معرفی انواع قاب عکس ( 0 تا 100) از قاب عکس فانتزی و چوبی تا قاب عکس دیواری و رومیزی. قیمت قاب عکس چند است؟ جهت سفارش قاب عکس به کجا مراجعه کنیم؟
معرفی انواع قاب عکس ( 0 تا 100) از قاب عکس فانتزی و چوبی تا قاب عکس دیواری و رومیزی. قیمت قاب عکس چند است؟ جهت سفارش قاب عکس به کجا مراجعه کنیم؟
کد خبر: ۱۳۷۸۷۲۶

قاب عکس‌ها وسایلی کاربری اند که می‌توانند تصویر خاطرات شما را ماندگار کنند. علاوه بر این، برای تزئین محیط نیز می‌توانید از انواع مختلف قاب عکس استفاده کنید. انواع قاب عکس از نظر شکل، مواد، ویژگی‌ها و تصویر متفاوت هستند.

 

دانستن جنس قاب عکس و فریم قاب عکس به شما کمک می‌کند تا بهترین قاب عکس را انتخاب کنید. در این مقاله به معرفی انواع قاب عکس می‌پردازیم + نگاهی هم به قیمت قاب عکس در بازار می اندازیم.

 

معرفی انواع قاب عکس

 

قاب عکس‌ها بر اساس ویژگی‌ هایی که دارند به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه انواع مختلف قاب عکس را معرفی می‌کنیم.

 

دسته‌بندی قاب‌ها از نظر جنس

 

قاب‌ها از نظر جنس مواد اولیه به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • قاب عکس چوبی

صنعت قاب عکس مدت‌هاست که به دنبال این بوده تا ارزش عالی و همچنین طیف وسیعی از قالب‌گیری‌های با کیفیت بالا را به مشتریان خود ارائه دهد. برای انجام این کار، چوب برداشت شده از انواع درختان را تهیه کرده. قاب عکس چوبی از نمونه‌های بسیار زیبا و ماندگار قاب عکس است که برای انواع مختلف عکس، تابلو فرش، نقاشی و اثر‌های هنری مختلف استفاده می‌شود. 

 

به طور کلی، قاب عکس چوبی را می‌توان تحت دو عنوان تقسیم کرد: قاب‌های چوب سخت و قاب‌های چوب نرم.

 

چوب‌های سخت معمولاً چوب‌های مقاومی اند که در برابر فرورفتگی و خراش مقاومت دارند. یکی از راه‌های تشخیص قاب چوب سخت از قاب چوب نرم این است که آن را با ناخن خراش دهید. اگر به راحتی خراشیده نشود، احتمالاً یک چوب سخت است. 

 

  • قاب عکس فلزی

با استفاده از قاب عکس فلزی، مجموعه‌های هنری یا عکاسی شخصی خود را به راحتی به‌روزرسانی کنید. قاب عکس فلزی شامل مجموعه قابل تنظیم است، بنابراین می‌توانید آثار هنری مورد علاقه خود را در قاب‌هایی که مکمل هر قطعه هستند به نمایش بگذارید. امروزه قاب عکس‌های فلزی ساده بسیار پرطرفدار هستند و نمای زیبایی ایجاد می‌کنند. همچنین در انواع مختلف فلزاتی مانند آلومینیوم، برنز، استیل، نقره و طلا ساخته می‌شوند.

 

  • قاب عکس PVC

قاب عکسPVC، آسان، ارزان و محکم برای ساخت است همچنین قابل تنظیم می باشد. پی وی سی کاربرد‌ها و مزایای گسترده‌ای را در صنایع مختلف در هر دو شکل سخت و انعطاف‌پذیر ارائه می‌دهد.

 

قاب عکس‌ های پی وی سی به دلیل تنوع در سبک و قیمت نسبتاً مناسب‌شان، یکی از پرطرفدارترین متریال‌ها در بین مصرف کنندگان این حوزه است. قاب های PVC از جنس پلاستیک فشرده به صورت قالب ریزی تولید می‌شوند و یک لایه سطحی به عنوان طرح قاب، طی یک فرآیند صنعتی بر روی آن‌ها چسبانده می‌شود.

 

  • قاب عکس شیشه‌ای

قاب عکس‌های شیشه‌ای از جنس شیشه و با طرح و ظاهری خاص ساخته می‌شوند. شیشه‌ای بودن آن‌ها ظرافت خاصی را به همراه داشته و زیبایی را به تصاویر می‌بخشد. اگر فریم‌بندی عکس‌های شما از طراحی مدرنی برخوردار باشند، بهترین انتخاب برای آن‌ها استفاده از قاب‌های شیشه‌ای است.

 

دسته‌بندی قاب‌ها بر حسب نحوه استفاده

 

قاب عکس‌ها را می‌توانید در محل‌های مختلفی نصب کنید. به این منظور از دو نوع قاب عکس می شود نام برد :

 

  • قاب عکس دیواری

قاب عکس دیواری

 

با قاب عکس دیواری به عکس‌های خود جایگاه ویژه‌ای برای درخشش و زندگی برای همیشه بدهید. عزیزترین لحظات خود را به نمایش بگذارید: تولد، عروسی، سالگرد و عکس‌های خانوادگی در قاب عکس‌های دیواری زیبا که به راحتی می‌توانید با چاپ عکس فوری در لابراتوار نورقائم آن را در کمترین زمان داشته باشید. این نوع قاب عکس به راحتی بر روی دیوار نصب می‌شود و مخصوصا برای محیط‌هایی که فضای کمتری در دسترس است، مناسب‌تر هستند.

 

  • قاب عکس رومیزی

قاب عکس‌های رومیزی بر روی میز قرار می‌گیرند. به همین دلیل اگر در محیط اطراف خود فضای کافی برای قرار دادن میز‌های خاطرات دارید، می‌توانید از این قاب‌ها خریداری کنید. البته شما می‌توانید از قاب عکس رومیزی برای قرار دادن عکس‌های عزیزانتان روی میز کار خود استفاده کنید تا همیشه چشم شما به آن‌ها باشد و آن‌ها را در مقابل خود داشته باشید. از این نوع از قاب عکس‌ها بیشتر برای به تصویر کشیدن خاطرات خانوادگی و دوستانه مانند مسافرت، مراسم‌‎‌های مختلف و جشن‌ها استفاده می‌شوند.

 

انواع قاب عکس بر اساس سبک

 

قاب عکس‌ها از نظر سبک به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند.

 

  • قاب عکس مدرن

قاب عکس‌های مدرن بسیار ساده و بدون هرگونه پیچیدگی ساخته می‌شوند. اگر سبک محیط اطراف به صورت مینیمال و مدرن است، این نوع قاب بهترین گزینه برای تصاویر موردنظر شماست. این قاب‌ها با ضخامت کم ساخته شده‌اند تا به راحتی با محیط هماهنگ شوند.

 

  • قاب عکس فانتزی

قاب‌های فانتزی معمولاً با طرح‌هایی خلاقانه و اشکال هندسی همراه است. از این نوع قاب‌ها نمی‌توانید به راحتی در هر محیطی استفاده کنید. به همین دلیل قبل از انتخاب و خرید حتماً به سبک و المان‌های موجود در محیط توجه داشته باشید.

 

  • قاب عکس زینتی

این نوع قاب عکس‌ها از فلزات معمولاً گرانبها ساخته می‌شوند. برخی از آن‌ها از جنس طلا یا نقره هستند و به همین دلیل وزن بالایی نیز دارند. این نوع قاب‌ها معمولاً به صورت دست ساز و توسط استادان ماهر ساخته می‌شوند.

 

  • قاب عکس سنتی

قاب عکس‌های سنتی مخصوصا در ایران رواج بسیار زیادی دارند. استفاده از هنر‌هایی مانند قلم زنی، خاتم کاری ، نقاشی و. . بر روی قاب عکس آن‌ها بسیار متمایز می‌کند. این نوع قاب عکس نیز به راحتی در هر دکوراسیونی قابل استفاده نیست. اما جلوه بسیار زیبایی به محیط می‌بخشد.

 

نکات مهم برای خرید قاب عکس

 

خرید قاب عکس

 

اگر قصد خرید قاب عکس دارید حتماً به نکات زیر توجه داشته تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

فریم قاب عکس

 

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید، فریم قاب عکس است. فریم یا سایز قاب عکس با توجه به عکس‌های موردنظر تعیین می‌شود. شما می‌توانید قاب عکس را برای عکس‌هایی در همان اندازه و یا اندازه کوچک‌تر استفاده کنید. البته اگر سایز قاب از سایز عکس موردنظر بیشتر باشد، بهتر است قاب عکس دارای پاسپارتو باشد تا نمای زیبایی ایجاد کند.

 

جنس قاب عکس

 

نکته بعدی که برای خرید باید در نظر بگیرید، جنس قاب است. همان‌طور که گفته شد قاب عکس‌ها در جنس‌های مختلف چوبی، فلزی، پی وی سی و ... تولید می‌شوند. جنس قاب معمولاً بر اساس سلیقه شما انتخاب می‌شود، اما می‌توانید بر اساس نوع عکس نیز برای انتخاب تصمیم بگیرید.

 

قیمت قاب عکس

 

قیمت قاب عکس بسته به جنس کار، اندازه و جایی که از آن تهیه می‌کنید متغیر است و از زیر 100 هزار تومان تا یک میلیون و بیشتر، می‌تواند متنوع باشد. برای مثال قیمت قاب ساده بدون پاسپارتو ( سایز 10 در 15 ) در لابراتوار چاپ نورقائم 59 هزار تومان است.

 

سخن پایانی

 

 قاب عکس‌ ها خاطراتی که ماه‌ها و سال‌ها از آن می‌گذرد را برای ما به تصویر می‌کشند. درست است که همه ی عکس ها با ارزش اند، اما خاطراتی که در برخی از عکس ها وجود دارد ممکن است برای ما بسیار با اهمیت تر باشد. از همین رو دوست داریم این عکس ها را در قاب های مخصوص و مناسب جا دهیم و در معرض دید بگذاریم. قابی که این عکس‌ها را در بر می‌گیرد، زیبایی آن را چندین برابر می‌کند. بنابراین انتخاب قاب مناسب برای عکس‌هایی که خاطرات ما هستند، بسیار مهم است.

 

خرید قاب عکس بر اساس معیار‌های مختلفی مانند جنس، اندازه، طرح، قسمت و ... انجام می‌شود. با در نظر گرفتن نکات گفته شده می‌توانید بهترین نمونه قاب را خریداری کنید.

 

منبع : https://b2n.ir/y29677

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها