نگاهی به مجموعه تلویزیونی «باب‌المراد»

باب‌المراد؛ زندگی امام‌جواد (ع)

کد خبر: ۱۳۸۱۰۶۰
نویسنده سیدتقی سهرابی - معاون حقوقی و امور مجلس صداوسیما
شبکه‌های استانی به عنوان یکی از ارکان اصلی رسانه‌ملی، ظرفیت مهمی در ایجاد فرصت خدمت بیشتر به مردم، در اختیار دولت و مجلس قرار داده‌است. نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در فاصله میان جلسات رسمی صحن علنی با کمیسیون‌های تخصصی، سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف جاری نمایندگی در دستور کار دارند و هرگاه به دلایل مختلف از جمله تعطیلات مجلس، جلسات رسمی مجلس هم برگزار نمی‌شود، با حضور مستمر در حوزه‌های انتخابیه خود، پیگیر مسائل و مشکلات مردم شهر و دیاری می‌شوند که از سوی آنها، وکالت یافته‌اند تا در خانه ملت و در کسوت نمایندگانی مجلس، به ریل‌گذاری مسیر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور بپردازند و ناظر بر حسن اجرای قوانین باشند.

در این دو هفته که جلسات رسمی مجلس تعطیل بود نمایندگان مجلس ضمن حضور در حوزه‌های انتخابیه خود و پیگیری مسائل و مشکلات مردم، فرصتی هم برای حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی صداوسیمای مراکز یافتند. در این میان، شبکه‌های استانی نیز پوشش مطلوب و مناسب برنامه‌های نمایندگان در شهر‌ها و روستا‌های گوناگون را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

ارائه گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته برای رتق و فتق امور توسط نمایندگان در برنامه‌های گفت‌وگومحور و چالشی، ظرفیتی است که شبکه‌های استانی و رسانه‌ملی در اختیار آن‌ها می‌گذارد. این امر، هم از سوی مخاطبان و هم نمایندگان مردم، مورد استقبال قرار گرفته و امید است با تداوم و تقویت این روند، شاهد تسریع در خدمت‌رسانی صادقانه به مردم و حل مشکلات آن‌ها در اقصی نقاط کشور باشیم.
 
صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید مدیریتی با دو شعار «هویت‌محوری» و «عدالت‌گستری» فعالیت خود را پی گرفته و از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این دو مهم بهره می‌برد که یکی از آنها، تعامل ویژه و گسترده با قوای سه‌گانه به‌خصوص مجلس شورای اسلامی است. زیرا نمایندگان، مستقیم با مردم سر و کار دارند و وکیل آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها، امور جاری و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور هستند.

این اراده مبتنی بر تعامل و این جریان فرخنده را باید به فال نیک گرفت و از همه توانمندی‌ها برای توسعه آن بهره برد. زیرا فلسفه وجودی قوای سه‌گانه، و همه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در کنار رسانه عظیم صداوسیما، خدمت به مردم و تسریع در خدمت‌رسانی است؛ مسیری که به تقویت هویت ملی و توسعه عدالت می‌انجامد.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها