راه‌اندازی مرکز تولید محتوای فضای مجازی در استان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

راه‌اندازی مرکز تولید محتوای فضای مجازی در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبرداد:

بانک اطلاعاتی نویسندگان لرستان تشکیل می‌شود

خرم‌آباد – جام جم آنلاین - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه افرادی که در حوزه نویسندگی در بخش‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند، بانک اطلاعاتی نویسندگان تشکیل می‌شود
خرم‌آباد – جام جم آنلاین - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه افرادی که در حوزه نویسندگی در بخش‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند، بانک اطلاعاتی نویسندگان تشکیل می‌شود
کد خبر: ۱۳۷۹۱۶۱
به گزارش جام جم آنلاین لرستان منصور احمدی در نشست با هیأت رئیسه انجمن داستان استان اظهار کرد: برای تأمین بخشی از زیرساخت‌های فرهنگی و ابزار فرهنگی به همکاری نویسندگان توانمند استان نیاز داریم.
وی افزود: اگر انجمن داستان بتوانند کتاب پژوهشی با موضوع بحران جمعیت، کم شدن موالید، تشویق، ترغیب، تبلیغ خانواده‌ها برای فرزندآوری آماده کنند این اداره کل، کلیه مراحل آماده‌سازی و چاپ کتاب را بر عهده خواهد گرفت و آن را حمایت خواهد کرد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مخاطب این کتاب کودکان، نوجوانان، مسئولین، و همه اقشار جامعه هستند،‌ کتاب پژوهشی با موضوع بحران جمعیت می‌تواند زاویه دید چند نویسنده باشد.
وی ادامه داد: کتاب‌هایی که موضوع آنها نیاز فرهنگی روز هستند و در حوزه درمان آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، درگیری‌های خیابانی‌، خشونت، دزدی، خیانت نگاشته شده‌اند مورد حمایت این اداره کل خواهند بود.
احمدی بیان کرد: در نگارش این آثار و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ظرافت قلم، نوع بیان و زاویه دید مهم است و آثار منتشر شده جهت حمایت در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیگیری وضعیت بیمه‌ای نویسندگان در صندوق هنر گفت: رایزنی‌های لازم با صندوق هنر در این زمینه صورت خواهد گرفت و سیاست‌گذاری‌های آن مرتبط با این صندوق خواهد بود.
رئیس انجمن داستان لرستان در ادامه این نشست اظهار کرد: داستان جزئی از فرهنگ است و در کنار داستان‌نویسی در لرستان باید اتفاقات فرهنگی دیگری رخ دهد چرا که دغدغه‌های انجمن داستان دغدغه‌های فرهنگی است.
رضا قنبری گفت: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به عنوان متولی فرهنگ استان انتظار داریم در کنار انجمن داستان باشد.
وی به مشکلات بیمه‌ای نویسندگان اشاره کرد و افزود: بسیاری از نویسندگان در استان آثاری را نوشته‌اند،‌ اما بنا به دلایلی نتوانسته‌اند آن را منتشر و به صورت کتاب به بازار نشر عرضه کنند، اما شرایط بیمه‌ای صندوق هنر به گونه‌ای رقم خورده که برخی را به سمت کتاب‌سازی سوق داده و این مشکلاتی را برای نویسندگان استان به وجود آورده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها