غفور جهانی در گفتگو با «جام‌جم»

کی‌روش می‌تواند کاستی‌ها را برطرف کند

غفور جهانی بازیکن سابق تیم‌ملی فوتبال کشورمان معتقد است گرچه کی‌روش زمان خوبی برای هدایت تیم‌ملی نیامده و کار برای او بسیار سخت است، اما وی از مربیان بزرگ دنیاست و با توجه به شناختی که از بازیکنان تیم ملی بخصوص بازیکنان لژیونر دارد یقینا می‌تواند در‌همین مدت کوتاه هم نقاط ضعف تیم ملی را برطرف کند.
کد خبر: ۱۳۷۹۹۹۷
نویسنده رسول شمالی ورزنده - گروه ورزش
مهاجم تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفتگو با جام‌جم با عنوان این مطلب که نتیجه‌گیری مطلوب در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر برای تیم ملی ما کار سختی خواهد بود و خود کی‌روش هم به این موضوع واقف است، افزود: برخی می‌گویند ما در گروه نسبتا بهتری نسبت به دیگر تیم‌های آسیایی قرار داریم، اما بنظرم فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و هراتفاقی ممکن است برای تیم‌ملی بیفتد. ما با تیم قدرتمند انگلستان همگروه هستیم که حرف اول فوتبال دنیا را می‌زند. به هرحال دیگر رقبای ما یعنی ولز و آمریکا هم از تیم‌های خوب فوتبال امروز جهان هستند، اما بایستی تلاش کنیم که سه بازی خوب در مرحله گروهی انجام دهیم و در کنار این تلاش، امکان دارد امتیاز‌ها به گونه‌ای برای ما رقم بخورد که حتی بتوانیم به دور بعد صعود کنیم. به‌نظرم در فوتبال هراتفافی می‌تواند بیفتد و امیدوارم این اتفاق برای ما این بار با کی‌روش رقم بخورد.

غفور جهانی با تاکید براین‌که با توجه به زمان بسیار کم برای حضور کی‌روش در تیم ملی به عنوان سرمربی نیاز هست که وی از مربیان فوتبال کشور و پیشکسوتان کمک و مشورت بگیرد، گفت: بطور یقین کارلوس کی‌روش با شناختی که از بازیکنان لژیونر ایران در باشگاه‌های خارجی و اروپایی دارد از این بازیکنان بهره خواهد برد؛ اما او در حال حاضر و با توجه به این که چند سال از فوتبال داخلی ایران بی‌خبر بوده، شناخت کمی از فوتبالیست‌های باشگاهی ما در لیگ‌های برتر و دسته یک دارد که می‌تواند از مربیان داخلی و باشگاهی در این زمینه کمک بگیرد. پس به نظرم جلسه‌ای با مربیان و کارشناسان فوتبال کشور داشته باشد تا راهنمایی‌های لازم را به او بدهند و بازیکن معرفی کنند. در حال حاضر ما بازیکنان بسیار آماده و خوبی در لیگ‌برتر فوتبال کشور داریم که می‌توانند در صورت دعوت به تیم‌ملی، کی‌روش را در جام‌جهانی کمک کنند.

جهانی همچنین با بیان این مطلب که اصولا با آمدن مربی جدید در تیم‌ملی تحولات و تغییراتی هم در تیم‌ملی شکل می‌گیرد که این امر طبیعی و عادی است، خاطرنشان کرد: به‌هرحال کی‌روش هم در این مقطع حساس دست به تغییراتی خواهد زد و به احتمال زیاد بازیکنانی را به تیم اضافه خواهد کرد یا نفراتی را هم کنار خواهد گذاشت و به نظرم در این مقطع حساس که این سرمربی پرتغالی باردیگر به تیم ملی ما بازگشته و با نتایجی که در جام‌جهانی قطر خواهد گرفت چنانچه نتایج خوب نباشد، مسئولیت چندانی متوجه او نخواهد بود.
غفور جهانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این‌که تغییر سرمربی فوتبال ایران در این مقطع حساس و زمان کوتاه تا جام‌جهانی منطقی و خوب نبود و ایکاش این اتفاق پیش‌تر انجام می‌شد، گفت: از آنجا که آقای اسکوچیچ فرصت بسیار خوب و زمان لازم را در تیم‌ملی داشت و نتایج بسیار خوبی هم در دور مقدماتی گرفت و موجب صعود تیم ملی به جام جهانی قطر شد و از طرفی شناخت بسیار خوبش از فوتبال ایران، کنار گذاشتن او در این مقطع پسندیده نبود چراکه اگر با اسکوچیچ در جام جهانی قطر نتایج خوبی نمی‌گرفتیم، می‌توانستیم علت و دلایل ناکامی و شکست را از او بخواهیم و او ملزم به پاسخگویی بود، اما چنانچه این اتفاق با حضور کی‌روش به عنوان سرمربی برای تیم ملی ما بیفتد کی روش پاسخگو نیست و منطقی هم نیست که پاسخگو باشد چراکه در بدترین زمان به تیم‌ملی ملحق شده است. این مربی و کارشناس فوتبال کشورمان همچنین با بیان این مطلب که نفرات بسیار آماده و خوبی را در فوتبال ایران داریم که می‌توانند برای موفقیت تیم‌ملی در جام‌جهانی قطر موثر باشند اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءا... با همت و تلاش کی‌روش و کادر فنی تیم‌ملی و همچنین کمک و مشورت مربیان و همه دست‌اندرکاران فوتبال در کشور، تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به نتایج خوبی برسد. آرزو می‌کنم تیم‌ملی فوتبال ایران پس از چند دوره حضور در جام‌جهانی این بار از گروه خود صعود کند هرچند کار بسیار سختی است، اما در فوتبال هر اتفاقی قابل پیش‌بینی و رخ دادن است.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها