سرهنگ پاسدار محمدرضا نخعی گفت: با هدف آمادگی بیشتر و بهتر در پذیرایی از زائرین غیر ایرانی اربعین حسینی بیش از هزار بسیجی خواهر و برادر در بیش از 16 موکب و 8 سیاه چادر در میر جاوه و زاهدان خدمت رسانی می کنند.
کد خبر: ۱۳۷۹۰۱۰

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان؛ فرمانده ناحیه ویژه سپاه شهرستان زاهدان با اشاره به این مطلب که از ابتدای حضور و ورود زائران پاکستانی در مرزهای جغرافیایی نوار مرزی میرجاوه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از باب رسالت خود در منطقه حضور دارند، گفت: از پنجم شهریورماه سال جاری بسیجیان و پاسداران در راستای استقبال از زائرین غیر ایرانی فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به این مطلب که در این راستا تعداد 16 موکب در زاهدان و میرجاوه با همت بسیجیان و پاسداران برای پذیرایی از زائرین حسینی برپا شده است، افزود: در این موکب ها سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام و میان وعده توزیع می شود.

 

سرهنگ نخعی ادامه داد: کار طبخ و توزیع آش، حلیم، فلافل به عنوان میان وعده های مورد علاقه زوار پاکستانی با همت جهادگونه بسیجیان و جهادگران به صورت خودجوش در حال انجام است.

 

این مسئول ادامه داد: به منظور خدمت رسانی طوایف اهل سنت به زوار پاکستانی، تعداد 8 سیاه چادر از عشایر و طایف اهل سنت، در سطح شهر زاهدان و میرجاوه بر پا شده که برادران اهل سنت برسم میهمان نوازی که خصلت و خواسته آنها است از زائرین ابا عبدالله الحسین در سیاه چادرهای خود به گرمی پذیرایی می‌کند.

 

وی بیان کرد: فضاسازی فرهنگی در سطح شهرستان زاهدان و میرجاوه با کیفیت بسیار بالا و به زبان اردو جهت بهره مندی زائرین پاکستانی به سیستان و بلوچستان انجام شده است.

 

نخعی به برپایی دو موکب فرهنگی ویژه بسیج جامعه زنان در زاهدان جهت انجام اقدامات فرهنگی اشاره و تصریح کرد: این دو موکب در حوزه مسائل فرهنگی، بهداشتی، توزیع شال، روسری، چفیه، گیره و پیکسل با هدف تبلیغ عفاف و حجاب در بین زائران پاکستانی کار را دنبال می کنند.

 

فرمانده ناحیه ویژه سپاه شهرستان زاهدان اظهار داشت: بیش از هزار بسیجی، خواهر و برادر توفیق خدمت رسانی به زائرین ابا عبدالله الحسین را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها