هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران

ببینید | خلاصه بازی پیکان 0 - نساجی 0

آنالیز دو اتفاق بزرگ داوری در تهران و انزلی

ببینید | پنالتی جنجالی

سه‌شنبه فوتبال ایران علاوه بر انتخابات فدراسیون، دو اتفاق مهم دیگر هم داشت؛ یکی در انزلی و دیگری در تهران و ورزشگاه دستگردی. ابتدا بازی ملوان و ذوب‌ آهن جنجالی شد.
کد خبر: ۱۳۷۸۵۰۳
تعداد بازدید : 66

بای، داوری مسابقه یک پنالتی به نفع ذوب‌آهن گرفت که صدای مازیار زارع را درآورد. او کنار زمین فریاد می‌زد: «بیرون بیایید.» و بازیکنان ملوان که یکی‌یکی از زمین خارج می‌شدند تا به این شکل داور مسابقه را تهدید کنند. مازیار اعتقاد داشت قبل از این‌که دروازه‌بان ملوان مهاجم ذوب‌آهن را سرنگون کند، روی او خطا صورت گرفته است. داور اما چنین اعتقادی نداشت تا بازی به جنجال بکشد و دچار وقفه‌ای چند دقیقه‌ای شود.

در تهران اما اتفاق جنجالی‌تر رخ داد. در بازی پیکان و نساجی جنگی، داور مسابقه یکی واضح‌ترین خطاهای سال را نگرفت. گلر پیکان با مشت به صورت علی شجاعی، بازیکن نساجی کوبید و او را نقش بر زمین کرد. پای چشم او زخم شد اما جنگی در یک رفت و برگشت، پنالتی را وتو کرد تا آنجا هم مطهری رای به خروج تیمش از زمین بدهد. وقفه‌های بازی عجیب بود و در شبی فراموش نشدنی، نزدیک به 10 دقیقه داور سرگردان بین بازیکنان و مربیان معترض می‌گشت. حالا نظری به کارشناسان داوری بیندازیم که در این باره به جام‌جم توضیح داده‌اند.

آیا گلر ملوان خطا کرد یا ابتدا خطای از سوی مهاجم ذوب‌آهن انجام شد؟

محمدرضا اکبریان: داور در این صحنه قضاوت کاملا درستی داشت. خطا و بی‌احتیاطی از سوی گلر تیم ملوان صورت گرفت و باید داور به نفع ذوب‌آهن پنالتی می‌گرفت که این تصمیم را به‌درستی گرفت.

کرمانشاهی: این‌طور نبود که مهاجم ذوب‌آهن ابتدا خطا کند. بازیکن وقتی به هوا می‌پرد دستش باز می‌شود.
برخورد هم به شکلی نبود که باعث سرنگونی گلر ملوان شود. بنابراین تصمیم داور درست بود.

 محسن ترکی: تصمیم داور در این صحنه کاملا درست بود و اعتراضات اشتباه.

آیا در بازی پیکان و نساجی باید به نفع تیم مطهری پنالتی گرفته می‌شد؟

محمدرضا اکبریان: من با داوران زیادی درباره اتفاقات این مسابقه صحبت کردم. معتقدم داور وسط دچار اشتباه شد و باید یک پنالتی به نفع تیم نساجی می‌گرفت. تعلل او در تصمیم‌گیری کاملا به ضررش تمام شد. ظاهرا چندبار روی حرف کمک‌ها، تصمیمش را عوض کرد که این کار را بدتر کرد. درباره اخراج بازیکن نساجی هم شنیدم چون او با داور حرف زده، کارت دوم را در همان صحنه گرفته و اخراج شده است.

کرمانشاهی: متاسفانه داوران خوبی چون خورشیدی، سیدعلی، صفایی و... از داوری بیرون هستند و بعضی داوران جوان دچار اشتباه می‌شوند. به نظر من داور در این بازی صد‌در‌صد اشتباه کرد و باید یک پنالتی برای نساجی می‌گرفت. این‌طور که من متوجه شدم، ابتدا کمک‌داور به او گفته پنالتی است. بعد کمک‌داور چهارم گفته پنالتی نیست. این وضعیت باعث اعتراض بازیکنان دو تیم شد و خلاصه کار را برای تصمیم‌گیری سخت کرد.

محسن ترکی: 10 دقیقه وقفه در بازی؟ واقعا زیاد است. من هم صحنه را دیدم و بهترین تصمیم این بود که داور از همان ابتدا پنالتی می‌گرفت که این کار را نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها