کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان و مسئولین استانی به بهره برداری رسید.
کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان و مسئولین استانی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۷۸۲۷۵



کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان و مسئولین استانی به بهره برداری رسید.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، آیین افتتاح و بهره برداری از کتابخانه عمومی سردار شهید قاسم سلیمانی روستای قلات بالای بندرعباس با حضور امینه دریانورد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان؛ احمد مرادی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی؛ محمد مرودی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندرعباس؛ اسماعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ امیرحسین حیدری، سرپرست معاونت کتابخانه‌های عمومی استان؛ عبدالله غلامشاه، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس؛ مسئولین و اهالی فرهنگ برگزار شد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان بیان کرد: ساخت و افتتاح کتابخانه تنها افزایش فیزیکی زیرساختهای کتابخوانی نیست بلکه راهکاری موثر برای کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه است و مردم با حضور در کتابخانه می‌توانند اوقات فراغت خود را در راستای رشد و پیشرفت خود استفاده نمایند.


دریانورد افزود: توسعه کتابخانه ها و ایجاد مراکز مطالعاتی جهت کسب آگاهی مردم در یک جامعه می تواند نشانه ای از رشد فکری و فرهنگی مردم آن جامعه باشد و کتاب و کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از مولفه های ماندگار و عناصر فرهنگی نقش مهمی در راستای آگاهی و دانش جامعه و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا میکند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: افتتاح کتابخانه عمومی سردار حاج قاسم سلیمانی از مطالبات مردمی بود که امروز با حمایت مسئولین به بهره برداری رسید و انشاا.. موجبات پیشرفت در این روستا و روستاهای همجوار را فراهم کند.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره با اهمیت کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگ جامعه گفت: خوشحالم که امروز این پروژه فرهنگی مورد بهره برداری رسید و این مکان می‌تواند به عنوان فضایی مؤثر در رشد مردم این روستا و روستاهای همجوار نقش مهمی را ایفا کند.


وی پیگیری مطالبات مردمی در زمینه امور فرهنگی و اجتماعی را مهم تلقی نمود و گفت: ما مسئولیم در دوران مسئولیت خود اولویت اصلی را به تحقق مطالبات مردمی اختصاص دهیم تا همه مردم از عدالت فرهنگی و اجتماعی بهره مند شوند.



فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس نیز با اشاره به نیاز اساسی جامعه به کارهای فرهنگی فاخر گفت: با افتتاح کتابخانه شهید سلیمانی به دنبال تبدیل این منطقه به قطب فرهنگی و هنری در بخش مرکزی هستیم تا شاهد حضور شهروندان و به ویژه جوانان برای فراگیری هنر فاخر باشیم.


مرودی تاکید کرد: معتقدیم مهمتر از احداث یک ساختمان به عنوان کتابخانه، فراهم آوردن زمینه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و استفاده شهروندان از آن مکان ضروری تر است؛ از این رو محوریت و مدیریت فضاهای فرهگی باید توسط مردم، گروه های مردم نهاد و هیات های فرهنگی و مذهبی انجام شود و مکانی جهت پرورش نخبگان فرهنگی باشد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز به نامگذاری این مکان فرهنگی اشاره کرد و گفت: انتخاب نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر این مکان، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تولیدات فاخر فرهنگی هنری در تراز انقلاب اسلامی بوده است.


وی بیان کرد: افتتاح این پروژه فرهنگی نمونه ویژه ای از تعامل، همکاری و همراهی مردم و دولت است و هیچ کاری بدون همراهی مردم به بهره برداری و نتیجه مطلوب نمی رسد .


جهانگیری بیان داشت: امروز جنگ اصلی جنگ نرم و فرهنگی است و پرورش سربازان جنگ فرهنگی از همین مراکز فرهنگی و هنری در روستا ها شکل می گیرد.

 

گفتنی است پروژه فوق با همکاری دهیاری روستای قلات با مساحت 3477 متر مربع و زیربنای 294 متر مربع و مجهز به بخشهای کودک، سالن مطالعه و مخزن به بهره برداری رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها