در گفتگوی جام‌جم آنلاین با عضو کمیسیون صنایع مجلس بررسی شد

صنعت خودروسازی باید تغییر ریل دهد / واردات خودرو، بازار را رقابتی می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس ابراز امیدواری کرد، ورود کنترل شده خودرو، تاثیر مثبتی در افزایش کیفیت خودروهای داخلی داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۷۸۹۹۵
رضا تقی پور در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره مشکلات جدی مردم در خریداری خودرو‌های با کیفیت داخلی تصریح کرد: در این زمینه کمیسیون صنعت و معدن مجلس جلسات متعددی با مدیران ارشد وزارت صمت و خودروسازی داشته و راهکار‌هایی هم برای رفع معضلات ناشی از تولید خودرو‌های بی کیفیت ارائه شد که در صورت وجود اراده لازم در مدیران می‌توان به نتایج آن امید داشت.

وی تفاوت میان عرضه و تقاضا در صنعت خودروسازی را یکی از مشکلات این حوزه دانست و تاکید کرد: کف نیاز مردم تولید یک میلیون ششصد تا هشتصد هزار خودرو در سال است، اما طی چند سال گذشته کمتر از هشتصد هزار خودرو عرضه شد و طبیعی است که این تفاوت در بازار خودرو تاثیر می‌گذارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بار‌ها اعلام شد که صنایع بزرگ داخلی باید در نحوه مدیریت خود تجدید نظر کنند و همچنین لازم است که وزارت صمت از خودروسازان برای تولید خودرو با کیفیت تعهد بگیرد و اگر چنین اتفاقی نیفتاد باید روند تولید متوقف شود، چون ساخت خودرویی که از کیفیت لازم برخوردار نباشد حاصلی جز ضرر برای خریدار ندارد.

وی ورود کنترل شده خودرو را به عنوان یک برنامه کوتاه مدت و موقتی برای کاهش التهاب موجود در بازار خودرو، به عنوان یک راه حل مقطعی مناسب دانست و گفت: در‌ای زمینه آیین نامه‌ای تهیه شده و روند قانونی آن طی شد و امید است که این تمهیدات برای مقطع کوتاه به این وضعیت نابسامان خاتمه دهد تا در مراحل بعد با برنامه ریزی‌های میان مدت و بلند مدت زمینه برای تولید خودرو‌های با کیفیت با قیمت مناسب فراهم شود.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها