‌همین‌دلیل تا مقطعی از سریال می‌تواند همراه با ما باشد. با مدیر وقت فیلم و سریال شبکه سه صحبت کردیم و قرار شد با آقای توفیقی کار را جلو ببریم. او بسیار لطف داشت و کار را با ما شروع کرد و بعد آقای هاشمی لطف کردند و مجموعه را به پایان رساندیم.

این تهیه‌کننده عنوان می‌کند: حدود ۱۸ تا ۱۹ قسمت از سریال را بهرنگ توفیقی کارگردانی کرد و قبل از شروع کار آقای هاشمی راف‌کات را دید و فیلمنامه را کامل خواند و بقیه کار را کارگردانی کرد.

مهام درباره انتخاب بازیگران توضیح می‌دهد: گروه‌های مختلف سنی می‌توانند مخاطبان این مجموعه نمایش با توجه به اتفاقات و قصه‌های متعدد سریال باشند. ما تلاش کردیم بازیگران بسیار خوب و حرفه‌ای را برای این سریال دعوت کنیم. ضمن این‌که بستن بازیگران خوب برای کار بسیار سخت است. دوستانی که کار را دیدند به من گفتند چقدر کار پربازیگر است و در جواب دوستان گفتم این معجزه کار بود. نوید این را هم می‌دهم که در این سریال از چند بازیگر جوان استفاده کردم که مطمئن هستم برایشان این سریال پر پرواز خواهد بود که راهی مجموعه‌های دیگر برای بازی شوند. همچنین آرمان موسی‌پور ساخت موسیقی تیتراژ این سریال را به عهده دارد.

آخرین قاب از بازی زهره فکورصبور

در میانه راه تولید مجموعه بی‌همگان یک اتفاق تلخ رخ‌داد و زهره فکورصبور درگذشت. او تا به امروز نقش‌های مختلفی را در مجموعه‌های تلویزیونی بازی کرده است. آخرین قاب از این بازیگر در سریال تلویزیونی بی‌همگان است که نقش همسر مهدی سلطانی سروستانی را بازی کرده است. در سریال بی‌همگان مهدی سلطانی سروستانی، سمیرا حسن‌پور، محمد صادقی، میترا رفیع، کاوه خداشناس، کاظم هژیرآزاد، سپند امیرسلیمانی، نسرین بابایی، مسعود شریف، مهدی ماهانی، داریوش سلیمی، جلیل فرجاد، هادی قمیشی، مهسا باقری، سلمان خطی، افسانه ناصری، علیرضا درویش، علی کاظمی، علیرضا نعمت‌اللهی، مهدی احدی، بردیا دیانت، امیرحسین آصفی، بهنام مومنی، یاسین مسعودی، علی جلالی و مریم اصفهانی. هنرمندان خردسال: دانیال جعفری، رستا رحیمیان و تیارا عسکری به ایفای نقش پرداختند.

مهدی سلطانی سروستانی در این سریال تصویرگر نقش یک پدر است که با نام مهرداد یوسفیان ایفای نقش خواهد کرد.

کاظم هژیرآزاد در بی‌همگان نقش پدر را تجربه خواهد کرد که مخاطبان او را با نام حاج‌قاسم خواهند شناخت.

محمد صادقی در این مجموعه ایفاگر نقش اصلی قصه با نام امیرعلی است که از زندان آزاد می‌شود و....

میترا رفیع جزو بازیگران جوان است که مخاطبان با چهره او که در این سریال نقش الناز را بازی می‌کند، آشنا می‌شوند.

کاوه خداشناس در این مجموعه نقش مهندس خسروی را بازی خواهد کرد که با ماجرا‌هایی روبه‌رو می‌شود.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها